אורי ליכט מסביר: כך גורם לכם השירות של 'HOT' - להפסיד מאות שקלים בשנה

מנהל המחקר ב-IBI, מסביר למה השירות הלקוי של 'הוט' פוגע בצרכן הישראלי - הרבה מעבר לזמן ההמתנה לנציג. הנה החישוב...
מערכת Bizportal | (20)
נושאים בכתבה הוט

השירות הלקוי של חברת הוט עלה (שוב) לכותרות בשבועות האחרונים, זאת בעקבות תחקיר שביצעו יחד "סטטוסים מצייצים" ו"צינור לילה". הכותרות בטלוויזיה ובעיתונים מתמקדות בעיקר בזמני ההמתנה הארוכים ובזלזול המתמשך בלקוחות ובעובדים. אורי ליכט, מנהל המחקר ב-IBI, סבור שהבעיה העיקרית היא ששירות הלקוחות הלקוי של הוט מוביל לנזק כלכלי עצום לצרכן, שיכול להגיע למאות שקלים בשנה למשפחה.

לדבריו של ליכט, "שוק התקשורת הקווית בישראל הוא דואופול שנשלט ביד רמה בידי בזק והוט - שתי החברות הן היחידות בעלות תשתית המגיעה עד בית הלקוח. כתוצאה מכך הן היחידות שמוכרות תשתית אינטרנט וטלויזיה רב ערוצית (בזק באמצעות יס) ומחזיקות במספר קווי הטלפוניה הנייחת הגדול ביותר - ובפער עצום. באופן טבעי, לדואופול אין מוטיבציה רבה לפתוח במלחמת מחירים. עדיף לחיות בסטטוס קוו נוח בו כולם מרוויחים. הבעיה שנוצרת מהשירות הגרוע של הוט היא שרבים פשוט אינם מוכנים להיות לקוחות של חברה שמזלזלת בהם ובמשך שנים מספקת להם שירות לקוי. לכן בזק הפכה להיות האלטרנטיבה הרלוונטית היחידה עבור מאות אלפי צרכנים. בזק מבינה זאת היטב ומתמחרת את שירותיה בהתאם. כך, נוצר מצב שבזק ויס יקרות ברוב המקרים בעד 30% משירותים דומים של חברת הוט, ובכל זאת ממשיכות לגייס מנויים בקצב מהיר."

ליכט מציג את המספרים: "הוט איבדה במהלך השנה האחרונה כ-35 אלף לקוחות אינטרנט, כ-20 אלף לקוחות טלויזיה וכשלושת אלפים לקוחות טלפון קווי. מנגד, במהלך אותה תקופה בזק ויס איבדו אמנם כ-19 אלף מנויי טלפוניה אך גייסו במקביל כ-30 אלף לקוחות טלויזיה ולא פחות מ-106 אלף לקוחות אינטרנט. כלומר המותג החלש של הוט והיעדר אלטרנטיבה אמיתית עבור הצרכן מאפשרים לבזק ויס לגבות מחיר הגבוה בעשרות אחוזים וגם לזכות בנתח שוק משמעותי, הפוך מכל כללי התחרות המוכרים."

לסיום מסביר ליכט כי "ההכנסות משירותי תקשורת הניתנים היום בבית הלקוח ונשלטים כמעט בבלעדיות ע"י בזק (יס) והוט מסתכמות בכמעט 10 מיליארד שקל. ירידה של אחוז בודד במחירים כתוצאה מאלטרנטיבה ראויה או רק סימנים של תחרות אמיתית, תחסוך לצרכנים כ- 100 מיליון שקלים בשנה. מניתוח נתוני המחצית הראשונה של השנה הוט צפויה להרוויח בשנת 2014 EBITDA של 1.8 מיליארד שקל ולכן קשה להתרשם ממנכ"ל החברה שמתראיין ומסביר "בגבורה" איך השקיע כ- 30 מיליון שקל בשיפור השירות. עוד הרבה יותר קשה להתרשם ממשרד התקשורת והקנס "חסר התקדים" של 1.3 מיליון שקל שהטיל על הוט בעקבות זמני ההמתנה, קנס המהווה פחות מ-0.1% מהרווחים הצפויים של הוט. אז בפעם הבאה שאתם מחכים על הקו למענה של הוט זכרו שזה עולה יותר, הרבה הרבה יותר מחצי שעה המתנה".

