גרף

שנת שיא לאל-על: עברה לרווח של 106 מיליון ד' - המניה יורדת

ההכנסות ירדו מעט ל-2.05 מיליארד ד' למרות עלייה של 8% במספר הנוסעים. תנודתיות חריפה במניה
גיא בן סימון | (9)
נושאים בכתבה אל על

חברת אל על דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לשנת 2015 ולרבעון הרביעי לפיהן הירידה המחיר הדלק הטיבה בלשון המעטה עם חברת התעופה שהציגה תוצאות שיא עם שיפור בכל הפרמטרים. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 15 מיליון דולר, בנוסף לדיבידנד שחולק לפני מספר חודשים בסך 25 מיליון דולר. נזכיר כי מניית אל על, ציינה השנה כניסה למדד ת"א 100, היתה אחת המניות הלוהטות בת"א ב-2015, עם טיסה של מעל ל-370% הודות לצניחת מחיר הנפט. מניית אל על 1.05% פתחה בירידה של עד 4.4% ועת משילה כ-3%.

בשנה שעברה הוצאות ההפעלה ירדו ב-11.6% ל-1.6 מיליארד דולר נוכח ירידה של 32% בהוצאות הדס"ל (דלק סילוני )של החברה. ירידה זו קוזזה בחלקה על ידי גידול בכמות הדס"ל שנצרכה בשל העלייה בהיקף הפעילות של החברה. הירידה בהוצאות ההפעלה ברבעון הרביעי היתה בשעור של 14.1% (!!) והסתכמו ב-379.1 מיליון דולר. 

בשורה התחתונה אל על עברה לרווח של 106.5 מיליון דולר בשנת 2015 לעומת הפסד של 28.1 מיליון דולר ב-2014. ההכנסות ירדו מעט ל-2.05 מיליארד דולר ב-2015 לעומת 2.08 מיליארד דולר בשנה קודמת. את הרבעון הרביעי אל על ציינה גם כן עם מעבר לרווח של 12.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 14.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2014. ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ב-3.4% ל-476.3 מיליון דולר.

ההוצאות התפעוליות של החברה פחתו בשנה שעברה ב-210 מיליון דולר - בעיקר בשל הירידה במחירי הנפט ולמרות העלייה בהיקפי הפעילות. החברה הגדילה בשנה החולפת את מספר הנוסעים ליותר מ-5 מיליון לעומת 4.7 מיליון ב-2014 - עלייה של 8%.

 דירקטוריון החברה הכריז על בונוס של יותר מ-9 מיליון דולר לעובדים, אך ועד טייסי אל על פחות מרוצה מגובה הבונוס, ומסרו: "השיפור הניכר בתוצאות הכספיות נובע במידה רבה מהעבודה המאומצת ומהפריון הרב של כלל עובדי החברה, אשר עובדים לילות כימים. אנו משוכנעים שיהיה זה הוגן, הגון וראוי להתחיל ולהשקיע ביחסי העבודה ובכלל עובדי אל על ולתגמלם על הישגים יוצאי דופן - בדיוק כפי שהחברה יודעת לצמצם, לייעל, להקפיא ולקצץ בשנים פחות מוצלחות".

מניית אל על מתחילת 2015:

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יש ר א לי 23/03/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    שהיו ימים שהפסידו המון, העובדים מקבלים שכר ללא קשר להפסדים אז למה כשמפסידים בעלי המניות מפסידים וכשמרוויחים זה הולך לעובדים? טייסי אל על מרוויחים הון.
  • די לטמאות 23/03/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    יש גם דיילות, דיילים, דיילי קרקע, אנשי ביטחון. הטייסים הם אחוז קטן מההעובדים בחברה.
  • 5.
    קפטן 23/03/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    ניתוח אמיתי מי שיכול?
  • 4.
    נוסע מתמיד 23/03/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
    זה שירד מחיר הדלק לא אמור לתת בונוס לעובדים. הם לא עשו שום דבר, ויחסית לחברות אחרות הם סנובים ומתנשאים!!! שיורידו מחירים ויגדילו את הרווח (כי המחירות יעלו) או שיחלקו דיבידנד עם ה9 מיליון, במקום לתת לדיילים הסנובים והטייסים המדושנים עוד כסף!!!
  • די לטמאות 23/03/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    חבל שלא חילקו להם יותר. עובדים מרוצים זה בין הדרייברים היותר חזקים שיש בחברות. אם עובדי אל על ידעו שהם יקבלו בונוס ככל שהחברה הם יקבלו תחושת גאווה עצמית שבסופו של דבר תגרום לשירות יותר טוב שיתבטא במכירות שיתבטא בערך המניה.
  • 3.
    ירון המדען 23/03/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    ירד הדלק תורידו מחירים יאטמעים מחלקים לי בונוסים על הגב של הפריירים
  • 2.
    שהעובדים לא יתלהבו מדובר ב5000 ש״ח ברוטו (ל"ת)
    רונן מכיר מבפנים 23/03/2016 08:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רמי 23/03/2016 08:34
    הגב לתגובה זו
    מתי הפריצה
  • אלי 23/03/2016 08:44
    הגב לתגובה זו
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

