נטפליקס שלט צפייה בטלוויזיה
צילום: Istock
טור

נמשיך לא לצפות בעשרות ערוצים ולשלם סתם על חבילות מיותרות?

בארה״ב כל צרכן מנוי ל-4 שירותי סטרימינג, באירופה חברו גופי להקמת פלטפורמות חדשות, ובישראל? יו"ר ומנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות לשעבר עופר מרום בטור ל"ביז מדיה" לקראת התכנסות הרגולטור לדיון על FREETV שעשוי לחסוך לצרכן כ-2,000 ש'  בשנה
עופר מרום | (6)

. 

בימים שלפני חג הפסח, שכל אייטם שני בערך מתייחס לעליות המחירים במשק, החל ממזון ודלק וכלה בחופשות וטיסות לחו"ל, מוצא עצמו הצרכן הממוצע בוחן כל הוצאה ביחס לתועלת שלה, במטרה להוריד עלויות.

.

עוד על הסטרימינג של קשת:

מלחמת הסטרימינג: על מה בדיוק רבים HOT וקשת?

המלחמה על הסטרימינג: המכתב של HOT וחוות הדעת של FREETV

יוצרים, תתחילו להתכונן: FREE TV מחפשת תכנים

שת"פ בין פרטנר למיזם הסטרימינג FREETV: חבילת תוכן וסיבים אופטיים

. 

אז לצד העובדה שפופולרי לדבר על סלי מזון, ולאור העובדה ששנות הקורונה החזירו את הציבור למסך, צריכת התוכן עלתה, וכך גם המגוון, ואך טבעי שמשקי בית רבים ישובו לבחון גם את ספקיות התוכן הטלוויזיוני שלהן, ויותר מכך - את החשבוניות שהן מפיקות להם מדי חודש.

 

תעשיית התוכן העולמית עוברת בעשור האחרון תהפוכות. ישראל הצטרפה בשנים האחרונות למגמת הסטרימינג העולמית; על אף דיווחים על האטה בכמות המנויים, NETFLIX אחראית על כ-50% מהתוכן המקורי בו צופים צרכני הווידאו און ליין ברחבי העולם. לרכבת הרווחים מהסטרימינג של נטפליקס, APPLE ו- AMAZON , מנסות להצטרף כעת (בהצלחה יש לציין) גם ענקיות כמו WALT DISNEY ו-HBO, שבקרוב מאד יגיעו גם לשוק הישראלי.

כיום, בארה"ב, יש יותר מנויים לשירותי הסטרימינג מאשר אנשים: כמעט 340 מיליון מנויים, כאשר מספר התושבים עומד על 330 מיליון. הצרכן האמריקאי הממוצע מחזיק בלפחות ארבעה מנויים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

אבל אנחנו לא אמריקה, ומול ענקיות הסטרימינג והטכנולוגיה, ניצב צרכן ישראלי המבקש גם להנות מתוכן מקומי. כך שרכישת מנוי סטרימינג בינלאומי היא לרובנו פתרון חלקי. ולראייה מאות אלפי המנויים של השירות שלא מוותרים גם על חיבור לספק מקומי (HOT yes וכדומה). פה טמונה הבעיה - עלות העלולה להגיע למאות שקלים בחודש למשפחה.

.

עופר מרום

 .

באירופה כבר קיימים מיזמי סטרימינג מקומיים במחירים אטרקטיביים לצרכן. כך למשל, הערוצים הבריטים BBC ו-ITV, שחולקים את האג'נדה לשימור התרבות הבריטית, התאחדו לכדי פלטפורמת BRITBOX שמתמקדת בסדרות וסרטים בריטים וזמינה לכמיליון מנויים בבריטניה, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה. במודל דומה הוקמה בצרפת פלטפורמת SALTO של הערוצים TF1 ו-M6, בגרמניה - פלטפורמת JOYN של ערוצי פרוזיבן ודיסקאברי, ובספרד - פלטפורמת LOVEStv של ערוצי ARTESMEDIA, rtve ו-MEDIASETespan.

 

ובישראל? מתקדמים, אבל לאט. בחודשים האחרונים פורסמו בעיתונות הכלכלית כתבות על הקמת שירות הסטרימינג הרב ערוצי FREETV שיציע תכנים ישראליים פופולריים של ערוצי הברודקאסט (חדשות, בידור, דרמה, דוקו, ריאלטי, תחקיר ועוד) לצד שידורי ספורט וילדים. העסקה אושרה על ידי רשות התחרות שאף ציינה כי "ההסדר הנדון יאפשר כניסה של מתחרה נוסף לענף וכתוצאה מכך היצע המוצרים הזמין לצרכן יגדל ורמת התחרות צפויה להשתפר"/

 

אז שוק השידורים בישראל נמצא על סף מהפכה. כניסתו של עידן הסטרימינג והקמת שירותים מקומיים חדשים כמו FREETV צפויים להביא בשורה צרכנית - חיסכון שנתי המוערך בכ-2,000 שקלים בשנה למשק בית.

