על המתנה של פימי מבית שמש - האם המוסדיים יסכימו?
מנועי בית שמש 0% בתקופה טובה. החברה דיווחה בחודשים האחרונים על גידול עצום בצבר ההזמנות מול הלקוח העיקרי - פראט אנד ויטני, לסה"כ של 640 מיליון דולר, כשהצבר הכולל מסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר ועשוי להבטיח כמה שנים של צמיחה.
היום דיווחה מנועי בית שמש בשליטת פימי, על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי והציגה עלייה בהכנסות בכ-15% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-2.4 מיליון דולר, על הכנסות של כ-24.5 מיליון דולר - דו"ח סביר, אבל לא מפתיע.
במקביל לדו"ח פרסמה החברה כי היא בוחנת אפשרויות שונות למימון הגדלת פעילותה והחליטה על הנפקת זכויות במהלך הרבעון הראשון של שנת 2018, בהיקף של כ- 35-40 מיליון דולר. על מנת למקסם הצלחתו של מהלך זה, החליטה החברה לבצע הקצאה פרטית של 250,000 מניות לבעלת השליטה, קרן פימי. כך שלאחר ההקצאה אחזקותיה של פימי בחברה יהיו בשיעור של 45% וזו תוכל לממש את כוונתה להשתתף בהנפקת הזכויות ע"פ חלקה. נציין כי, על מנת שפימי תוכל להביא את החלק שלה בהנפקת הזכויות מבלי להיות תלויה בהשתתפות הציבור היא נדרשת לעבור את ה45% אחזקה טרם הנפקת הזכויות.
כך או אחרת, רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסכם עם הרבעון: "אנו מציגים, גידול בהכנסות ושיפור במדדי הרווחיות. במהלך הרבעון חתמנו על הסכם להרחבת עסקה עם פראט אנד ויטני מ- 110 מיליון דולר ל- 640 מיליון דולר. עסקה משמעותית זאת כמעט והכפילה את הסכמי המסגרת של החברה אשר מהווים את התשתית לצמיחת החברה בשנים הבאות. אנו נערכים לתחילת הייצור של החלקים החדשים וההתאמות הנדרשות הן בישראל והן בסרביה, היערכות זו דורשת השקעות בהיקף של 20-30 מיליון דולר בשנים הקרובות. את פירות עסקה זו נתחיל לראות החל מהמחצית השנייה של שנת 2018. מגזר המנועים הציג גידול מרשים תוך שיפור משמעותי ברווחיות. אנחנו משקיעים מאמץ שיווקי גדול להבאת הזמנות חדשות והגדלת היקף הפעילות, הן באמצעות צמיחה אורגנית והן באמצעות רכישות אפשריות אשר יגדילו את היצע השירותים שביכולתנו לספק.מגזר החלקים, נהנה ממגמת הצמיחה העולמית של שוק התעופה ומהתמורות שחלות בו. בפני החברה קיים פוטנציאל צמיחה רב בשנים הקרובות בשני מגזרי הפעילות ואני מקווה כי נצליח למקסם הזדמנויות אלו."
- מנכ״ל מנועי בית שמש: “העולם במצוקת מנועים ואנחנו בעמדה מצוינת"
- חוזה של 1.2 מיליארד דולר למנועי בית שמש - הגדול בתולדות החברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכירות החברה ברבעון הסתכמו בכ- 24.5 מיליון דולר, לעומת כ- 21.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-14.7%.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-2.4 מיליון דולר (המהווה כ- 9.9% מההכנסות) לעומת כ- 1.9 מיליון דולר (המהווה כ- 8.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב- 2.1 מיליון דולר (המהווה כ-8.6% מסך ההכנסות), לעומת כ- 1.6 מיליון דולר (המהווה כ-7.5% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-3.3 מיליון דולר (המהווה כ-13.3% מסך ההכנסות), לעומת כ- 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (המהווה כ-12.2% מסך ההכנסות). הגידול בשיעור של כ- 25.6% נבע מגידול ברווח התפעולי.
- 1.איציק 22/11/2017 10:38הגב לתגובה זוצבר הזמנות מיליארד ומעלה ..מכירות בקושי 24 מיליון ...איזה מהומה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
