סקר מיוחד: 66% מהציבור רוצה תחבורה ציבורית בשבת - לא תאמינו מי דווקא נגד
סוגיית התחבורה הציבורית בשבתות וחגים עלתה לכותרות בחג השני של פסח, לאחר שהרשת געשה על כך שהמדינה מושבתת במשך שלושה ימים ברצף, דבר הפוגע בחלשים ביותר שאינם יכולים להרשות לעצמם להחזיק ברכב או לנסוע במוניות. שר התחבורה ישראל כץ טען בתגובה כי המהומה סביב תחבורה ציבורית בשבת היא חלק מפעולה של ארגוני השמאל ושיש לכבד את הסטאטוס קוו.
Bizportal וחברת 'TRI מחקרים אסטרטגיים' בדקו את עמדת הציבור ביחס להפעלת תחבורה ציבורית בשבת: בסך הכול 65.5% מהמשיבים מעוניינים בתחבורה ציבורית בשבת כאשר 48.8% מעוניינים בתחבורה בהיקף מצומצם ו-16.6% מעוניינים בהפעלתה של התחבורה הציבורית כמו בכל יום חול. 31.8% בלבד מהציבור מתנגד להפעלת תחבורה בשבת. כלומר יש רוב ברור בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות וחגים.
בקרב הציבור החילוני 63.3% מעוניינים בתחבורה ציבורית בהיקף מצומצם, 31.4% מעוניינים בתחבורה ציבורית בהיקף מלא ו-4.4% אינם מעוניינים בתחבורה ציבורית כלל. בקרב הציבור המסורתי 55% מעוניינים בתחבורה ציבורית מצומצמת, 6.9% השיבו שיש לקיים תחבורה ציבורית בהיקף מלא ו-32.5% בעד השבתת התחבורה הציבורית בשבת. בקרב הציבור החרדי/דתי 87.4% השיבו שאינם מעוניינים בתחבורה ציבורית בשבת כלל, 9.9% השיבו שיש להפעיל תחבורה ציבורית בהיקף מצומצם.
הנתון המעניין, ניתוח לפי רמת הכנסה: מעניין לראות שבחלוקה לפי רמת הכנסה, אלו שהכי זקוקים לתחבורה ציבורית בשבתות וחגים למעשה אינם מעוניינים בה – 47.7% מהמשיבים המשתכרים משכורת הנמוכה מהשכר החודשי הממוצע במשק מתנגדים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ורק 35.4% מעוניינים בתחבורה ציבורית בהיקף מצומצם. בקרב בעלי משכורת חודשית ממוצעת במשק 48.6% בעד תחבורה ציבורית בהיקף מצומצם בשבת ו-32% מתנגדים. בקרב הציבור המבוסס יותר, המשתכר מעל רמת ההכנסה הממוצעת – 57.9% מעוניינים בתחבורה ציבורית בהיקף מצומצם בשבת ו-21% מתנגדים.
השאלה השנייה שנשאלה בסקר הייתה: שר התחבורה ישראל כץ טען שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת היא חלק מפעולה של ארגוני שמאל, ויש להמשיך ולכבד את הסטאטוס קוו בשבת מה דעתך על תגובה זו? 55.4% השיבו כי כץ אינו צודק בתגובתו, 30.6% השיבו כי כץ צודק בתגובתו ו-14% התקשו להשיב על השאלה.
ד"ר אריה רותם, מנהל מקצועי ב-TRI, אמר: "מרבית הנדגמים סבורים כי יש להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אך לא באותה מידה כמו שפועלת ביום חול. כצפוי, חילונים ומסורתיים ציינו זאת באחוזים גבוהים יותר מאשר חרדים/דתיים. בהתייחס לתגובתו של שר התחבורה ישראל כץ בעניין תחבורה ציבורית בשבת, למעלה ממחצית מהנדגמים סבורים שתגובתו אינה צודקת. באופן יחסי, יותר חילונים ומשיבים בגילאי 45 ומעלה".
*מחקר אינטרנטי בקרב מדגם של 500 נדגמים בגילאי 18 . טעות הדגימה המרבית עבור מדגם זה היא \- 4.5%, בהתאם לרמות הביטחון המקובלות.
- 24.שימו לב, הצעירים מאמינים להכל! הדתה עובדת! (ל"ת)ציני 28/03/2017 13:50הגב לתגובה זו
- 23.עמית 28/03/2017 13:27הגב לתגובה זואשמח לתחב"צ לא בשביל מסיבת טבע או אפילו נסיעה לים, אלא בשביל ביקורים משפחתיים, ולא להחזיק בשביל זה רכב פרטי כי עומס המכוניות הופך את המדינה לא לפח-אשפה כי אם למזבלה גדולה.
