מסירות הרכב החשמלי באפריל עלולות להעיד על בעיה אצל טסלה
התפרצות הקורונה בסין משאירה אחריה נפגעים רבים, לאו דווקא חולי המחלה. בין השאר נפגעת גם תעשיית הרכב החשמלית, כך עולה מנתוני המסירות לחודש אפריל שפרסמו אמש חלק מחברות הרכב. טסלה TESLA INC דווקא מסרה יותר רכבים באפריל מאשר במרץ, אך בהחלט לא ברמות הצמיחה אליהם התרגלנו. סך הכל מסרה החברה 310 אלף רכבים לעומת 309 אלף רכבים חודש קודם לכן. לאור הנתונים והמשך הסגרים, עולים חששות שגם היא נפגעה משינוי המגמה, דבר שיבוא לידי ביטוי ברבעון הבא.
ניו (סימול: NIO) מסרה 5,074 רכבים באפריל, ירידה מ-10,000 מסירות במרץ ו-7,100 באפריל שנה שעברה. לקראת הרבעון השני וול סטריט מצפה מהחברה למסור 31,000 רכבים לעומת 26,000 מסירות ברבעון הראשון. "בסוף מרץ ותחילת אפריל ייצור ומסירת רכבי החברה הושפעו מהקשיים של שרשראות האספקה עקב גל חדש של התפרצות הקורונה באזורים מסוימים של סין" נמסר מטעם החברה.
גם חברת LI AUTO INC דיווחה על ירידה במסירות ל-4,167 לעומת כ-11 אלף במרץ וכ-5,500 בשנה שעברה. וול סטריט מצפה שהכנסותיה של לי יגיעו ל-1.9 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת 1.5 מיליארד ברבעון הראשון. סך הכל מסרה לי 32 אלף רכבים ברבעון הראשון. בהודעה שמסרה החברה היא גם תלתה את האשם בקרונה: "התפרצות הקורונה באזור יאנגצה דלתא ממשיך לגרום לבעיות חמורות בשרשראות האספקה לייצור מאז סוף מרץ". הייצור של לי מתקיים במרכז האזור הזה, ורוב הרכיבים מתקבלים מייצור מקומי.
החברה השלישית שדיווחה על ירידה במכירות, אם כי בשיעור פחות מהמתחרות, היא חברת XPENG . החברה מסרה 9,002 רכבים באפריל לעומת 15,000 במרץ ו-5,000 בלבד בשנה שעברה. וול סטריט מצפה שאקס פאנג תראה הכנסות של 1.3 מיליארד דולר ברבעון השני לעומת 1.1 מיליארד דולר הצפויים ברבעון הראשון. סך הכל היא מסרה 35 אלף רכבים ברבעון הראשון. גם במקרה זה החברה ייחסה את הירידה במסירות לעומת החודש הקודם להתפרצות המגיפה.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- מחצית שנה-164,093 מכוניות. ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך הכל, 18 אלף רכבים שמסרו שלוש החברות הללו באפריל הם המספר הנמוך ביותר מאז מאי 2021. יחד עם זאת, לעומת החודש המקביל מדובר עדיין על זינוק של 73%. שלושת המניות ירדו בשיעור ממוצע של 40% מתחילת השנה.
השאלה האם זהו סימן מקדים למסירות של חברת טסלה, לה מפעל בשנגחאי שהוא בעל התפוקה הגבוהה ביותר מבין מפעלי החברה, ושהושבת למשך מספר שבועות. הצפי בוול סטריט הוא שטסלה תדווח על מסירות של 305 אלף כלי רכב ברבעון השני לעומת 310 אלף רכבים ברבעון הראשון, כנראה מתוך ההבנה שהקורונה פגעה בייצור ובמספר הרכבים שתוכל החברה למסור ללקוחתיה, אך לאור המספרים של המתחרות ייתכן שההערכות האלו הן הערכות בחסר.