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    קדוש נינה 29/11/2014 13:52
    הגב לתגובה זו
    אני אחת שממש גונבים מאות שקלים בחודש כבר קיבלתי איתם אןלקוס בגללם יש לי חוב בייס שלא מוכנים לקחת לעצמם ואני מתכוןננת לתבוע אותם ואת ייס הם רוצים לעשות עלי קונבינה זה לא יקרה היום שר התקשורת הוא ראש הממשלה אני אפנה אליו ואני מקווה שבזה לפחות יטפל אם הוא לקח את התיק לעצמו בא לי לעשות תביעה יצוגית לכל האנשים שניפגעו מהם גם מהוט וגם מייס תפנו אלי אולי נצליח לעשות משהו
  • 14.
    דב 12/11/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
    היום ניסיתי לקבל שרות טכ אי מהוט לחמי שדובר רוסית. (אני לא כל כך) 3 פעמים הסברתי שאני אהיה הדובר מול הטכנאי אמרו לי להמתין המתנתי ואף אחד לא ענה עד שנאלצתי לסגור את הטלפון למעלה מחצי שעה אחרי שדברתי סהכ בזבזתי יותר מ2 וחצי שעות ולחמי אין קליטת טלביזיה בחדר שינהוהוא משלם יקר מכוון שיש לו את הערוץ הרוסי מס 1
  • 13.
    מתי המדינה תכניס שחקן שלישי? עד מדי העושק ימשך?? (ל"ת)
    אחד 12/11/2014 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    דודו 12/11/2014 15:32
    הגב לתגובה זו
    נרשמתי להוט מובייל והבטיחו לי סים חינם עד הבית. כשהסתכלתי על חשבון האשראי שלי גיליתי שחייבו אותי על הסים. התקשרתי לשאול למה גבו ממי כסף, והתשובה שלהם הייתה שהם גובים אוטומטית תשלום, ומחזירים רק למי שמבקש. באותו רגע אמרתי לנציגה שעם חברה כזאת אני לא מוכן לעבוד ושינתקו אותי מייד מהשרות שלהם. ברוך שפטרנו.
  • 11.
    צודק ב-100 אחוז-תותח (ל"ת)
    אחד שמכיר 12/11/2014 15:11
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    גיל בשן 12/11/2014 13:15
    הגב לתגובה זו
    אני לקוח של בזק.רציתי לעבור להוט לטלפון קווי ואינטרנט.למרבה הפליאה המחיר של הוט יצא יקר יותר!(זה קרה אתמול)מה שאומר שכל ההנחות בכתבה לא נכונות מהיסוד!!!
  • 9.
    תשתית ב130שח תנו לחברת חשמל אישור היכן השר (ל"ת)
    ארז 12/11/2014 13:00
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    עשהאל 12/11/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
    היא מילה גסה, לכן לא רק הוט שהיא הארכי גרועה, העיקר לשקר,לרמות, לתחמן וללסטם
  • 7.
    yu 12/11/2014 12:31
    הגב לתגובה זו
    כל מנוי שנתקל בבעיה עם הוט יפרסם ברבים כך יבוא הקץ להתעללות שלהם
  • 6.
    דני 12/11/2014 12:12
    הגב לתגובה זו
    במהירות האינטרנט. בכל פעם שמשדרגים את מהירות החיבור לאינטרנט הספקים מורידים מהחבילה את המהירות האיטית והזולה של השחיבור הקודם. אין לכך שום הצדקה טכנית אבל השוטים מאמינים לספקים שמכריזים שאין יותר שרות במהירות איטית. כך הם מעלים מחירים בעשרות ומאות אחוזים ומשרד התקשורת שותק!
  • 5.
    אורי 12/11/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר להאשים חברה שבגלל שהיא חברה גרועה, אז היא תרמה לחוסר התחרות בשוק. חברה לא אשמה במצב של חוסר השחקנים בשוק. זה אשמה הממשלה. אי אפשר לבוא לחברה ולהגיד בגלל שאתם גרועים או בגלל המחיר הגבוה שלכם גרמתם לנו לעבור לחברה יקרה אחרת. מדובר על חברה פרטית. זה מהות השוק החופשי. הבעיה שכן עולה ומנסים להפיל אותה על הוט בתביע הזאת היא הכשל בשוק של חוסר שחקנים נוספים. זה צריך לבוא בטענה לממשלה.
  • 4.
    ישראלי 12/11/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
    כמו חלוקת טבלטים ומכשירים בכאילו חינם ללקוח וחיובם במחיר מופקע. מבטיחים משהו אחד בעל פה ומחתימים על משהו אחר!
  • 3.
    בא 12/11/2014 11:51
    הגב לתגובה זו
    לצעירים ולמשק , הוט זה לא אמיתי . וגם לוקחים משכנתה ובעצם משלמים 3 מליון .
  • 2.
    חנוך 12/11/2014 11:51
    הגב לתגובה זו
    במקום להתלונן תתנתקו תחסכו הרבה כסף ,עצבים וטרטרת תיקנו סטרימר ב50$ותראו אלפי סרטים טעות עושה משרד התקשורת שלא סוגר את החברה
  • רונן 12/11/2014 17:05
    הגב לתגובה זו
    לא כולם צורכים רק סרטים איש יקר,וסטרימר יש בכל בית כבר מזמן,אך אין בו את הערוצים שמשפחות מחפשות בבית.
  • מיקי 12/11/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
    לסגור את החברה
  • לסטרימר נדרש אינטרנט. אז שוב יש לנו בעיה (ל"ת)
    אילן 12/11/2014 12:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צודק 100%. אני משלם ביוקר לבזק רק לא להתקרב להוט. (ל"ת)
    שוד בחסות הממשלה 12/11/2014 11:48
    הגב לתגובה זו
  • דון דון 12/11/2014 20:22
    הגב לתגובה זו
    המציאו מספר טלפון שלא היה קיים, הפסיקו לשלוח חשבוניות ולאחר שלושה חודשים שלא עקבתי התברר שעשקו אותי במאות שח לחודש. המספר הפיקטיבי שאליו התקשרתי כביכול הוכח כפיקטיבי. בסוף עוד נאלצתי לשלם קנס כדי לצאת מהם. שומר נפשו ירחק. גנבים עם רשיון. הסרבול בשירות וגניבת הזמן של הלקוחות הוא חלק ממלחמת ההתשה שהוט מנהלת המאפשר לה לגנוב את לקוחותיה.
  • יוסי 13/11/2014 18:50
    תוך כדי ניצול ואיומים להוצאה לפועל אף על פי שביטלתי את המנוי בחיים לא אהיה מנוי שלהם גם אם הם יהיו היחידים