- 22.לכותב הכתבה - נראה 20/04/2015 16:42הגב לתגובה זויכול להמציא סקרים עם נתונים שיקריים כאוות נפשו !!! הסקר שדווקא אותו בחרת להביא, הוא אחד מהם!!! מעניין מאוד מדוע בחרת דווקא לפרסם סקר הנוגד את כל הסקרים שיש בנושא זה !
- 21.המזבלה השמאלנית 20/04/2015 16:11הגב לתגובה זורק המזבלה השמאלנית רוצה תחבורה בשבת-רוצה לטשטש את האופי היהודי של המדינה.
- 20.רק העיתונאים רוצים לצאת לעבודה בשבת באוטבוס (ל"ת)שונית 20/04/2015 13:25הגב לתגובה זו
- 19.אני רואה שהטוקבקיסטים של כץ והליכוד עובדים במרץ (ל"ת)א 20/04/2015 13:25הגב לתגובה זו
- 18.סקרים של שקרנים. ושונאי יהודים (ל"ת)עופר 20/04/2015 13:24הגב לתגובה זו
- אמא שלך 06/01/2016 09:29הגב לתגובה זונוצרים שולטים
- 17.אז למה בוז'י לא החייב לתחבורה ציבורית בשבת ? (ל"ת)מוחמד 20/04/2015 13:13הגב לתגובה זו
- 16.הרכבת התחתית 20/04/2015 13:04הגב לתגובה זושתייתר את הכניסה לערים במכוניות פרטיות .
- 15.משה 20/04/2015 12:56הגב לתגובה זואני חילוני ובאמת יש ברכה בזה שאין תחבורה ציבורית בשבת כי מגיע לנו יום אחד בשבוע שיהיה שקט ורק הדתיים יכולים לטרפד מהלך זה ובהצלחה
- 14.כל אחד עושה סקר 20/04/2015 12:25הגב לתגובה זומכוניות צריך גם אוטובוסים?
- אמא שלך 06/01/2016 09:30הגב לתגובה זוחרידי מסריח
- אני גמלאי,כל שבוע סגור בבית! גם אני רוצה לבקר משפחה! (ל"ת)גמלאי 20/04/2015 13:47הגב לתגובה זו
- אל תטיף לאחרים להשאר בבית בזמן שאתה משתמש ברכבך בשבת! (ל"ת)טל 20/04/2015 13:46הגב לתגובה זו
- 13.רן 20/04/2015 12:20הגב לתגובה זודתיים ומסורתיים מתנגדים. שאלתם כנראה את הרשימה שהצביעה לבוג'י.
- 12.עופר נחום 20/04/2015 12:00הגב לתגובה זושוב סקרים מיותרים..ראינו מה ניבאו הסקרים לפני הבחירות.
- 11.רוב הציבור החרדי מרוויח מתחת לממוצא אז איפה הסתירה? (ל"ת)איזה שטויות 20/04/2015 11:40הגב לתגובה זו
- 10.ביבי הפחדן אינו רוצה תחבורה ציבורית בשבת.. (ל"ת)אלי 20/04/2015 11:38הגב לתגובה זו
- 9.קורא 20/04/2015 11:38הגב לתגובה זואנחנו דווקא יודעים שהמשכורות הנמוכות נמצאות במגזר החרדי שהוא כמעט רוב שם.
- 8.הנביא מחמודי 20/04/2015 11:32הגב לתגובה זואין שום הפתעה בנתונים. מי שחושב שנוצרנו בידי האל שבשמיים - נוטה מטבעו לבורות, ומי שבור נוטה מטבעו להרוויח פחות. אז מה הפלא שאלה שצריכים תחבורה ציבורית מוותרים עליה בשבת? כבר לא ימי הביניים - הגיע הזמן להוציא את רעיון האלוהים מהלקסיקון
- אי אמונה בכח עליון=בן של קוף (ל"ת)מדען 20/04/2015 14:46הגב לתגובה זו
- הנביא מחמודי 20/04/2015 15:02האב הקדמון המשותף שלנו ושל השימפנזה התהלך כאן לפני 4 מליון שנים. הסתכל במראה ותראה את הדימיון לשימפנז
- אני בטוח שמגיב 8 20/04/2015 13:48הגב לתגובה זויותר טוב ממנו!
