אל על: למרות עליית מספר הנוסעים - ההפסד העמיק ב-33%; המניה מתרסקת
חברת התעופה אל על פרסמה דו"חות מאכזבים לרבעון הראשון של 2016, ולמרות ירידה חדה של 30% במחיר הדלק הסילוני - ההפסד הרבעוני רק העמיק, בין היתר, בצל הירידה במחירי כרטיסי הטיסה. נציין כי התוצאות אינן כוללות את חג הפסח, שישפיע לחיוב על תוצאות הרבעון השני, וכן מושפעות מעונת החורף.
מהתוצאות עולה, כי הכנסות אל על הסתכמו ברבעון הראשון ב-396.5 מיליון דולר בלבד, וזאת לעומת 419.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של מעל ל-5%. ההפסד הנקי של החברה הסתכם ב- 21.4 מיליון דולר - לעומת הפסד של 16 מיליון דולר בשנה שעברה - העמקה של 33%. ללא שקלול החזרי המס על ההפסד, אל על הפסידה ברבעון הראשון כ-33.5 מיליון שקל.
הפגיעה בתוצאות החברה מגיעה משני כיוונים במקביל: ירידה של 10% במחירי כרטיסי הטיסה, ועלייה של 30 מיליון דולר בהוצאות ההפעלה של החברה.
מניית אל על -3.51% חזרה מהפסקת המסחר בלחץ מכירות אדיר עם קריסה של עד 12%, במחזור גבוה של 22 מיליון שקל, לעומת 6.4 מיליון בממוצע. מתחילת השנה (ולא כולל הירידה היום) איבדה המניה כ-7.7% מערכה, לאחר שזינקה במאות אחוזים בשנה שעברה, ושברה את שיא כל הזמנים שלה בתחילת 2016. בעוד מחיר הנפט נושק היום לשיא מתחילת השנה, זה המקום לציין כי העלייה מייקרת את דלק המטוסים בו משתמשת החברה.
גרף יומי מניית אל על: המשך הכתבה בתחתית הגרף
החברה התמודדה בהצלחה יחסית התחרות המתעצמת בשוק התיירות: בעוד בתנועת הנוסעים נרשם גידול של 8% בנתב"ג, אל על הגדילה את תנועת הנוסעים שלה בכ- 10% - והשיגה נתח שוק של 36%. מספר הטסים בחברה עמד על 1.05 מיליון, ושיעור התפוסה במטוסי החברה עמד על כ-80%.
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יתרת המזומנים בסוף הרבעון הסתכמה ב- 210.5 מיליון דולר לעומת 143 מיליון דולר, ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב- 71.6 מיליון דולר לעומת 59.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
דוד מימון, מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של 2016 הושפעו לא רק מעונת החורף שנחשבת לחלשה יחסית ומכך שפסח ישפיע על הרבעון השני, אלא גם כתוצאה מהגידול בהוצאות החברה בשל שיבושים באיוש טיסות. אנו ממשיכים כל העת במשא ומתן עם נציגות הטייסים על מנת לאפשר לחברה להפנות את כל מאמציה להתמודדות עם התחרות הגוברת בענף התעופה. במקביל, אנו ממשיכים להיערך לקליטת המטוסים החדשים, "הדרימליינר", ולמימוש האסטרטגיה של אל על באמצעות חיזוק מועדון הנוסע המתמיד, UP ועוד".
כאמור, מניית אל על איבדה השנה כ-8.3% מערכה. מאז שברה את שיא כל הזמנים שלה באמצע ינואר, ירדה המניה בכמעט 16%, ונסחרת כעת לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל.
נעם פינקו, אנליסט בכיר, מחלקת מחקר Sell Side של פסגות: "אל על פרסמה דו"ח מאכזב לרבעון הראשון, כשלמרות ירידה של 35 מ' דולר בהוצאות הדלקים הפסד החברה גדל מ-16 מ' דולר ל-21 מ' דולר. הפגיעה בתוצאות באה מ-2 כיוונים – ירידה של 10% במחירי כרטיסים שקוזזה חלקית עם עליה של 7% במספר הנוסעים, ועליה של 30 מ' דולר בהוצאות הפעלה, חלקה בשל שיבושי הטסות לאור הסכסוך עם טייסי החברה.
