לראשונה בישראל: תוכן שיווקי ב-TV - בערוצים הייעודיים
החל מ-2017 יוכלו הערוצים הייעודים לשדר תוכן שיווקי בשידורי הטלוויזיה שלהם, באישור הרגולטור המפקח עליהם – מועצת הכבלים והלוויין. בכך תהפוך המועצה לגוף הרגולטורי הראשון בישראל המסדיר בתקנות את תחום התוכן השיווקי - פרסום סמוי כחלק מהתוכן המשודר בתכניות.
שוק התוכן השיווקי מגלגל על פי הערכות כ-200 מיליון שקלים בשנה, שהם כ-5% מעוגת הפרסום. הערכה היא כי "האור הירוק" שיקבלו כעת ערוצי הנישה לשדר תוכן כזה, יגדיל את הנתח בעוגה, אולם לא בצורה משמעותית, וזאת משום שעדיין מדובר בערוצים בעלי אחוזי צפייה נמוכים יחסית - ערוץ 9, ערוץ 20 (מורשת), ערוץ 24 (המוזיקה) והערוץ הערבי הלא TV.
לאורך השנים מתקשים 4 הערוצים לבסס מודל כלכלי, והכנסה מתוכן פרסומי מוסדר יכולה לתרום למצבם הכלכלי, לדעתה של מועצת הכבלים והלוויין. בחמישי האחרון אישרה המועצה את הכללים שיכנסו לתוקף בעוד חודשיים. המהלך נעשה לאחר שימוע בו התקבלו עמדות של גורמים שונים שרובם המוחלט בירכו על ההחלטה לאסדרת את התוכן השיווקי בטלוויזיה.
הכללים החדשים דורשים למשל יידוע של הצופה על קיומו של תוכן שיווקי, ואוסרים פרסום סמוי בתכניות חדשות ואקטואליה, תכניות ילדים ונוער, תכניות וסרטי תעודה וכן בתכניות צרכנות וייעוץ. הכללים גם קובעים רשימה של מוצרים האסורים בתוכן שיווקי, כגון מוצרי טבק, אלכוהול ומזונות מזיקים. בנוסף קובעים הכללים הפרדה בין המממנים לבין העוסקים בהפקת התכנית: "מפיק המבקש לשלב בתכניות תוכן פרסומי, יקבע נוהל פנימי להנחת דעת המועצה, להפרדה בין המממנים לבין הגורמים העוסקים בהפקת התכניות, ולשמירה על עצמאותם המערכתית", נכתב בטיוטת ההחלטה.
- השינוי שיכניס את המפרסמים לשוק התקשורת הערבי?
- גופי שידור התעניינו באפיק 15 - שייצא בקרוב למכרז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המועצה קבעה גם פרק זמן של חודשיים במהלכו יוכלו גופי השידור ללמוד את התקנות החדשות וכן לבנות את מנגנוני היידוע של הצופים לקיומו של תוכן שיווקי, כפי שהכללים החדשים מחייבים. יש לציין כי גם ועדת פילבר לאסדרת שוק השידורים קבעה כי יש לאסדר את התוכן השיווקי בטלוויזיה ברוח הכללים שאישרה המועצה לשידורי כבלים ולוויין.
בעוד שבשילוב תוכן שיווקי בערוצי הכבלים יש צורך באישור מועצת הכבלים והלוויין, הרי שבנוגע לערוצים המסחריים הארציים - ערוץ 2 וערוץ 10, יש כבר צורך בשינוי חקיקה. כאמור, ועדת פילבר גיבשה הבנות לגבי שילוב תוכן שיווקי, אולם לא נראה כי הנושא יהיה על שולחן הכנסת בקרוב.
"העובדה שהיום תוכן שיווקי אסור לחלוטין הוביל למכירתו כ'סחורה גנובה', בשווי הנמוך מערך השוק שלו", אומרת ד"ר יפעת בן חי שגב. "זה יצר הטעייה של הצופה שלא זיהה פרסומות ככאלה, הטעייה של הרגולטור שלא ראה את השוק בכללותו והמשך מגמת הדשדוש והסטגנציה בשוק הפרסום בטלוויזיה".
- קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
