המלצה חמה: מניית ביומד גדולה - עם פוטנציאל להכפלה תוך 90 יום
בעוד מדד הביומד ממשיך ללהוט כאן בת"א ונכון להיום טס כבר כ-13% מתחילת השנה, הסקטור הזה ממשיך לתפוס כותרות גם מעבר לים. דייויד גודבוי, סגן נשיא של חברת intrendX llc הנותנת שירותים למשפחות ויחידים בעלי ממון רב, מסמן מנייה חמה בתחום בארה"ב. גודבוי שנחשב למומחה בבחירת מניות בודדות על בסיס אנליזה פונדומנטאלית פרסם מאמר שורי ביותר על מניית
גודבוי (שעל פי שמו אפשר לשער שהוא "ילד טוב") מתחיל בהתייחסות לחודש ינואר העגום במדדי וול סטריט ובראשם הדאו ג'ונס שאיבד 1,000 נקודות במהלכו, וטוען שמדובר במימוש רווחים בלבד לאחר שנת 2013 שהייתה מדהימה. הוא שולל את הדעה שהפתיחה החלשה של השנה היא סימן לבאות על רקע הבעיות בשווקים המתעוררים שצצו בעקבות הצמצום האגרסיבי של תוכנית הרכישות.
במילים אחרות, גודבוי מאמין שתקופת המימושים הזו, שהייתה חריפה יחסית, היא הזדמנות מצוינת לאסוף מציאות. בניגוד ללא מעט מניות ביומד שהתממשו בינואר, מניית הביומד הזו טיפסה במהלך החודש הקודם ב-8%, אבל זה עוד כלום. מניית ARIAD רשמה ראלי אדיר של 350% מאז השפל האחרון ב-31 באוקטובר ועד השיא האחרון במהלך חודש ינואר.
הגאות והשפל במניית ARIA
אחרי סדרה של חדשות שליליות מכיוון החברה שדרדרו את המניה לאזור ה-2 דולר, החל הראלי שהוביל אותה לשיא של 10 דולר בחודש ינואר. מאז חל מימוש במניה שירדה לאיזור ה-7 דולר שם היא יצרה נקודת תמיכה וזו לדעתו של גודבוי הזדמנות כניסה מצוינת. מדובר שחברה שמתמקדת במציאת מספר טיפולים לסוגים שונים של סרטן.
מחיר המניה כבר הגיע ל-23 דולר, שיא כל הזמנים, בחודש ספטמבר 2013, אבל אז ה-FDA הפסיק את החגיגה כשהודיע על עצירת גיוס החולים לניסויים הקליניים בתרופת האיקלוסיג. תרופה אשר מטפלת בחריגות שגורמות למקרים של לוקמיה (סרטן הדם). אלא שמאז חל שינוי בעמדת ה-FDA לאחר בחינה של מידע חדש אודות התרופה והיא אושרה לשיווק והפצה. בנוסף, סוכנות התרופות של האיחוד אירופי נתנה חוות דעת חיובית על התרופה לשימוש ברחבי האיחוד בנוסף לאישור התרופה לשיווק באוסטרליה.
נוסף על כל ההתפתחויות החיוביות האלה, קרן הגידור סאריסה המתמקדת בשוק הבריאות, הגדילה ב-11.5 מיליון מניות את החזקותיה ב-ARIAD שהן קצת מעל 6% מהון המנוית המונפק. לסיכום כותב גודבוי, כל הפרמטרים החיוביים האלה בנוסף לשמועות על רכישה אפשרית של החברה (שווי שוק של 1.5 מיליארד דולר) ע"י אחת מהענקיות בתחום הוא שווה ערך להמשך המגמה השורית של המניה.
גודבוי מסיים עם ההמלצה לקנות את המנייה במחיר של 7-7.5 דולר. לקבוע סטופ לוס במחיר של 5.87 דולר ומציב לה מחיר יעד של 13 דולר תוך 90 יום.
מניית Ariad מאז שנת 2011
- 8.מאיר 11/02/2014 19:21הגב לתגובה זוברגע שמפרסמים כאלו הודעות , סוחרי היום הכי בהיי. הפראיירים מגיעים עם כסף. הסוחרים עושים כסף. הממליץ נעלם עם או בלי כסף.. על הכיפאק
- 7.אחד שמבין 11/02/2014 19:20הגב לתגובה זוזו המניה שתיתן תשואה של 100% ויותר שימו לב למחזורי המסחר שהכפילו את עצמם.החברה משחררת שני מוצרים חדשים לשוק השנה שיעשו מהפך בתחום הרפואה.
- 6.אחד שמבין 11/02/2014 19:18הגב לתגובה זוההמלצה באיחור רב למרות זאת מאמין שתרכש בשנה הקרובה ותגיע לשער 20.לתזמן את זה ל-3 חודשים זה מגוחך חיפוש עצמי של מניות ומעקב קבוע עליהם זו השיטה הטובה ביותר.מושקע במניה משער 5
- 5.אולי רוצים להפיץ את המניה, קנו ב 2 דולר ומוכרים ב 7 (ל"ת)יוסי 11/02/2014 14:42הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 11/02/2014 14:41הגב לתגובה זוחחחחחחחחח שהמלצה על פלוריסטם - משנה שעברה - דריקס כתב שתעלה 900% בשנה
- 3.לא אמיתי 11/02/2014 14:35הגב לתגובה זו100% ב90 יום... אהא בטוח סעו לוגאס עדיף יש בחורות יפות
- 2.יו יו 11/02/2014 14:13הגב לתגובה זומי שמנתח חברות ביומד, בכלים טכניים, הוא בטח לא שפוי.
- 1.גם על 11/02/2014 14:01הגב לתגובה זואנליסטים ברברנים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