רפי עמית קמטק
צילום: רענן טל
דוחות

קמטק עקפה את הציפיות אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה

קמטק עקפה במעט את ציפיות השוק עם הכנסות של 126 מיליון דולר ורווח מתואם של 0.82 דולר למניה לעומת צפי של 125.2 מיליון דולר ו-0.80 דולר למניה; במקביל רשמה הפסד חשבונאי חד-פעמי בעקבות מחזור אג"ח להמרה בהיקף חצי מיליארד דולר; התחזית לרבעון הרביעי 127 מיליון דולר עליה קלה ומאכזבת לעומת הרבעון הקודם - המניה מגיבה בירידות

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קמטק רפי עמית

חברת בדיקות השבבים ממגדל העמק הדואלית קמטק -5.95%  , Camtek Ltd. -7.79%   מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי. החברה עקפה בקצת את תחזיות האנליסטים, הן בהכנסות והן ברווח למניה, והציגה קצב פעילות שמתקרב לרף של חצי מיליארד דולר במונחים שנתיים. קמטק עקפה ממש בקצת את הציפיות השורה העליונה והתחתונה אבל התחזית לרבעון הרביעי מאכזבת את המשקיעים. קמטק צופה שההכנסות ברבעון הבא יעמדו על 127 דולר עליה קטנה לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 126 מיליון דולר.

הכנסות קמטק הסתכמו ברבעון ב-126 מיליון דולר, לעומת ציפיות השוק ל-125.2 מיליון דולר, ובכך רשמה עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (112.3 מיליון דולר). הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-40.9 מיליון דולר, שהם 0.82 דולר למניה בדילול מלא, לעומת תחזית ממוצעת של 0.80 דולר למניה ולמול רווח של 0.75 דולר למניה ברבעון השלישי של 2024. מדובר בהמשך רצף של עקיפת תחזיות, גם אם הפעם הפער היה קטן יותר.

עם זאת, בשורה התחתונה על בסיס GAAP, הציגה החברה הפסד חשבונאי של 53.2 מיליון דולר (1.16- דולר למניה). ההפסד נבע מהוצאה חד-פעמית של כ-89 מיליון דולר הקשורה למחזור אג"ח להמרה ישן, פעולה שבוצעה כחלק ממימון מחדש במסגרתו גייסה החברה 500 מיליון דולר באג"ח להמרה בריבית אפס. בסך הכול, המהלך הגדיל את יתרות המזומנים וההשקעות הסחירות של קמטק ל-794 מיליון דולר בסוף ספטמבר, לעומת 543.9 מיליון דולר שלושה חודשים קודם לכן.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על 50% על בסיס GAAP ו-51.5% על בסיס Non-GAAP, בדומה לרבעונים הקודמים. הרווח התפעולי הסתכם ב-31.8 מיליון דולר על בסיס GAAP וב-37.6 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, המשקפים שולי רווח תפעולי של 25%-30%. התזרים מפעילות שוטפת גבוה והסתכם ב-34 מיליון דולר, והחברה ממשיכה לשמור על מאזן נקי ויכולת נזילות גבוהה, גם לאחר ההנפקה.


"הביקוש ל-AI ממשיך להניע את הצמיחה"

המנכ"ל רפי עמית התייחס לתוצאות ואמר כי “קמטק ממשיכה להציג ביצועי שיא הודות לביקוש הגובר למחשוב עתיר ביצועים עבור יישומי בינה מלאכותית. ההשקעות העצומות בתחום מרכזי הנתונים וה-AI ממשיכות לתמוך בצמיחה בתעשיית השבבים, ואנו מצפים להמשך מומנטום חיובי גם בשנה הבאה”.