זו הסיבה האמיתית לירידות החדות במניית אלקטרה צריכה

אותו מקום, אך לא אותו מדחום? האם מזג האוויר באלקטרה צריכה היה שונה מהותית מהטמפרטורות אצל המתחרה תדיראן הולדינגס?
ערן סוקול | (6)

חברת אלקטרה צריכה -5.44% דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2018 עם עלייה של 22% בהכנסות וירידה של 88% ברווח הנקי (לכתבה המלאה). אלא שגם ההכנסות וגם הרווח הנקי הושפעו מהותית מסעיפים בעלי אופי חד פעמי, באופן המקשה את ההשוואה בין התקופות. חלק מהמשקיעים כנראה ציפו לרווחיות גבוהה יותר ומניית החברה הגיבה בירידות שערים חדות של עד כ-8% (בנמוך היומי). השפעות חד פעמיות החברה מציינת כי העלייה בהכנסות מיוחסת בעיקר לאיחוד תוצאות גולן טלקום אשר לא נכללו בתקופה המקבילה אשתקד וגם כאשר בוחנים את השורה התחתונה, מוצאים השפעות חד פעמיות אשר הגדילו את רווחי הרבעון המקביל בשנת 2017 בכ-82.5 מיליון שקל, באופן בו בנטרול ההשפעות החד פעמיות הירידה ברווח הנקי מצטמצמת לשיעור של כ-22% בלבד. השפעות התחרות בסלולר על רקע התגברות התחרות בשוק הסלולר, מניית אלקטרה צריכה סבלה ממומנטום שלילי בשנה החולפת ואיבדה כ-30% מערכה מאז השיא שנרשם בחודש מאי 2017. בעניין זה, החברה דיווחה על כוונתה לחלק את מניות גולן טלקום כדיבידנד בעין, ורישומן למסחר בבורסה. גם כאן, על פניו אין סיבה עקרונית למחיקה של כ-70 מיליון שקל משווי השוק של החברה. הנהלת החברה מסבירה כי "מהלך זה נועד להגביר את המיקוד העיסקי והניהולי בכל אחת מהחברות ולהערכתנו עשוי להביא להצפת ערך עבור בעלי המניות, שטובתם בטווח הארוך היא זו העומדת לנגד עינינו". השפעת מזג האוויר במגזר מוצרי הצריכה החשמליים הסתכמו מכירות אלקטרה צריכה ברבעון הראשון של שנת 2018 בסך של כ-253 מיליון שקל, ירידה של כ-21% לעומת סך של כ-322.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הנהלת החברה מציינת כי "הקיטון בהכנסות נובע מירידה בפעילות החברה בשוק המזגנים בישראל בעקבות קיטון חד, המוערך בכ-25%, שנרשם במכירות מזגנים בשוק הישראלי בכללותו, וזאת כתוצאה ממזג האוויר הנוח, באופן יחסי, שחל בחודשי החורף השנה". כתוצאה מכך, הרווח במגזר זה הסתכם בסך של כ-11.8 מיליון שקל, ירידה של כ-70% לעומת רווח מגזרי של כ-38.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אולם החברה מסבירה כי הרווח המגזרי בתקופה המקבילה אשתקד כלל רווח הון ממכירת פעילות ברי המים בסך של כ-9.5 מיליון שקל. כלומר, בנטרול השפעה חד פעמית זו, מדובר בירידה של כ-60% בלבד. אז למה השוק הגיב כל כך חזק? התשובה לשאלה זו, ככל הנראה טמונה בדוחות הכספיים של החברה המתחרה תדיראן הולדינגס שבשליטת משה ממרוד (69.9%) אשר דיווחה אף היא על תוצאותיה לרבעון עם ירידה של עד 6.8% בנמוך היומי. במסגרת מגזר מיזוג האוויר, תדיראן מדווחת על הכנסות של כ-140.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018, ירידה של כ-8.7% ביחס להכנסות של כ-153.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי של תדיראן עמד על כ-10 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, ירידה של כ-45% לעומת רווח נקי של כ-18.1 מיליון שקל במגזר מיזוג האוויר ברבעון המקביל אשתקד.     הגשם יורד על כולם, אבל יש כאלה שנרטבים יותר? גם הנהלת תדיראן מייחסת בדוחותיה הכספיים את הקיטון במכירות בעיקר לירידה כללית בשוק המיזוג "עקב מזג אוויר נוח ברבעון הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד". עם זאת, חלק מהסוחרים שואלים את עצמם מדוע אותו מזג אוויר בדיוק הקטין את מכירות מגזר מוצרי הצריכה החשמליים של אלקטרה צריכה בשיעור של כ-21% לעומת השפעה של כ-8.7% בלבד על מגזר מיזוג האוויר של תדיראן. בעניין זה צריך לציין כי הכנסות אלקטרה צריכה ברבעון הקודם כללו את פעילות ברי המים שהופסקה, אולם לא ניתן פירוט לגבי היקף הכנסות אלו בדוחות הכספיים של החברה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    צרכן 18/06/2018 06:12
    הגב לתגובה זו
    אלקטרה זרקה את השירות לקבלן שסוחט את הלקוחות כדי להתקיים/להרוויח ולכן הציבור רץ למתחרים
  • 5.
    סוחר מזגנים ותיק 25/05/2018 08:18
    הגב לתגובה זו
    מאז שאלקטרה יצאה להפצה חיצונית כל השרות העיקרי והנחוץ נהרס חוסר אמינות ומחירים יקרים שם, יאוש הן של לקוחות והן של סוכנים, כל אלה גרמו לירידה במכירות, כי האמת לכולם יש את אותו מוצר .
  • 4.
    אילן 18/05/2018 17:22
    הגב לתגובה זו
    תדיראן בכלל קונה מזגנים מ-GREE יש ל-GREE כמה יצרנים בסין שמתחרים בו טיבעית. מידאה, הייסנס והאייר. מאחר והתחרות הפכה למאוד מטורפת עם לחצים מצד הרשויות בסין על יעילות אנרגטית, זה הגיע למצב שבו לאף אחת מהן אין שליטה מאוד משמעותית בשוק הסינ.י בסך הכל מתחלקות בפלח המכירות בצורה די קרובה זו לזו. מיצובישי הוא מותג על והוא לא מתחרה בכלל עם תדיראן. אלא עם דייקין, פוג'יטסו, טושיבה, MHI ופנסוניק וגם היטאצ'י. אתה החלטת לעמת רנו מול לקסוס לא עושים השוואה כזו אף פעם לא בפורומי רכב וגם לא במגזיני רכב. במזגנים היקרים של היצרנים היפניים, לא משנה איפה מיוצרים, יש טכנולוגיות אינוורטר יותר מתקדמות ויותר אמינות. לכן אין להתפלא על כך שאירופה וארה"ב נשלטות על ידיהם בשוקי אינוורטר.
  • 3.
    דני 17/05/2018 11:36
    הגב לתגובה זו
    לפני שקנינו מזגן לבית עשינו סקר שוק מאוד מקיף וביחס למחיר תמורת תמורה לכסף תדיראן לוקחת, מזגנים מאוד שקטים וחסכוניים ביותר בחשמל. יש אולי יותר איכותיים כמו מיצובישי ודומיו אבל הם גם מאוד יקרים.
  • 2.
    הכל מתחיל ונגמר בניהול (ל"ת)
    משה 16/05/2018 23:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מני 16/05/2018 16:38
    הגב לתגובה זו
    מזגני תדיראן עולים על מזגני אלקטרה בכמה מונים ובעיקר האינוורטרים. איכותיים ומתקדמים יותר, אמינים יותר, קלים וזולים יותר לתחזוקה, ח.ח זולים יותר. תשאלו כל מתקין מקצועי ותקבלו ברוב המקרים את התשובה... מזגני תדיראן מומלצים יותר.
תומר ראבד
צילום: אוראל כהן
דוחות