- סאמיט מנצלת משבר דה זראסאי בהצעה לרכישת נכסים ב-450 מיליון דולר
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% -...
"הואיל ובפסח (ובכלל בתקופות השיא) מחירי הטיסות גבוהים יותר וההנחות שניתנות נמוכות יותר אזי הפגיעה במחירים ברבעון לעומת המקביל הייתה קצת גבוהה מהצפוי". עם זאת, ב'פסגות' סבורים כי ברבעונים הבאים התוצאות אמורות להשתפר משמעותית".
מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה: "הפלת האחריות על טייסי החברה היא הדרך הרגילה בה מתנערת ההנהלה מאחריותה לניהול ולמצב. ניהול שגוי של הנהלת אל על, בעיקר בתכנון הטיסות והצבת הצוותים, תוך התעלמות ממגבלות שהכניסה ההנהלה בעצמה להסכמי העבודה, תרמו להפסדים.
"החלטה מודעת לחכור מטוסים, תוך פגיעה בנוסעים, והתעלמות ההנהלה מהצעות רבות לתיקון ההסכם שאינו מתאים, גרמו לעלויות של עשרות מיליוני דולרים מיותרים ולירידה ברווחי החברה. כל טייסי אל על מתגייסים ומתייצבים לטיסות הקבועות להם בלוח הטיסות ומבצעים גם טיסות רבות נוספות. טייס ממוצע באל על עובד כבר למעלה משנה ב-150% משרה ואף למעלה מכך.
- 14.דוד מירושלים 28/05/2016 15:06הגב לתגובה זונמאס לי לנסוע במחלקת האקונומי באלעל ובררתי בחברות אחרות ובאלעל כמה עולה בביזנס.לתדהמתי בחברת סוו'יס השוויצרית, נסיעה ללונדון דרך ז"נבה שלוקחת כשעתיים יותר עולה כ1150דולר בה בשעה שבאלעל 1550-1900דולר. משהו כאן לא הגיוני. כמובן שאני מעדיף את סוו'יס
- 13.דמיקולו 27/05/2016 03:45הגב לתגובה זוכדי שהמניה תחזור לעשות צריך אחד מהשניים : 1. נס 2. שמחירי הנפט יתרסקו שוב לרמות של 30-40 $ שום דבר טוב לא יצא מהמנייה הזאת החכמים שברחו ומימימשו ראשונים הרוויחו בענק. עכשיו יכנסו כל הדגי רקק ויקנו במחיר גבוה. גבוה לדעתי זה גם 80 . אל-על לא תשוב למחיר מניה של 200+ עוד המון שנים..
- 12.ירושלמי 26/05/2016 22:28הגב לתגובה זווהלוואי שתתרסק ותיעלם. את כל המטוסים ישר למוזיאון חייל האוויר בחצרים! סכנת נפשות.. ואת הדיילות למוזיאון מדאם טוסו. ואת האוכל למטמנה בנגב לחומרים מסוכנים.. ואת הטייסים למקום שהם ראויים לו - להלה לנד...
- הלל 27/05/2016 00:01הגב לתגובה זוהירידה היא זמנית והיא כנראה תתאושש זה הזמן לקנות! דוחות רבעון הבא ישקפו גם את פסח כך שיהיו טובים מאשתקד
- 11.מנגל תוניסאי כושל זה הסיפור (ל"ת)כעכ 26/05/2016 20:07הגב לתגובה זו
- 10.איתי 26/05/2016 17:32הגב לתגובה זואני טס אחת לשבועיים לחו"ל ולצערי טס עם אל על בהרבה טיסות בכדי להמנע מחניות ביניים. אף פעם זו לא הייתה חוויה ומול חברות כגון בריטיש ולופטהנזה תמיד אל על החווירה. אבל מאז ינואר השנה הרבה בגלל עצומי הטייסים אבל לא רק העסק נהייה בלתי נסבל. מספר דוגמאות: טיסה לניו יורק במרץ עם בעית מיזוג טיסת חזור עם אל על בוטלה ובמקומה טסנו עם חברה פורטוגלית. כמובן שזה לא אותן מספר מקומות והיה אובר בוקינג שיצר בלגן ואיחור של 3 שעות בהמראה. טיסה ליוהנסבורג החודש הלוך אירה בשעתיים. חזור בוטלה ובמקומה יצאה טיסה יום אחרי. אגב ללא שום מילת התנצלות . מעבר לזה בשגרה: אוכל ברמה ירודה בטיסות ארוכות חסרה תמיד שתייה כגון מים מינרליים. ועוד בקיצור. דרוש זעזוע ניהולי כי הכל מתחיל ונגמר בניהול.
