הקץ לגזל - בקרוב תיאסר גביית עמלה על רכישת כרטיסי קולנוע באינטרנט

מערכת Bizportal | (21)

שר הכלכלה אלי כהן הודיע היום על תמיכתו ועל תמיכת הקואליציה בהצעת תיקון החוק של חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ), לפיה תיאסר גביית עמלה מיוחדת בעסקאות שיבוצעו באמצעות האינטרנט.

מטרתו של החוק לשים סוף למצב האבסורדי הקיים, בו נאלץ הצרכן לשלם עמלת שירות מיוחדת בעד עסקה המתבצעת ברשת, וזאת למרות שביצוע העסקה בדרך זו חוסכת עלויות הפעלה ומכירה לבית העסק ומייתרת את הצורך בהפעלת דוכן פיזי למכירת המצרך או השירות. בעקבות התיקון לחוק, צפויות להתבטל עמלות הרכישה המיוחדות שנהגו בתי העסק לגבות עד היום בעת ביצוע עסקאות כמו רכישת כרטיסי קולנוע וכרטיסים למופעים.

אלי כהן: "השימוש בהזמנת מוצרים דרך האינטרנט הולך וגובר בשנים האחרונות. במרבית הענפים ניתנת הנחה למזמינים דרך האינטרנט כיוון שהעלות הכרוכה במתן השירות נמוכה יותר מעלות כוח האדם בקופות המכירה, אולם בכרטיסי קולנוע ומופעים המצב הפוך ודווקא נגבית עמלה עודפת. כחלק ממדיניות הגנת הצרכן וסחר הוגן אנחנו תומכים במהלך שיביא לביטול עמלות".

ח"כ זנדברג: "הסוף לאבסורד עמלות האינטרנט. לא ייתכן שהצרכן גם יחסוך כסף לבתי העסק וגם ייאלץ לשלם על כך קנס, רק בגלל שהרכישה ברשת נוחה יותר. אין כל סיבה הגיונית שבשנת 2017 נמשיך לשלם עמלה ארכאית ובלתי מוצדקת, שכל תכליתה לנצל את הציבור הישראלי ולסחוט ממנו עוד ועוד כסף. תודה לשר כהן על שלמד את הנושא לעומקו, וסייע בהעברת החוק כפי שהבטיח עם כניסתו לתפקיד".

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    דור 23/07/2017 09:42
    הגב לתגובה זו
    אז מה בעצם עשו כאן? זה ברור שהמחירים יעלו לכולם בגלל ביטול העמלה למזמינים באינטרנט. פוליטיקאים שרודפים אחרי כותרות בתקשורת עושים שטויות והציבור ישלם את המחיר.
  • המחירים יעלו - לא נגיע. גם ככה כמות המגיעים בירידה. (ל"ת)
    ציפור 23/07/2017 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    שמואל ברגר 23/07/2017 00:59
    הגב לתגובה זו
    כי אני מזמין רק באינטרנט. למי שהזמין עד עכשיו במקום, זה כנראה רע.
  • 8.
    yossi 22/07/2017 05:41
    הגב לתגובה זו
    כיצד לנהל את עסקיו... עוד "חוק" מיותר שיפגע כמובן בכלל הציבור
  • אחד 23/07/2017 09:41
    הגב לתגובה זו
    אילו גופים עסקיים בארץ היו מתנהגים בהגינות כמו מקבילהם בחול, לא היה צריך לחוקק חוקים.
  • לא זכור שמישהו אנס אותך להשתמש בשירותיהם (ל"ת)
    Yossi 23/07/2017 17:09
  • 7.
    תמר זנדברג 20/07/2017 15:12
    הגב לתגובה זו
    אמנם שמאלנית, אבל סקסיתתתתת בטירוף. ויש לה ראש. כבר אמרתי סקסית....? שכנה שלי
  • 6.
    כלכלן 19/07/2017 15:38
    הגב לתגובה זו
    מה החוצפה הזאת להתערב במודל עסקי של שוק תחרותי שאינו נתמך?
  • שוק תחרותי ?? שני גופים מנהלים את כל בתי הקולנוע בארץ (ל"ת)
    כלכלן בשקל אולי 19/07/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
  • ויקי 19/07/2017 21:10
    הם קונים את אותם סרטים באותו מחיר . על זה יש להם הוצאות + מיסים . איזה תחרות אתה רוצה ? לייבא סרטים הודים בבקשה . ולהקרין אותם בדרייב אין זה גם אפשרות במציאות של היום זה נס כלכלי איך הם שורדים .
  • 5.
    יוסי 19/07/2017 15:24
    הגב לתגובה זו
    כל ההצעות החוק האלו מגוחכות לגמרי אין לחברי כנסת מה לעשות . מי שלקח 8 ש"ח בנה והשקיע אתר אינטרנט , במערכת ממוחשבת וכל זה לא ירד משמיים . בשביל שהלקוח לא יעמוד בתור . 8 ש"ח זה מחיר סימלי שיכול להיות שהיה צריך להתבטל . אבל לעשות חוק בשביל זה . ועוד לחשוב כאילו מה עשיתם .
  • אחד 19/07/2017 16:01
    הגב לתגובה זו
    אצלנו כל אחד מנסה לדפוק את השני כמה שיותר, לכן צריך חוקים.
  • 4.
    אחד 19/07/2017 15:14
    הגב לתגובה זו
    מוכן לשלם 5 ש"ח ולהגיע ברגע האחרון.
  • 3.
    אוקטביאן 19/07/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    איך בדיוק תמנעו את ההתייקרות של הכרטיסים? אז לא תהיה שורה של עמלה - אבל מחירי הכרטיסים ישאר בעינו
  • נו מה 19/07/2017 15:45
    הגב לתגובה זו
    כרטיס עולה 40 שח וגם ככה מגיעים מעט אנשים בגלל המחיר. יעלו עוד יותר את המחיר, עוד פחות אנשים יגיעו .
  • עורך דין 19/07/2017 15:31
    הגב לתגובה זו
    קיימות הרבה הטבות דרך חברות האשראי. ה"תרגיל" הוא שאתה מקבל את הכרטיס עצמו במבצע 1+1 או במבצע אחר של כרטיס שני בהנחה, אבל אם עמלת ההזמנה היא מרכיב נפרד מעלות הכרטיס, אתה משלם אותה במלואה על כל אחד מהכרטיסים. התיקון לחוק פותר את העיוות הזה. התוצאה תהיה שינוי של ההסכמים עם חברות האשראי ותביעות מפה עד להודעה חדשה.
  • 2.
    לילי 19/07/2017 14:55
    הגב לתגובה זו
    כאשר מכיעים לקופה ומציעים ללקוח לקנות שורה קרובה בצד סביר שהוא יקנה. בבית אם אין את השורה והמקום שרוצים לא קונים מכאן שניצול אולמות הקולנוע ירד וההכנסות ירדו .
  • 1.
    אאא 19/07/2017 14:52
    הגב לתגובה זו
    רק יהודונים גזלנים גובים "עמלה" על הזמנות באינטרנט.
  • אילו הייתי כותב "רק ערבושים" היו מוחקים לי את התגובה. (ל"ת)
    די לגזענות 19/07/2017 15:12
    הגב לתגובה זו
  • אאא 19/07/2017 15:35
    זה עדיין לא אומר שאי אפשר להודות שחלק מבני עמי הם עושקים בני עושקים
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.