בזק רושמת זינוק של 48% ברווח הנקי הודות ליס; מעלה תחזית שנתית

בזק ממשיכה במומנטום עם צמיחה במנועי הצמיחה האסטרטגיים, כולל עלייה בכל מדדי ה-ARPU ומעדכנת בשנית את תחזיותיה השנתיות כלפי מעלה; מדווחת על צמיחה של כ-3.1% בהכנסות הליבה של הקבוצה וצמיחה של כ-11.3% ב-EBITDA המתואם

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה בזק דוחות כספיים

בזק בזק 1.9%  סכמת רבעון שני עם תוצאות חזקות בליבת הפעילות ועלייה בשורת הרווח, כשחלק מהשיפור נובע מסעיף חד פעמי מהותי בצורת עדכון בהערכת השווי של יס שהוסיף כ-147 מיליון שקל לרווח הנקי. הרווח הנקי המתואם עמד על 427 מיליון שקל, גבוה מתחזיות הקונצנזוס, בעוד ההכנסות וה‑EBITDA המתואם היו קרובים לציפיות. השיפור בפרמטרים התפעוליים, ובראשם צמיחה בהכנסות הליבה ועלייה ב‑ARPU בכל המגזרים, ממשיך לתמוך בעדכון התחזיות כלפי מעלה.