- הנביא מחמודי 20/04/2015 14:58כך מכנים אדם שיודע את האמת על הקיום. אבל אם התכוונת לומר לא ישראלי/ציוני, הרי שטעית טעות מרה. מדובר בציוני אדוק שנתן דם בשביל המדינה הזו, ואני מתכוון לדם ללא הקלישאה.
- 7.ורחוק מאוד מהמציאות!! רוב רובו של הציבור נגד זה!! (ל"ת)לדעתי זהו סקר שקרי 20/04/2015 11:30הגב לתגובה זו
- 6.אחד גדול! רוב הציבור מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת! (ל"ת)הסקר הזה בלוף 20/04/2015 11:26הגב לתגובה זו
- 5.שומרי מסורת שמרויחים מעט. בינכה אין להם לאן ללכת (ל"ת)המתנגדים 20/04/2015 11:26הגב לתגובה זו
- 4.תוצאות הסקר נכונות כמו שהמחנה הציוני הוביל בסקרים (ל"ת)לא שכחנו מהימנות סקר 20/04/2015 11:20הגב לתגובה זו
- 3.זה אותם 66% שהצביעו לבוז'י בבחירות ? (ל"ת)אייל 20/04/2015 11:20הגב לתגובה זו
- אורי 21/04/2015 10:09הגב לתגובה זולא היה אף סקר שבו אמרו שלבוז'י יש 66 אחוז. לא היה אף סקר שניבא שלמפלגה כלשהי יהיה רוב בכנסת.
- 2.אנונימי 20/04/2015 11:08הגב לתגובה זואיננה משקפת את ערכי היסוד של עם ישראל.
- 1.עכשיו הליכוד ימשיך לטעון שהציבור לא רוצה תחבורה? (ל"ת)אבג 20/04/2015 10:59הגב לתגובה זו

מדוע מזנק הדולר ל-3.44?
ההצהרות אודות התעצמות הזירה בעזה והחשש מפני הסתבכות מתמשכת מובילים למימושים של המשקיעים הזרים ומפעילים לחץ על השקל
אחרי תקופה שבה השקל התחזק לרמות שאיש לא חזה שנגיע אליו בעיצומה של מלחמה, השבועות האחרונים הראו בלימה של מגמת ההתחזקות, ובימים האחרונים השקל החל להיחלש דולר שקל רציף -0.52% . יש מספר גורמים שמשנים את המגמה, ובראשם הנושא הגיאופוליטי וההצהרות לגבי כיבוש מלא של הרצועה. אם במהלך "עם כלביא" הסטנימנט כלפי ישראל היה חיובי וישראל נתפסה כווינרית, קמפיין ההרעבה שהופעל נגד ישראל שהחל נגס בדימוי החיובי של המדינה שנלחמת ברעים והסנטימנט העולמי שינה כיוון והוביל לחששות מהסתבכות וכך גם למימושים של המשקיעים הזרים. התקופה שבה הכסף הזר נכנס לבורסה בהיקפים אדירים הסתיימה לפי שעה, והחלו המימושים.
רק במהלך חודש יולי, יצאו מבורסת ת"א כמיליארד שקל במניות. וזוהי רק אחת מהזוויות שמראות עד כמה המגמה הזו משמעותית. בניגוד למגמה זו, ניתן לראות איך המשקיעים הישראליים הגדילו במהלך יולי את החשיפה לבורסה המקומית ורכשו בהיקף של כ-3 מיליארד שקל. עם זאת, למרות המכירות של המשקיעים הזרים, הם המשיכו ברכישות בסקטור הבטחוני בכ-200 מיליון שקל. למרות שהלחץ על המטבע כן ניכר בשער החליפין, הבורסה עלתה באופן כמעט רצוף במהלך חודש יולי, עם מחזורי מסחר גבוהים (כ-3.7 מיליארד שקל ביום) והמשיכה במגמה החיובית שהחלה ממש עם פתיחת המלחמה מול איראן.
הקשר העקיף לוול סטריט
בנוסף, ישנו את הקשר העקיף בין התנודות בוול סטריט לשער הדולר. כאשר הגופים המוסדיים, שמנהלים קרנות פנסיה, גמל והשתלמות, מחזיקים חלק ניכר מהתיקים שלהם בנכסים דולריים, רואים עליות בוול סטריט הם חייבים לאזן את התיק שלהם, היות ושווי הנכסים הדולריים שלהם עולה וכך הם נאלצים למכור מניות חו"ל ולאזן את החשיפה המטבעית שלהם, וכך הגידור לחשיפה הדולרית מוביל להקטנת חשיפה כשהמניות עולות - כלומר הדולר יורד.