השוק הסיני הוא משמעותי מאד לרכב החשמלי, ומייצג את פוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר לאור החדירה הנמוכה יחסית ועידוד הממשל למעבר לרכב חשמלי. אולם, כאשר האוכלוסיה סגורה בבתים, הייצור והתעסוקה נפגעים, ואנשים מנסים ללא הצלחה להשיג אוכל ותרופות, כפי שדווח מהערים הסגורות, קניית רכב חשמלי חדש יורד בסדרי העדיפיות של האדם הממוצע, קל וחומר קניית רכב פרימיום כמו טסלה.
- זינוק של 130% בעקבות התקדמות בטיפול לסרטן: מי היא קוגנט ומה ההבטחה שלה?
- בגיל 95 וורן באפט מעביר את המושכות - עידן חדש בברקשייר האת’ווי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 1.דני 03/05/2022 10:09הגב לתגובה זוטסלה מצפה לרבעון שיא במסירות אפילו אחרי ההשבתה של שנגאחי..אלוהים כמה פייק ניוז יש באתר הזה. מביך

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc -1.26% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
וול סטריט שור (גרוק)וול-סטריט ננעלה בירוק: הנאסד״ק קפץ ב-2.3%, סולאראדג׳ זינקה ב-13%
המסחר בוול סטריט התנהל בעליות חדות, כשהמשקיעים מיהרו חזרה לנכסים מסוכנים בעקבות ההתקדמות בסנאט האמריקאי לקראת סיום השבתת הממשל הארוכה ביותר בתולדות ארה"ב. מדד S&P 500 קפץ ביותר מ־1.5% לאחר שבוע חלש במיוחד, הנאסד״ק זינק ב-2.3% והדאו עלה ב-0.8%. מניות הטכנולוגיה, שספגו את המכה הקשה ביותר בשבועות האחרונים, הובילו את העליות. גם הביטקוין טיפס, בעוד הדולר נחלש.
בבית הלבן בירכו על ההסכם הדו־מפלגתי, שנועד להחזיר את פעילות הממשלה בתוך ימים ספורים. אף שההצבעה הסופית בסנאט ובבית הנבחרים טרם נקבעה, השווקים רואים בכך פריצת דרך שתסיר חסם מרכזי מעל הכלכלה האמריקאית. חידוש פעילות הממשל צפוי לאפשר פרסום מחודש של נתונים כלכליים, מה שיאפשר תמונה עדכנית יותר לגבי שוק העבודה והצמיחה לפני החלטת הריבית הקרובה של הפדרל ריזרב. באג"ח הממשלתיות נרשמה ירידה קלה, כאשר התשואות לשנתיים עלו בשלוש נקודות בסיס לרמה של 3.59%. השוק נערך למבחן ביקוש נוסף עם סדרת הנפקות חדשות בהיקף כולל של 125 מיליארד דול. מניות חברות הבריאות נפלו על רקע החשש שהסכם הסיום לא יכלול הארכה של סובסידיות חוק הבריאות.
אנליסטים מסבירים כי תגובת השוק הגיונית: סיום ההשבתה מסיר עננה של חוסר ודאות ומחזק את הסנטימנט החיובי. מייקל בראון מ־Pepperstone אמר כי "החזרה לשגרה לא רק תשפר את האווירה, אלא גם תאפשר שחרור נתונים חשובים שיכולים להעיד על מצבה האמיתי של הכלכלה". פיונה סינקוטה מ־City Index הוסיפה כי המשקיעים יוכלו סוף־סוף לקבל "אותות ברורים לגבי מצב שוק העבודה והכיוון העתידי של הריבית".
טאואר היא אחת ממניות היום עם זינוק של 17% על רקע דוחות טובים - טאואר עם תוצאות מעל הצפי - מעלה תחזית. גם פאגאיה הישראלית טסה, מנגד מאנדיי בנפילה וקמטק מתממשת עם תחזית חלשה (ראו הרחבה בהמשך)
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתפתחויות הפוליטיות, השוק מתמקד גם בדוחות של החברות שיתפרסמו השבוע, ובהם של דיסני, סיסקו, אפלייד וחברות טכנולוגיה נוספות. זה לאחר שבוע קשה במיוחד למניות ה-AI בו היה נראה שהמשקיעים שוקלים מחדש את התמחורים של המניות בתחום ובראשם פלנטיר, ביתניים נראה שהשוק מנסה לפתוח את השבוע בטון יותר חיובי.