תוצאות החברה

ההכנסות הסתכמו בכ-2.14 מיליארד שקל, ירידה של כ-2.6%. הכנסות הליבה עלו בכ-3.1% לכ-1.95 מיליארד שקל, בעיקר כתוצאה מצמיחה בהכנסות הליבה של כל מגזרי הקבוצה העיקריים. הכנסות הליבה במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכמו בכ-3.93 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.7%.

ה-EBITDA הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל, עלייה של כ-11.8%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל (שיעור EBITDA מתואם של כ-47.4%), עלייה של כ-11.3%. ה-EBITDA המתואם במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-1.93 מיליארד שקל, עלייה של כ-5.5%.

הרווח הנקי הסתכם בכ-426 מיליון שקל, עלייה של כ-48%. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-427 מיליון שקל, עלייה של כ-46%. הרווח הנקי המתואם במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-746 מיליון שקל, עלייה של כ-26%.

ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי המתואם הושפעו בעיקר משינוי בהערכת השווי של יס.

התזרים החופשי הסתכם בכ-230 מיליון שקל, עלייה של כ-29%, אשר נבעה בעיקר מפערי עיתוי בהון החוזר. התזרים החופשי במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-492 מיליון שקל, ירידה של כ-24% לעומת התקופה המקבילה.

עדי צפדיה, מנכ"ל גילת; קרדיט: Gilat Satellite Networksעדי צפדיה, מנכ"ל גילת; קרדיט: Gilat Satellite Networks
דוחות

גילת מכה את התחזיות - המניה מזנקת

חברת הלווינות הישראלית הכתה את הצפי: הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-105 מיליון דולר לעומת תחזית של 100.98 מיליון, והרווח למניה עמד על 0.17 דולר לעומת תחזית של 0.04 דולר; גם התחזיות השנתיות עודכנו כלפי מעלה.

מנדי הניג |

חברת הלווינות הישראלית הדואלית גילת גילת 12.33%  מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השני של 2025: ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-105 מיליון דולר, גבוה מהתחזיות שעמדו על 100.98 מיליון דולר. הרווח למניה לפי כללי GAAP הגיע ל-0.17 דולר, לעומת תחזית של 0.04 דולר למניה. לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2024 הרווח למניה עמד על 0.02 דולר בלבד, וההכנסות הסתכמו ב-76.6 מיליון דולר.

המניה מגיבה לתוצאות בזינוק של כ-10% ונסחרת לפי שווי שוק של כ-1.57 מיליארד שקל. למרות ירידה של 1.6% בחודש האחרון, המניה מציגה תשואה חיובית של כ-10.6% מתחילת השנה, וזינוק של כ-59% ב-12 החודשים האחרונים.

הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-9.8 מיליון דולר, עלייה של 654% לעומת 1.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי עלה ל-5.7 מיליון דולר, גידול של 103% לעומת 2.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2024. 

במונחים מתואמים (Non-GAAP), הרווח התפעולי הגיע ל-9.3 מיליון דולר, עלייה של 27% ביחס ל-7.3 מיליון דולר אשתקד, והרווח הנקי עמד על 12 מיליון דולר, או 0.21 דולר למניה בדילול מלא זינוק של 114% לעומת 5.6 מיליון דולר ו-0.10 דולר למניה ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-11.8 מיליון דולר, עלייה של 17% לעומת 10.1 מיליון דולר בשנה הקודמת, ובנטרול הפסד של 1.5 מיליון דולר מפעילות Stellar Blu, הנתון המתואם עומד על 13.3 מיליון דולר צמיחה של 32%.

מעדכנת תחזית ללמעלה

לאור תוצאות הרבעון והתחזקות בצבר ההזמנות, הנהלת החברה עדכנה כלפי מעלה את התחזיות לשנה כולה. ההכנסות לשנת 2025 צפויות לנוע בטווח של 435 עד 455 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 415 עד 455 מיליון דולר. תחזית ה-EBITDA המתואם עודכנה לטווח של 50 עד 53 מיליון דולר, לעומת 47 עד 53 מיליון קודם לכן. העדכון מגלם צמיחה של כ-46% בהכנסות וכ-22% ב-EBITDA, בנקודת האמצע של התחזיות.