כאשר המוסדיים מגבירים את מכירות הדולרים בשוק המקומי, בעיקר דרך מכירת אופציות ונגזרים על הדולר, הם מייצרים היצע מוגבר לדולר בשוק הישראלי, מה שדוחף את שער הדולר כלפי מטה.
- מניית הבורסה לני"ע זינקה 11% גפן ב-12%; קמטק צנחה 10%; נעילה שלילית במדדים
- הבורסה באדום: הבנקים ירדו ב-3.2%, הנדל״ן איבד כ-3.5%; עמרם נפלה 8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השפעת הריבית
עוד גורם שמשפיע על חוזקו של השקל הוא הריבית, ואמנם בשנתיים האחרונות לא חזינו בשינוי בריביות, לא בישראל ולא בארה"ב, אבל השיח אודות הורדת הריבית גם הוא משפיע על השער. כלל האצבע הוא שככל שהריבית על השקל (ריבית בנק ישראל) נמוכה כך האטרקטיביות של השקל מול הדולר פוחתת וערך השקל פוחת ביחס לדולר (הדולר עולה). וכך, במידה וב-17.9 הפד יוריד את הריבית לפני שבנק ישראל יעשה מהלך כזה (ה-29.9 הוא מועד הבא להחלטת הריבית), הדבר יחזק את השקל ונוכל לראות בלימה של המגמה.

כ-69 מיליון שקל: קבלן מאום אל-פחם מואשם בניכוי חשבוניות פיקטיביות
בתקופה של שבעה חודשים בלבד: 96 חשבוניות, וכמעט 70 מיליון שקל של עסקאות מדווחות; מנגנון משומן של ניפוח מלאכותי של הוצאות כדי להתחמק ממס - נעצר; מקרה חריג או שזה רק קצה הקרחון של הקומבינות בענף הבניה?
כתב אישום חמור הוגש נגד נביל מחאמיד, תושב אום אל־פחם ובעליה של חברת הבנייה "מן בזאר בנייה בע"מ". האישום הוא בגין ניכוי 96 חשבוניות פיקטיביות בהיקף עסקאות של כ-69 מיליון שקל, מתוכן נוכה מס תשומות בסך של למעלה מ-10 מיליון שקל. כתב האישום מייחס למחאמיד עבירות על פי חוק מס ערך מוסף, תוך ניסיון להשתמט מתשלום מס בנסיבות מחמירות. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד שגיא דימנט מהיחידה המשפטית מע"מ מרכז ברשות המיסים בעקבות חקירה של חקירות מכס ומע"מ חיפה.
על פי פרטי כתב האישום, מחאמיד שימש כדירקטור, בעל מניות ומנהל בפועל של החברה, ובמהלך תקופה של שבעה חודשים בלבד - בין ינואר ליולי 2020 - הוא ביצע רישום של חשבוניות פיקטיביות שלא שיקפו עסקאות אמיתיות.
החשבוניות הפיקטיביות נרשמו על שם חברת "מן בזאר בנייה בע"מ" והוגשו במסגרת הדיווחים התקופתיים של החברה לרשות המסים. סכום המס שנוכה במסגרת אותן חשבוניות מסתכם ב-10,115,210 שקל. מחאמיד פעל באופן שיטתי כדי להתחמק מתשלום מס, תוך ניכוי מס תשומות "מבלי שיש לגביו מסמך כדין".
היקף החשבוניות והמס שנוכה בפועל מעיד, לפי רשות המסים, על פעולה נרחבת שבוצעה בזמן קצר יחסית. שבעה חודשים בלבד, 96 חשבוניות, וכמעט 70 מיליון שקל של עסקאות מדווחות. מנגנון ניפוח מלאכותי של הוצאות לצורך התחמקות ממס. הרשויות מתייחסות להיקף הגבוה ולשיטתיות שבביצוע כאל נסיבות מחמירות, שמהוות בסיס להגשת כתב האישום הפלילי.
- זארה ניצחה את רשות המסים: תשלם 5% מס במקום 30%
- "לא כל עוגמת נפש היא התעמרות": נדחתה תביעת עובד רשות המסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרשה הזאת משתלבת בתופעה מוכרת המאפיינת ענפים מסוימים, ובפרט את תחום הבנייה. בענף זה, המבוסס לא פעם על חוזים חלקיים, שימוש בתתי־קבלנים, חברות "מטריה" ופעילות עסקית מול גורמים רבים בשטח מאפשרת להחליק ביתר קלות עסקאות שלא קרו במציאות.