לקראת הקמת תאגיד השידור החדש: מו"מ להעברת ערוץ 1 לאולפני הרצליה
האם ערוץ 1 ינדוד צפונה להרצליה? לאייס נודע כי לאחרונה מתקיימים מגעים להעברת זרוע הטלוויזיה של רשות השידור ממתחם הקריה בתל אביב לאולפני הרצליה.
אולפני הטלוויזיה והרדיו בדרום הקריה צפויים להתפנות ממקומם במסגרת התכנית לסגירת רשות השידור ופתיחת תאגיד שידור חדש. כדי לממן את המהלך, תמכור הרשות את מרבית נכסי הנדל"ן שלה שמוערכים ב-1.2 מיליארד שקלים, ופזורים ברחבי הארץ.
על פי הערכות, שוויה של הקרקע בקריה בה שוכנת הרשות עומד על כ-150 עד 300 מיליון שקלים. קרקע זו היא בבעלות רשות מקרקעי ישראל, אולם לרשות השידור זכות לשימוש בקרקע, מה שמחייב את רשות המקרקעין להגיע להסדר עם רשות השידור לפינויה מהמקום, לטובת פרויקט נדל"ני של מגדלי מגורים ומשרדים.
בחודשים האחרונים התקיימו מגעים להעברת הרשות למתחם הטלוויזיה החינוכית ברמת אביב, אולם תכנית זו תקועה בינתיים - בין היתר בשל התנגדותם של עובדי החינוכית, שעד כה טרם נחתם עמם הסכם המסדיר את עבודתם בתאגיד החדש אליו הם צפויים להסתפח.
- אפריקה ישראל, תדהר ולוזון יבנו 94 דירות במתחם אולפני הרצליה
- יושבים על מכרה זהב: תיא מחזיקה באולפני הרצליה. כמה הם שווים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, במידה ורשות השידור תעביר את הטלוויזיה לאולפני הרצליה, הדבר צפוי להיות לתקופה זמנית, וזאת עד להוצאתה לפועל של תכנית קומבינציה במתחם האולפנים ששטחו 45 דונם, במסגרתה יבנו כ-350 יחידות דיור וישומרו מספר מבנים. כעת התכנית נמצאת בדיונים בוועדה המחוזית של תל אביב. במקביל, בהנהלת האולפנים כבר איתרו 3 מתחמים חלופיים - בפתח תקווה, בראשון לציון ובבית יהושע.
לאייס נודע כי המגעים עם אולפני הרצליה נוגעים להעברת אולפני הטלוויזיה לשם, ולא הרדיו - כך שזרוע הרדיו, תחת ניהולו של מנהל קול ישראל הנכנס שמעון אלקבץ, תצטרך לאתר לוקשיין חדש.
יואב פרץ, מנכ"ל אולפני הרצליה, סירב להגיב לדברים: "אני לא מתייחס לתכניות עסקיות של החברה". גם ברשות השידור סירבו להגיב לדברים.
- 4.זורקים אתכם ממקום למקום? לסגור ולא לפתוח (ל"ת)חחח לוזרים 27/11/2014 00:02הגב לתגובה זו
- 3.אברהם 26/11/2014 10:39הגב לתגובה זומדוע לכתוב לוקיישן ולא מיקום?
- 2.הרצל אמר 25/11/2014 15:05הגב לתגובה זווהנה הפיצול בין הרדיו לטלוויזיה מה שהרדיו רצה כל הזמן.
- גלעד גרשוני 26/11/2014 07:56הגב לתגובה זותחשוב בתור ביבי או לפיד או אפילו ארדן, ותגיע למסקנה שהפוליטיקאים תמיד יעדיפו ריכוז שליטה ביד אחת. וחוץ מזה - האיגודים המקצועיים טרם הגיבו, וכדאי להמתין עד שיחליטו כמה זה יעלה לקופה הציבורית לקנות את הסכמת העובדים למעבר. רמז - הרבה.
- גלעד גרשוני 26/11/2014 07:56הגב לתגובה זותחשוב בתור ביבי או לפיד או אפילו ארדן, ותגיע למסקנה שהפוליטיקאים תמיד יעדיפו ריכוז שליטה ביד אחת. וחוץ מזה - האיגודים המקצועיים טרם הגיבו, וכדאי להמתין עד שיחליטו כמה זה יעלה לקופה הציבורית לקנות את הסכמת העובדים למעבר. רמז - הרבה.
- 1.oferdesade 25/11/2014 14:22הגב לתגובה זושכחנו כבר את הימים שלפני החוטים? הטלויזיה בת"א צריכים כמה חדרים ואולפנון. כל חור ביפו מספיק (שיעברו לגלץ?).
- אף אחד לא רוצה אותם.כולם זורקים. צוענים (ל"ת)קיפי 27/11/2014 00:05הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.