 

בדיוק כמו שוק הסלולר בזמנו, זה רק עניין של זמן שכל צרכן יבחר את עולמות התוכן הרלוונטיים לו במחיר הנמוך משמעותית מזה ששילם עד כה. רק עד שזה יקרה, אנחנו נמשיך לא לצפות בעשרות הערוצים עליהם אנו משלמים מאות שקלים בחבילות מיותרות.

.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מאות ערוצים הודיים אתיופיים רוסיים... אני לא רוסי ולא כל אלה את מי זה מעניין? תנו לנו רק מה שבא לנו (ל"ת)
    צרחן 10/04/2022 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לרון 10/04/2022 11:33
    הגב לתגובה זו
    ב 11,12,13,14 מוכן לשלם עבור סטרימינג ,נטפליקס למה לא? חוסך תשלום לפסיכיאטר בעיקבות הרוגז והכעס המתהווה בנישמתי מה "מקומיים",רק הפירסומות הבלתי נגמרות משגעות את בן האנוש
  • 4.
    אורי88 10/04/2022 11:05
    הגב לתגובה זו
    איפה שר התקשורת , אופוא הוא ??????
  • 3.
    תנו חבילה בסיסית 10/04/2022 08:50
    הגב לתגובה זו
    נותנים למונופולים לעשוק אותנו, עד שעושים פה משהו לטובת האזרח הנשמה יוצאת. תנו חבילה הכי בסיסית ב 20 שח במקום 200 שח. שרים עייפים שחולבים בעצמם את הקופה הציבורית ומגרבצים כל היום. תתחילו לעבוד פרזיטים.
  • 2.
    קורא ותיק 10/04/2022 08:36
    הגב לתגובה זו
    מתבקשת כאן תגובת שר התקשורת (או כל שר מוסמך אחר), וכל גוף נוסף, היכול להוזיל את העלות, שהיא בהחלט גבוהה.
  • 1.
    בושה 10/04/2022 08:31
    הגב לתגובה זו
    ונצטרך להמשיך לשלם המון כסף להוט ויס
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש

עוד ערב ללא תוכן מקורי בערוצי הטלוויזיה, למעט סרט תיעודי ששודר בכאן11; מבחינת המהדורות המרכזיות, כמו בכל מוצ"ש, קשת מובילה בכל הרצועות - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו מדי מוצ"ש, העובדה שערוץ 14 אינו משדר לאורך היום משפיעה על טבלת הרייטינג, והמהדורה המרכזית של חדשות 12 פותחת פערים על המתחרות, ואמש מהדורת החדשות של 12 השיגה רייטינג של 15.9% וכמות צופים של 396 אלף. הבאה אחריה היתה חדשות 13, עם 5.5% רייטינג ו-156 אלף צופים וכשהמקום השני הוא נתונים של כשליש ממהדורת 12, ניתן לראות עד כמה הפער גדול במוצ"ש. במקום השלישי היתה המהדורה של ערוץ 14, עם 4.9% ו-131 אלף וכרגיל את הרשימה סגר כאן11, עם 3.5% רייטינג ו-90 אלף צופים. 

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם כאן11 שידרו את הסרט התיעודי "יצאתי בשש", שעוקב אחרי רציחות נשים על ידי בני זוגן, שהיה עם 2.6% רייטינג וצפו בו 56 אלף איש, אבל כל השאר היה ריאליטי או תכניות אירוח למיניהן. בכל אופן, את הרצועה הובילו תכניות הריאליטי, כשהכוכב הבא לאירוויזיון היה עם 17.3% ו-427 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היה "משחק השף", עם 11.3% רייטינג ו-286 אלף צופים ובמקום השלישי היתה "הפטריוטים" של ערוץ 14, עם 6.2% רייטינג ו-168 אלף צופים. 

כאן11 שידרו במהלך הרצועה גם את פגישה עם רוני קובן, שאירח את ליאור סושרד והיה עם רייטינג של 4.7% ו-112 אלף צופים. 

תכניות אחה"צ 

הרצועה המוקדמת של פגוש את העיתונות של קשת היתה על 11.9% ו-320 אלף צופים, בעוד מוריה וברקו היו על 3.7% רייטינג ו-106 אלף צופים. לאחר מכן פגוש את העיתונות עלו ל-13.2% ו-331 אלף צופים, מוריה וברקו עלו ל-3.8% ו-130 אלף צופים ואילו ערוץ 14 הצטרף עם "השבוע" עם אראל סג"ל, שעמד על 3% ו-77 אלף צופים. 

לייט נייט

את רצועות הלייט נייט הובילו "אברי ושרקי" עם, רייטינג של 8.7% ו-208 אלף צופים, אחריהם היו רשת עם שידור חוזר של "שנות ה-90" שעמדו על 4.1% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, ששודרו בערוץ 14, היו עם 2.6% רייטינג ו-70 אלף צופים.