בנק אוף אמריקה: "ה-S&P500 עשוי להגיע ל-6,000 נקודות" עד 2028
פסימיות בשווקים? ככל הנראה רק לטווח קצר. האופטימיות והעליות בשווקים יהיו ארוכים יותר, כך צופים בבנק אוף אמריקה. הנפילה של מדד הדגל של וול סטריט ה-S&P500 מתחילת השנה ב-23%, חתכה את העושר של משקי הבית בארצות הברית ב-8 טריליון דולר ב-2022 לבדה, ואם תהיתם גם את העושר של משקי הבית בישראל שמסלולי הפנסיה, גמל והשתלמות המנייתיים מושקעים לא מעט בסנופי. הצפי של הכלכלנים, אם כי זו לא תורה מסיני, הוא להמשך הירידה, מה שיפגע באותם משקי הבית אף יותר. אך הצפי של בנק אוף אמריקה הוא הרבה יותר אופטימי.
אם נודה על האמת הנתונים העגומים כמו ירידה של 23% מתחילת השנה ופאניקה של האנליסטים הופכים את S&P לתיק ההשקעות עוד יותר מעניין: המדד שהשיא תשואה של 50% ב-5 שנים האחרונות - כנראה בטווח הארוך ימשיך לעלות. למה? כי כאשר הכלכלה צומחת גם החברות צומחות ומרוויחות, ואז גם המדד עולה. כלומר, אם אתם סבורים שהעולם ימשיך להתפתח ולצמוח - אז כנראה שגם השוק יחזור לעלות. כשהמדד נמצא כעת בשוק דובי, המשקיעים יכולים להתנחם מההיסטוריה, מה שמרמז על כך שלכל ירידה, תמיד יש סוף.
המדד יגיע ל-6,000 נקודות עד פברואר 2028
ההגדרה הפופולרית של שוק דובי מוגדרת כצניחה של 20% מהשיא האחרון, כעת המדד ירד 23.55% מהשיא שלו בתחילת ינואר השנה. לפי בנק אוף אמריקה נותרו חודשים ספורים של שוק דובי לאחר נפילתו של המדד לטריטוריית הדובים, בבנק מוסיפים כי השוק השורי בדרך חזרה, להערכת הבנק מדד ה-S&P 500 צפוי להיות ב-6,000 עד פברואר 2028. כלומר, תשואה של כ-198% (כך לפי בנק אוף אמריקה. אם כי לא ברור איך החישוב הזה יוצא, כיוון שזה אמור להיות 100%). לא רע בכלל בטווח של 5 שנים.
עד מתי יימשכו הירידות? עד אוקטובר
- 12.נילס 24/06/2022 01:18הגב לתגובה זוואיזה תחזית מטומטמת אני קובע שהוא גם עשטי להגיע ל 1000
- 11.יהודי 21/06/2022 22:12הגב לתגובה זומחנכים את הציבור ששוק המניות חייב לעלות כל פעם שהוא יורד...לכן הגענו למחירים מטורפים גם בנדלן...ואם נסכים שאין עליות בלי סוף, הרי שהנדסת התודעההזו חייבת להתנפץ. זה קורה עכשיו וימשיך עד שהציבור יבין שמוכרים לו לוקשים.
- 10.דני 21/06/2022 18:29הגב לתגובה זוגם אם הוא צודק בנבואה שהוא ירד ל3000 ואחכ יעלה ל6000 הרי שהתשואה היא 100% ולא 200% כפי שכתוב
- 9.יניב 21/06/2022 12:17הגב לתגובה זוהבורסה מתרסקת, והם כבר הצהירו שעליית הריבית תמשך עד סוף השנה אז אל תמהרו להיכנס
- 8.נבואה ניתנה לשוטים. אף אחד אבל אף אחד לא יודע רק בורא עולם. (ל"ת)יעקב 20/06/2022 23:38הגב לתגובה זו
- Sassi6 21/06/2022 04:34הגב לתגובה זואם הם אומרים: "השוק הדובי צפוי להסתיים עד אוקטובר, וייתכן שמדד ה-S&P500 יגיע לשפל של 3000 נקודות", אז מדוע ולמה לקנות עכשיו? למה ומדוע שלא נחכה ונמתין לקנות באוקטובר? תודה
- 7.כמה שטויות. עוד שבוע הם יתנו עדכון אחר. את מי זה מעניין (ל"ת)עבודה בעיניים 20/06/2022 21:44הגב לתגובה זו
- 6.עד גיל 21 תגיע לירח (ל"ת)... 20/06/2022 20:25הגב לתגובה זו
- 5.קש 20/06/2022 19:14הגב לתגובה זולא קיים דבר כזה בכלכלה שמחיר הכסף מתייקר וגם הנכסים
- 4.משהו החברה האלה 20/06/2022 18:48הגב לתגובה זושוטי הנבואות, שמישהו יגיד להם שהנבואה ניתנה לשוטים...
- 3.מומו 20/06/2022 18:00הגב לתגובה זובינתיים אני לא יכול
- 2.נ.ש. 20/06/2022 17:19הגב לתגובה זו6000 מ3000 זה 100% לא 200% . כדי שיהיה 200% צריך שסנופי ירד ל2000 ומשם יעלה ל6000 וזה בהנחה שמה שהם אומרים יתקיים ואתם יודעים למי נתנה נבואה.
- או מ 3000 ל 9000 (ל"ת)רון 21/06/2022 00:24הגב לתגובה זו
- 1.שי 20/06/2022 17:15הגב לתגובה זומה שבטוח- אולי...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
