באידו: הכפילה את הרווח למניה ונכנסת לתחום שירותי הווידאו הצומח
באידו BAIDU.COM (סימול:BIDU) הסינית שמספקת מגוון מוצרים אינטרנטיים כשבראשם מנוע החיפוש בסינית, היא בעצם גוגל של המזרח. החברה דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי, עם הכנסות של 4.16 מיליארד דולר ורווח מתואם של 3 דולרים למניה - לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 4.14 מיליארד דולר ולרווח מתואם של כ-2 דולרים למניה. במקביל, החברה מדווחת על רכישת חברת ה״לייב סטרימינג״ - Joyy הסינית תמורת כ-3.6 מיליארד דולר, ובעצם נכנסת לתחום הצומח במהירות של שירותי הווידאו.
הכנסות הרבעון השלישי לשנת 2020 הסתכמו ב-28.23 מיליארד יואן או 4.16 מיליארד דולר, צמיחה של 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, קטנה אבל חיובית. החברה עקפה את תחזיות הרווח שעמדו בין 3.7 מיליארד דולר לבין 4.1 מיליארד דולר, ואף ניפצה את צפי האנליסטים שהעריכו הכנסות של 4.14 מיליארד דולר.
ההכנסות מעסקי הליבה של באידו הסתכמו ב-21.4 מיליארד יואן או 3.15 מיליארד דולר, צמיחה של 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות השיווק המקוון הסתכמו ב-18.4 מיליארד יואן או 2.72 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה. הכנסות השיווק הלא מקוונות הסתכמו ב-2.9 מיליארד יואן או 434 מיליון דולר, זינוק של 14% בעיקר בזכות הצמיחה בשירותי הענן.
בשורה התחתונה, החברה דיווחה על רווח נקי של 13.7 מיליארד יואן או 2 מיליארד דולר, לצורך השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד דיווחה באידו על הפסד נקי של 6.4 מיליארד יואן. החברה הציגה רווח מתואם מרשים של 3 דולר למניה, זינוק של 104% לעומת 1.47 דולר בתקופה המקבילה, בעוד צפי האנליסטים עמד על 2.05 דולר למניה בלבד.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחזיות לרבעון הרביעי
ברבעון הרביעי לשנת 2020, באידו צופה שההכנסות ינועו בין 28.6 מיליארד יואן או 4.2 מיליארד דולר, לבין 31.3 מיליארד יואן או 4.6 מיליארד דולר, המהווים קצב צמיחה של מינוס 1% עד פלוס 8% משנה לשנה. החברה מעריכה כי עסקי הליבה יצמחו בין מינוס 1% ל-10% משנה לשנה.
מספר המשתמשים הפעילים היומיים (DAU) הסתכם ב-206 מיליון, ומספר המשתמשים הפעילים החודשיים (MAU) הגיע ל-544 מיליון בחודש ספטמבר 2020. מנויי iQIYI, שירותי הוידאו של החברה, הגיעו בספטמבר 2020 ל -104.8 מיליון, והכנסות החברות עלו ב-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
באידו הציגה מספר שיתופי פעולה להרחבת מעגל פתרונות AI מבוסס ענן, אותו היא רואה כמנוע צמיחה. החברה שחתמה על שיתוף פעולה מול בנק הדואר הסיני (PSBC) ואל מול אזור הפיתוח הכלכלי והטכנולוגי בגויאנג, בוא תספק את הטכנולוגיה לרשת של מעל ל-400 ארגונים. שירותי התרגום של החברה עובדים על כ-200 שפות ומעבדים מעל 100 מיליארד מילים ביום.
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
״הראנו צמיחה חיובית בהכנסות, כאשר ההכנסות משיווק שינו מגמה, והציבו את באידו במצב טוב יותר כדי להינות מהתאוששות בכלכלה הסינית. המערכת המגוונת שבנתה באידו בשנים האחרונות, יוצרת בסיס חזק, המאפשר לנו להתפתח גם אל מחוץ לעסקי הפרסום״, אמר רובין לי, מייסד ומנכ"ל באידו. ״הפעילות החדשה שלנו בתחום הבינה המלאכותית הניבה צמיחה בריאה, במיוחד בענן, שם אנו נבדלים באמצעות פתרונות AI״, הוסיף.
החברות הסיניות לא עוצרות
החברה הודיעה כי תרכוש את חברת Joyy הסינית, אשר עוסקת ב-״לייב סטרימינג״, עסקה המסמנת את הפלישה של באידו אל התחום הצומח במהירות של שירותי וידאו. החברה תשלם כ-3.6 מיליארד דולר במזומן עבור Joyy’s YY Live, על פי הצהרת החברה.
החברה אשר מחפשת אפיקי השקעה אחרים, מלבד מנוע החיפוש, מנסה להתאים את עסקיה לעידן המובייל, בו היא מאבדת אחיזה ליריבות כמו טיק-טוק. ההשתלטות על חברת ג׳וי צפויה להכניס לחברה כ-1.8 מיליארד דולר, ותוספת של כ-4 מיליון משתמשים משלמים, אשר צומחים בקצב מהיר. ג׳וי תשמור על פעילותה העסקית מחוץ לסין.
הממשל הסיני נגד מונופולים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
