גרף

צעדי התייעלות בכיל - צפויה לחסוך 150 מיליון דולר בשנה

כך לפי מצגת שפרסמה החברה לקראת הגיוס הקרוב. צפויה לבחון מחדש את מדיניות חלוקת הדיבידנד האגרסיבית
גיא בן סימון | (6)
נושאים בכתבה כיל

כיל פרסמה במצגת למשקיעים לקראת גיוס חוב במארס הקרוב בהיקף של  עד 1.25 מיליארד שקל, כי בכוונתה לחסוך 150 מיליון דולר בשנה הקרובה (2016) בהמשך לצעדי ההתייעלות שכבר נקטה.

כיל פרסמה כי בכוונתה להוסיף 50 מיליון דולר לתזרים על ידי שיפור ההון חוזר ואמצעים נוספים. כיל תפעל לצמצום עלויות נוסף בהיקף 50 מיליון דולר בשנת 2016, וזאת מעבר ליעד לסוף השנה - 350 מיליון. כיל תצמצם את ההשקעות ברכוש קבוע כך שלא יעלו על 650 מיליון דולר לשנה למשך "מספר שנים". התחזית הקודמת היתה כי ההשקעות לא יעלו הטווח של 800-700 מיליון דולר. 

בנוסף, כיל כתבה כי בכוונתה לבחון מחדש את מדיניות הדיבידנד שלה, מוגדרת כמדיניות אגרסיבית עם חלוקה אגרסיבית של 70% מהרווחים. לפי אמיר אדר ממיטב דש, "יתכן והחברה מעוניינת לראות כיצד נסגר החוזה הסיני וכיצד מתקדם (או שלא) שוק האשלג לפני שהיא מבצעת מהלך במישור זה". נזכיר כי ברבעון הרביעי כיל חלקה 687 מיליון דולר כדיבידנד.

בנוסף, כיל מצפה כי הפחתת כח העבודה במפעלי ים המלח יתרום 30 מיליון דולר ב-2016.

כיל  מסרה כי צעדים אלו יאפשרו לה לפעול כך שרמות החוב הנוכחיות שלה במונחים מוחלטים לא יעלו על הרמות הנוכחיות כאשר בתנאי השוק הנוכחיים החברה צופה כי החל משנת 2016 יחול צמצום מתון בחוב.

לדברי אדר, "כיל סיפקה בהודעה זו מענה לחשש כי בניית יכולותיה לטווח הארוך עשויה להכניס אותה למצוקה תזרימית בטווח הקצר ועל כן מדובר בסך הכל בחדשות טובות".

ב-12 החודשים האחרונים מניית כיל איבדה 38% ברקע לקשיים בענף הכרייה העולמי. 

מניית כיל ב-12 החודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    dw 20/03/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    לחברה לישראל, החברה האם של כיל, יש 2 סידרות אגח בהיקף 3.5 מיליארד שקל. מה שאמור לשלם אותם זה הדיבידנד מכיל. אין מצב לצמצם את היקף משיכת הדיבידנד מכיל, אחרת נושי האגחים יתחילו להיות עצבניים. התשואה של אגחי ח"ל נמוכה כך שכל גיהוק יביא לירידות.
  • 4.
    יוסי 20/03/2016 11:42
    הגב לתגובה זו
    עד שאני מגיעה למפעל השמר שעל אותי לאן אני אומר לו שוק מקומי הוא אומר לי תשע לבאר שבע להוצי אישרים אני בא מחדרה אני צריך לחזור לבאר שבע ואחר מכן לשעה לים המלח כמה עלות הנסיעה מי משלם את הדלק את הזמן בשביל 10 דקות העמשה של המשאית זה בזיון למפעל שעובדים איתו
  • dw 20/03/2016 12:28
    הגב לתגובה זו
    מה שאתה מתאר אלה בעיות לוגיסטיקה פשוטות מאד. לא צריכה להיות בעיה למשאית להוציא סחורה ללקוח, ושכל הניירת תחכה לך מוכנה בשער, אם לא במחשב הנייד או הסמארטפון שלך. אתה בסה"כ משאית עם הזמנה ידועה ללקוח. אתה לא מגיע למפעל בהפתעה.
  • 3.
    אבי 20/03/2016 11:36
    הגב לתגובה זו
    להצי סחורה מהמפעל כי בשער הם עושים קשיים לכנס להוצי שוק מקומי לצאת נסיעה של 3 שעות ובשאר הם אומרים לך לשעה לבאר שבע לרענון שהמפעל נמצה בים המלח זה רק לעמיס סחורה שוק מקומי יכול להצמד קצין בטחון למשאית ל10 דקות עד שמשאית יוצאת משאר המפעל אבל הם לו מכנים הם רוצים שהנהג ישע לבאר שבע לרענון זה לו יתכן מה שקורה במפעל זה לצמת לב של ההנהלהת המפעל חבל שזה קורה אצלכם אני יש בידי תעודת יושר כי אני הובלתי פצצות בשלום הגליל ופו אני לו יכול לכנס למפעל
  • 2.
    אבי 20/03/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    בכול המפעלים בודקים את הנהג והוא מצי סחורה סך הכול לעמיס משאית לקח לו יותר מי 10 דקות ופו צריך אישורים מבאר שבע זה לו יאומן מה שקורה במפעל צריך בדק בית
  • 1.
    דוד 20/03/2016 10:42
    הגב לתגובה זו
    אני צריך להוציא השורים כניסה בבאר שבע שאמפעל נמצא בים המלח לא קיים דבר כזה בכול הארץ כמו בים המלח הביקרטיה כניסה שכבר אני מוותר על הוצאת סחורה מהמפעל