אתר הבגידות אשלי מדיסון עתר לבג"צ: החלטת הרשות ה-2 גורמת להפסד של מיליון ד'
כמעט חודשיים לאחר החלטת הרשות השנייה, עותר אתר הבגידות אשלי מדיסון לבג"צ. העותרת, חברתAvid Life Media באמצעות עורכי הדין תומר רייף ותום אפלשטיין ממשרד עורכי הדין זיסמן, אהרוני, גייר ושות', מבקשים מבית המשפט להוציא צו על תנאי המורה לרשות השנייה, מועצת הרשות, המנכ"ל בפועל ניר שוויקי וראש אגף פרסומות איילת כפרי-ברכה, לנמק מדוע לא יאשרו לשידור ללא דיחוי את הפרסומת המתוקנת שהגישה החברה לרשות, לשידור בערוצים 2 ו-10 ובכל ערוץ טלוויזיה אחר הנמצא בתחום אחריותה של הרשות השנייה.
כפי שפורסם באייס, בסוף חודש מארס החליטה הרשות השנייה לא לאשר לזכייניות הטלוויזיה לשדר תשדיר פרסומת לאשלי מדיסון, בתום סאגה שנמשכת כ-9 החודשים, וכללה עשרות תלונות מהציבור, וניסיונות של האתר ושל אחד הערוצים להותיר את הפרסומת באוויר.
אשלי מדיסון הוא אתר בגידות קנדי שהיגר לפני כשנה לישראל, עם גרסה מקומית. האתר מציע ל-26 מיליון משתמשים בלא פחות מ-15 מדינות, אפשרות לפגוש בני זוג למטרת סקס. נכון לחודש ינואר 2015, רשם אתר אשלי מדיסון בישראל נתונים מרשימים של כ-125 אלף מנויים ולמעלה מ-50 אלף כניסות ביום.
בעוד שרשת וערוץ 10 סירבו לשדר בתחילה את סרטון הפרסומת, ב-25 ביוני בשעת לילה מאוחרת שובץ לראשונה התשדיר של אשלי מדיסון בשידורי קשת בערוץ 2 ללא אישור מקדים של הרשות השנייה. בעקבות שידור הסרטון שהפיק משרד גיתם BBDO, התקבלו יותר מ-30 תלונות של צופים שטענו כי מדובר בקמפיין לא מוסרי ופוגע בתא המשפחתי.
"לאור מהותה של העתירה, שעניינה חסימה בלתי מוצדקת של פרסומת מסחרית עכשווית בטלוויזיה, ובשים לב למשמעויות הכלכליות הכרוכות בחסימה זו ולפגיעה המיידית והנמשכת בחופש הביטוי המסחרי ובחופש העיסוק, מבוקש לזרז את הטיפול בעתירה זו ככל האפשר ובמסגרת זו להורות על קיום דיון דחוף בה", כתבו פרקליטיה של Avid Life Media, שציינו כי הפרסומת המתוקנת אינה מנוגדת לכלל 12 לכללי האתיקה בפרסומת בטלוויזיה.
בעתירה מצוינים שמותיהם של עשרות ערוצי טלוויזיה ברחבי העולם, בהם למשל דיסקברי צ'אנל האמריקאי, וערוצים באוסטרליה, ניו זילנד, קנדה, ברזיל, צרפת, ספרד ומקסיקו, שמשדרים פרוסמות לאשלי מדיסון. כמו כן טוענים בחברה כי מניעת הפרסום גורם לאשלי מדיסון "חיסרון כיס" בסך 80 אלף דולר בחודש, ולמעשה הפסד הכנסה בסכום של כמיליון דולר בשנה.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
מהרשות השנייה טרם התקבלה תגובה לגבי העתירה לבג"צ.
סיפור שנמשך כבר מחודש יוני שעבר
כבר בקיץ הקודם פתחה הרשות השנייה פתחה בבדיקה בעקבות השידור הלילי של הפרסומת, ואיילת כפרי-ברכה אף כתבה לזכייניות כי התשדיר אינו עומד בכללים, וכדי שניתן יהיה לשדרו. אולם במקביל לבדיקה, החליטה קשת להסיר את הפרסומת מן האוויר. מנכ"ל הרשות בזמנו, שי באב"ד, אף התבטא קשות נגד ההחלטה לשדר את הפרסומת: "שידור הפרסומת הוא חציית קו אדום ובימים הקרובים תתקבל החלטה על אופן המשך שידורה".
בספטמבר 2014 הגיש לראשונה ערוץ 10 בקשה לשדר פרסומת לאשלי מדיסון, בקשה שנמשכה חזרה לאחר כמה ימים. כמו כן התקבלה פניה ישירה ברשות של מפעילת האתר למרות שבקשות מסוג זה מתקבלות אך ורק על ידי הגוף המשדר ולא החברה המפרסמת. בסוף נובמבר הגיש ערוץ 10 בקשה נוספת לשידור סרטון הפרסומת.
Avid Life Media המשיכה לפעול לאישור הפרסומת, ואף הסירה ממנה את המשפטים הבעייתיים עליהם התריעה בזמנו איילת כפרי-ברכה. אולם סמנכ"ל הרגולציה והיועצת המשפטית של ערוץ 10, דבורה קמחי, השיבה כי הערוץ אינו יוכל לשדר את הפרסומת בשל החלטת הרשות.
נציגיה של אשלי מדיסון לא הרימו ידיים, ובתחילת פברואר ופנו ישירות למנכ"ל הרשות בבקשה לעיון חוזר בהחלטה לפסול את שידור הפרסומת. בסוף מארס התקיים ברשות עיון חוזר בפרסומת, בסיומו נשארה על כנה ההחלטה לפסול את הפרסומת, לדברי שוויקי, משום התשדיר מעודד לדבריו בגידה "שמשמעותה במקרים רבים הינה הרס משפחות תוך פגיעה קשה בילדיהן".
- 6.אלין 30/05/2015 02:23הגב לתגובה זוכיף להכיר אנשים באתרים כאלה אני נרשמתי לאתר סקס פארטי ופגשתי בחור חמוד מהדרום
- 5.oferdesade 26/05/2015 09:41הגב לתגובה זוthe israeli proclivity for reality shows in which people undress (physically and otherwise) would be a great back-door entry (pardon the pun). i just happen to have here with me a proposal for one such format which you might be interested in examining....
- 4.בגידות 26/05/2015 09:32הגב לתגובה זוזיסמן אהרוני גייר אתם רודפי בצע זו תחילת הסוף שלכם תילמדו שלא מייצגים הורסי משפחות
- גיליתי שבעלי נרשם לאתר הזה ומאז חיי הפכו לסחוט! (ל"ת)נטע 16/07/2015 00:45הגב לתגובה זו
- 3.פפה 26/05/2015 09:28הגב לתגובה זובושה וחרפה סדום ועמורה בושה למשרד וכמובן לגרש את הקנדי מהארץ לאלתר
- 2.לגרש אותם לדעא"ש שם יטפלו בחולירות. (ל"ת)מיקי 25/05/2015 21:55הגב לתגובה זו
- 1.עולם של נבלות (ל"ת)גיל 25/05/2015 21:20הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
