פריון נטוורק: ירידה של 12% בהכנסות הרבעון השלישי של 2018
חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק 17.12% (סימול PERI) דיווחה היום (ה') על תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2018 עם ירידה של 12% בהכנסות וירידה של כ-16% ברווח הנקי. עם זאת, החברה הציגה עלייה של כ-38% ברווח התפעולי וכן רשמה שיפור בשולי הרווחיות התפעולית.
הכנסות החברה ברבעון השלישי ירדו ב-12% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-57.2 מיליון דולר. הירידה מיוחסת בעיקר לירידה של 17% בפעילות הפרסום, שנבעה ממחסור בזמינות מקומות פרסום וכן מירידה של 7% בהכנסות מפעילות החיפוש, בשל הדעיכה הנמשכת במכירות מוצרים קודמים.
הרווח הנקי (GAAP) ברבעון השלישי הסתכם בכ-2.2 מיליון דולר, ירידה של כ-16% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווח הנקי המתואם עלה בכ-5% והסתכם בכ-4.3 מיליון דולר. למרות הירידה בהכנסות, החברה הציגה גידול ברווח התפעולי, כאשר הגורמים המרכזיים לירידה ברווח הנקי ברבעון השלישי מיוחסים להטבות מס בהיקף של כ-0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וכן לעלייה של כ-0.6 מיליון דולר בהוצאות המימון.
שיפור בשולי הרווחיות התפעולית
הרווח התפעולי הסתכם בכ-3.5 מיליון דולר, אשר היוו כ-6.1% מההכנסות, מדובר בעלייה של כ-38% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשתקד שהסתכם בכ-2.5 מיליון דולר, אשר היוו כ-3.9% מההכנסות.
- פריון: ההכנסות עלו 8%, עוברת להפסד בשורה התחתונה
- פריון עוקפת את תחזית הרווח למניה וההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עלויות רכש לקוחות ומדיה ברבעון השלישי הסתכמו ב-28.8 מיליון דולר, כ-50% מסך ההכנסות, לעומת 32 מיליון דולר, או 49% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. החברה מציינת כי הגידול נבע בעיקר מהשפעות ה-Header bidding וחסימת פרסומות על-ידי Chrome בתחום הפרסום.
מנגד, הציגה החברה ירידה של כ-3.3 מיליון דולר בהוצאות המכירה ושיווק, וכן ירידה של כ-1.5 מיליון דולר בהוצאות ההנהלה וכלליות.
ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי גדל ב-3% והסתכם בכ-6.7 מיליון דולר, אשר היוו כ-12% מההכנסות, לעומת שולי EBITDA מתואם של כ-10% ברבעון המקביל אשתקד. החברה צופה לסיים את 2018 עם EBITDA מתואם בווח של 32-29 מיליון דולר.
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאימנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״
שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח
דלתות״
בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 45.7% לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.
יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?
וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד?
אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״ - ״פותח לי דלתות״
- הציוץ שהקפיץ את בלייד ריינג׳ר ב-10%
- בלייד ריינג'ר: מוכרת את פעילות התוכנה לחברה קטנה בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאימנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״
שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח
דלתות״
בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 45.7% לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.
יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?
וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד?
אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״ - ״פותח לי דלתות״
- הציוץ שהקפיץ את בלייד ריינג׳ר ב-10%
- בלייד ריינג'ר: מוכרת את פעילות התוכנה לחברה קטנה בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?
