דן עדיקא
צילום: ווקמי
דוחות

ווקמי עם דוחות בינוניים: פספסה את הרווח בסנט וירדה 6% באפטר מרקט

ההכנסות הסתכמו בכ-53.3 מיליון דולר, גידול של 37% אשתקד ומעל לצפי של 52.1 מיליון דולר. ההפסד הסתכם בכ-0.23 דולר למניה, מעט מתחת לצפי שעמד על 0.22 דולר למניה
תומר אמן |

חברת התוכנה ווקמי (סימול: WKME) העוסקת בהנעה והכוונה של אתרי אינטרנט וענן מדווחת ברבעון הרביעי על הכנסות שהסתכמו בכ-53.3 מיליון דולר, גידול של 37% לעומת אשתקד ומעל לצפי האנליסטים שעמד על 52.1 מיליון דולר. ההפסד על בסיס non-GAAP העמיק ברבעון והסתכם בכ-18.9 מיליון דולר (35% מההכנסות) או כ-0.23 דולר למניה ומעט מתחת לצפי שעמד על 0.22 דולר למניה, וזאת בהשוואה לאשתקד אז הסתכם ההפסד בכ-9.5 מיליון דולר (אז 24% מההכנסות). בעקבות הדוחות ירדה החברה 6% באפטר.

ההכנסות על בסיס מנויים הסתכמו ברבעון בכ-48.6 מיליון דולר, גידול של 39% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסה השנתית החוזרת (ARR) הסתכמה בסוף הרבעון (וסוף השנה) בכ-219.6 מיליון דולר, גידול של 34% אשתקד. 

יתרת חובות הביצוע (PRO) של החברה בסוף השנה עמדה על סך של 316.2 מיליון דולר, גידול של 54% אשתקד. ההפסד התפעולי על בסיס GAAP עמד על 29.1 מיליון דולר (55% מההכנסות), וזאת בהשוואה ל-15.5 מיליון דולר (40% מההכנסות) אשתקד.

שווי המזומנים הנקי שהושקע בפעילות החברה השוטפת עמד ברבעון על 13.9 מיליון דולר (26%) מההכנסות וזאת בהשוואה ל-2.1 מיליון דולר (5% מההכנסות) אשתקד. תזרים המזומנים של החברה היה שלילי ועמד על 16.4 מיליון דולר ברבעון (31% מההכנסות) וזאת בהשוואה לתזרים שלילי של 2.6 מיליון דולר (7%) מההכנסות ברבעון המקביל. נכון לסוף השנה לחברה מזומנים ושווי מזומנים של 342.4 מיליון דולר. 

תחזית לרבעון הקרוב ולשנה כולה: מעל צפי האנליסטים

תחזית החברה לרבעון הקרוב היא להכנסות של 55.5-56.5 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-54.61 מיליון דולר. החברה צופה הפסד תפעולי Non-GAAP של 20.4-19.4 מיליון דולר.

לשנה כולה החברה צופה הכנסות של 251-255 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-244.6 מיליון דולר, והפסד תפעולי Non-GAAP של 81-75 מיליון דולר.

עבור כל שנת 2021

עבור כל השנה דיווחה החברה על הכנסות של 193.3 מיליון דולר, גידול של 30% אשתקד. 175.3 מיליון דולר מתוך ההכנסות יוחסו למשתמשים הרשומים של ווקמי, גידול של 35% אשתקד. ההפסד התפעולי על בסיס non-GAAP עמד על 50.2 מיליון דולר (26%) מההכנסות וזאת בהשוואה ל-29.1 מיליון דולר (20% מההכנסות) אשתקד. 

תזרים המזומנים לכל השנה היה שלילי גם הוא והסתכם בכ-40.8 מיליון דולר (21% מההכנסות) וזאת בהשוואה ל-11 מיליון דולר (7% מההכנסות אשתקד). שווי המזומנים הנקי שהושקע בפעילות החברה השוטפת הסתכם במהלך כל השנה בכ-34.2 מיליון דולר (18% מההכנסות) וזאת בהשוואה ל-8.7 מיליון דולר (6%) מההכנסות בשנה הקודמת. 

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.