- דוד 27/05/2016 05:19הגב לתגובה זוקורקענו 10 שעות בדוברובניק , כי הטייס התעלף. החברה אפילו לא התנצלה, קיבלנו סנדביץ עייף על הקרקע. זהו...אות ומופת לחברה הסתדרותית. חוץ מזה: למה הם מפסידים כאשר המחירים של טיסה באל על הם הכי גבוהים ?
- 9.מי שחכם קונה עכשיו את אל על,, (ל"ת)ירון 26/05/2016 16:23הגב לתגובה זו
- מתחת ל 200 (ל"ת)עדיין לא 26/05/2016 19:04הגב לתגובה זו
- 8.יעקב 26/05/2016 16:18הגב לתגובה זואני לא מבין: 1. מחיר הדלק ירד 2. תפוסת טיסות מלאה. 3. מטוסים מיושנים. 4. מחירים בשמיים משלשום : טיסה כיוון אחד ממרסיי 450 דולר! בטורקיש 236 דולר) . אז איך מצליחים להפסיד ???????
- אכן, חידה קשה. אולי גם פה הכשרות דופקת את העסק. (ל"ת)אחד 26/05/2016 16:56הגב לתגובה זו
- נינו 27/05/2016 12:27רק הכשרות דופקת אותנו. בטוח. כמו הנוצרים באירופה, שתלו כל הרעות ביהודים.
- 7.איציק ר 26/05/2016 15:31הגב לתגובה זומחיר הדלק נמוך, מושבים צפופים, מטוסים ישנים, מחיר כרטיסים גבוה, אז איך זה שלא מרוויחים ? אבל הכי בטוח לטוס אל על.
- 6.איפה הכסף ? לאן זרמו הדולרים ? (ל"ת)צולל 26/05/2016 15:08הגב לתגובה זו
- 5.הסיבה העיקרית שהיא זינקה שנה שעברה זה הנפט (ל"ת)אחד שמבין 26/05/2016 14:44הגב לתגובה זו
- סתם מישהו 26/05/2016 14:53הגב לתגובה זוכך זה לחברה "שחסכה" כחצי מליון שקל!!! ולא שילמה בונוס לעובדים שפרשו לפני 31.3.2016 על שנת 2015. תתבייש מיימון ביחד עם מועצת המנהלים( סליחה המריונטות הנהנתניות )
- 4.רן 26/05/2016 14:30הגב לתגובה זואל על עושק אותנו יש אלטרנטיבות !!! רמת מטוסים ירודה מחירים גבוהים משכורות מנופחות !!!
- 3.אילן 26/05/2016 14:28הגב לתגובה זואם היה אפשר לחסל את המקצוע הזה סופית אל על היא הדוגמא הבולטת על הידענים שלא הפסיקו להעניק לה יעד 450 זוכרים ?
- 2.מי שחכם קונה עכשיו (ל"ת)גאון הדור 26/05/2016 14:24הגב לתגובה זו
- עכשיו תופסי הסכינים 26/05/2016 14:32הגב לתגובה זוקוראים לזה סכין נופל.המנייה עלתה על סמך מחיר נפט קורס.המגמה בנפט התהפכה לכן מי שקונה משחק נגד הנפט ונגד המגמה.
- 1.אל על בתחרות קשה-הולכת לצלול בהמשך (ל"ת)hary 26/05/2016 14:02הגב לתגובה זו
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiהדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?
צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה
אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.
ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40.
ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".
בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים.
- המשקיע הגדול ביותר של אנבידיה מוכר מניות ב-150 מיליון דולר
- היום שאחרי באפט - מה תעשה ברקשייר עם קופת המזומנים העצומה שלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל.
ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiהדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?
צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה
אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.
ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40.
ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".
בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים.
- המשקיע הגדול ביותר של אנבידיה מוכר מניות ב-150 מיליון דולר
- היום שאחרי באפט - מה תעשה ברקשייר עם קופת המזומנים העצומה שלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל.
ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.
