נטפליקס שלט צפייה בטלוויזיה
צילום: Istock
טור

נמשיך לא לצפות בעשרות ערוצים ולשלם סתם על חבילות מיותרות?

בארה״ב כל צרכן מנוי ל-4 שירותי סטרימינג, באירופה חברו גופי להקמת פלטפורמות חדשות, ובישראל? יו"ר ומנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות לשעבר עופר מרום בטור ל"ביז מדיה" לקראת התכנסות הרגולטור לדיון על FREETV שעשוי לחסוך לצרכן כ-2,000 ש'  בשנה
עופר מרום | (6)

. 

בימים שלפני חג הפסח, שכל אייטם שני בערך מתייחס לעליות המחירים במשק, החל ממזון ודלק וכלה בחופשות וטיסות לחו"ל, מוצא עצמו הצרכן הממוצע בוחן כל הוצאה ביחס לתועלת שלה, במטרה להוריד עלויות.

.

עוד על הסטרימינג של קשת:

מלחמת הסטרימינג: על מה בדיוק רבים HOT וקשת?

המלחמה על הסטרימינג: המכתב של HOT וחוות הדעת של FREETV

יוצרים, תתחילו להתכונן: FREE TV מחפשת תכנים

שת"פ בין פרטנר למיזם הסטרימינג FREETV: חבילת תוכן וסיבים אופטיים

. 

אז לצד העובדה שפופולרי לדבר על סלי מזון, ולאור העובדה ששנות הקורונה החזירו את הציבור למסך, צריכת התוכן עלתה, וכך גם המגוון, ואך טבעי שמשקי בית רבים ישובו לבחון גם את ספקיות התוכן הטלוויזיוני שלהן, ויותר מכך - את החשבוניות שהן מפיקות להם מדי חודש.

 

תעשיית התוכן העולמית עוברת בעשור האחרון תהפוכות. ישראל הצטרפה בשנים האחרונות למגמת הסטרימינג העולמית; על אף דיווחים על האטה בכמות המנויים, NETFLIX אחראית על כ-50% מהתוכן המקורי בו צופים צרכני הווידאו און ליין ברחבי העולם. לרכבת הרווחים מהסטרימינג של נטפליקס, APPLE ו- AMAZON , מנסות להצטרף כעת (בהצלחה יש לציין) גם ענקיות כמו WALT DISNEY ו-HBO, שבקרוב מאד יגיעו גם לשוק הישראלי.

כיום, בארה"ב, יש יותר מנויים לשירותי הסטרימינג מאשר אנשים: כמעט 340 מיליון מנויים, כאשר מספר התושבים עומד על 330 מיליון. הצרכן האמריקאי הממוצע מחזיק בלפחות ארבעה מנויים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

אבל אנחנו לא אמריקה, ומול ענקיות הסטרימינג והטכנולוגיה, ניצב צרכן ישראלי המבקש גם להנות מתוכן מקומי. כך שרכישת מנוי סטרימינג בינלאומי היא לרובנו פתרון חלקי. ולראייה מאות אלפי המנויים של השירות שלא מוותרים גם על חיבור לספק מקומי (HOT yes וכדומה). פה טמונה הבעיה - עלות העלולה להגיע למאות שקלים בחודש למשפחה.

.

עופר מרום

 .

באירופה כבר קיימים מיזמי סטרימינג מקומיים במחירים אטרקטיביים לצרכן. כך למשל, הערוצים הבריטים BBC ו-ITV, שחולקים את האג'נדה לשימור התרבות הבריטית, התאחדו לכדי פלטפורמת BRITBOX שמתמקדת בסדרות וסרטים בריטים וזמינה לכמיליון מנויים בבריטניה, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה. במודל דומה הוקמה בצרפת פלטפורמת SALTO של הערוצים TF1 ו-M6, בגרמניה - פלטפורמת JOYN של ערוצי פרוזיבן ודיסקאברי, ובספרד - פלטפורמת LOVEStv של ערוצי ARTESMEDIA, rtve ו-MEDIASETespan.

 

ובישראל? מתקדמים, אבל לאט. בחודשים האחרונים פורסמו בעיתונות הכלכלית כתבות על הקמת שירות הסטרימינג הרב ערוצי FREETV שיציע תכנים ישראליים פופולריים של ערוצי הברודקאסט (חדשות, בידור, דרמה, דוקו, ריאלטי, תחקיר ועוד) לצד שידורי ספורט וילדים. העסקה אושרה על ידי רשות התחרות שאף ציינה כי "ההסדר הנדון יאפשר כניסה של מתחרה נוסף לענף וכתוצאה מכך היצע המוצרים הזמין לצרכן יגדל ורמת התחרות צפויה להשתפר"/

 

אז שוק השידורים בישראל נמצא על סף מהפכה. כניסתו של עידן הסטרימינג והקמת שירותים מקומיים חדשים כמו FREETV צפויים להביא בשורה צרכנית - חיסכון שנתי המוערך בכ-2,000 שקלים בשנה למשק בית.

 

בדיוק כמו שוק הסלולר בזמנו, זה רק עניין של זמן שכל צרכן יבחר את עולמות התוכן הרלוונטיים לו במחיר הנמוך משמעותית מזה ששילם עד כה. רק עד שזה יקרה, אנחנו נמשיך לא לצפות בעשרות הערוצים עליהם אנו משלמים מאות שקלים בחבילות מיותרות.

.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מאות ערוצים הודיים אתיופיים רוסיים... אני לא רוסי ולא כל אלה את מי זה מעניין? תנו לנו רק מה שבא לנו (ל"ת)
    צרחן 10/04/2022 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לרון 10/04/2022 11:33
    הגב לתגובה זו
    ב 11,12,13,14 מוכן לשלם עבור סטרימינג ,נטפליקס למה לא? חוסך תשלום לפסיכיאטר בעיקבות הרוגז והכעס המתהווה בנישמתי מה "מקומיים",רק הפירסומות הבלתי נגמרות משגעות את בן האנוש
  • 4.
    אורי88 10/04/2022 11:05
    הגב לתגובה זו
    איפה שר התקשורת , אופוא הוא ??????
  • 3.
    תנו חבילה בסיסית 10/04/2022 08:50
    הגב לתגובה זו
    נותנים למונופולים לעשוק אותנו, עד שעושים פה משהו לטובת האזרח הנשמה יוצאת. תנו חבילה הכי בסיסית ב 20 שח במקום 200 שח. שרים עייפים שחולבים בעצמם את הקופה הציבורית ומגרבצים כל היום. תתחילו לעבוד פרזיטים.
  • 2.
    קורא ותיק 10/04/2022 08:36
    הגב לתגובה זו
    מתבקשת כאן תגובת שר התקשורת (או כל שר מוסמך אחר), וכל גוף נוסף, היכול להוזיל את העלות, שהיא בהחלט גבוהה.
  • 1.
    בושה 10/04/2022 08:31
    הגב לתגובה זו
    ונצטרך להמשיך לשלם המון כסף להוט ויס
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.