ישראל קטורזה דיסקונט
צילום: יח"צ
TV

הבליץ של בנק דיסקונט מתחיל הערב: "הגענו לתובנה שהציבור מצפה שהבנקים יכירו בכוח הכלכלי שיש למשפחה"

הקמפיין יעלה הערב בהשקעה של 15 מיליון ש'. לאייס מסבירים אנשי דיסקונט על המהלך, המשבר בשוק הפרסום והמחאה לצד צרכנות. וגם: צפו בפרסומת
נעמה תורן | (13)

דווקא בתקופה של דשדוש ונסיגה בענף הפרסום, תישמע הערב (יום ג') יריית הפתיחה בקמפיין של בנק דיסקונט שמשיקה מהלך שיווקי חדש. הראשונה מתוך סדרת פרסומות חדשות בכיכובם של הפרזנטורים מודי בראון וישראל קטורזה, תביא לציבור את הבשורה החדשה מבחינתו של דיסקונט - המשפחה היא כוח כלכלי ששווה לכם כסף, וגם לבנק עצמו.

הקמפיין שתקציבו 15 מיליון שקל, נועד לבדל את הבנק והוא פרי עבודה של שנה וחצי שהובילו ראש חטיבת אסטרטגיה ושיווק בדיסקונט גלעד סוקולוב, מנהלת אגף השיווק טלי קידר, ומנהל ענף פרסום ותקשורת שיווקית רוני פלד. משרד הפרסום שחתום על הקמפיין הוא יהושע TBWA והסלוגן שנבחר "דיסקונט זה טוב למשפחה".

"המהלך הזה נולד כתוצאה מניסיון לבדל את דיסקונט", מסבירה קידר, שהגיעה לתפקיד לפני כשנה וחצי מפלאפון, שם שימשה מנהלת אגף אסטרטגיה ותקשורת שיווקית. "הבנק יצא לחפש טריטוריה חדשה בעולם השיווק. ראינו אז שאין בידול בין הבנקים והצרכן לא באמת מבין את ההבדל ביניהם. בעבר היה קושי לבדל גם בסלולר, ואעיד על חברת פלאפון שהשיגה בידול כשהציעה לצרכן את אותו מוצר עם מהירות הגלישה הגבוהה ביותר".

-אז מה נקודת הבידול שמצאתם לבנק?

"יצאנו לחפש מה מתאים לבנק היסטורית, ומה מתאים לצרכן הישראלי החדש. יצרנו קבוצות מיקוד ובחנו גילאים שונים - צעירים בני 20-30, בני 30-45, ומבוגרים יותר. שאלנו מה הציפיות שלהם מבנק ומה זאת משפחה בשבילם - שאלנו מה הייתם מצפים מהבנק בהקשר של המשפחה".

-ומה גיליתם?

"קיבלנו 2 תובנות מרכזיות: הרצון של בני המשפחה לעזור ולהיעזר כלכלית, וציפייה שהבנק יכיר בכוח הכלכלי שיש למשפחה.

-מה זאת אומרת?

"אם אני לקוח ותיק - שהבנק יזכור את זה גם כשהבן שלי פותח חשבון, ובנוסף - הצרכן יודע שיש כוח לקבוצה, כמו בקבוצות רכישה. אם אני בא עם המשפחה שלי, מגיע לי יותר".

-התחלתם לעבוד על המהלך בתקופה סוערת גם מבחינה חברתית וגם מבחינה צרכנית

"האוהלים היו פה למטה, זה נכון, אבל המחשבה לא הייתה איך לפתור את המחאה החברתית ואת מצוקת הדיור, אלא לחפש מה באמת מעסיק את הצרכן הישראלי".

-חבילה משפחתית - כמו בסלולר?

"כן - למה שבבנק זה לא יהיה ככה?"

-כלומר, הרעיון בא מהציבור, מקבוצות המיקוד?

"האינסייט הגיע מהם. זאת דרישה שחזרה ועלתה. הם אמרו - אנחנו קונים דברים ביחד ורוצים מחיר טוב יותר, וגם שיש רצון של בני משפחה לעזור אחד לשני - אז הבנו שיש לנו משהו ייחודי".

-אאוריקה?

"ממש".

-מה זה אומר בדיוק משפחה זה כוח?

"משפחה זה מקור לאושר אבל גם מקום לחרדה - המתח הזה קיים כל הזמן ויש ציפייה שהבנק ייתן פתרונות. לחסוך לדברים טובים ולרגעי משבר".

-הקהל הישראלי הוא מאד חשדן. איך מתקבל המהלך עם הדגש על המשפחה?

"הרעיון של הכוח המשפחתי נתפס על ידי הקבוצות מיקוד כחדשנות. הם לא רוצים שנציע בנק משפחתי אלא את הבנק הכי טוב למשפחה. הם לא רוצים שהבנק יגיד שהוא המשפחה שלהם, וגם לא מתנות חינם - לזה הצרכן כבר לא מאמין ומגיב בחשדנות. אבל הוא מאמין לכך שלמשפחה יש כוח כלכלי, שהתא המשפחתי הוא כוח פיננסי".

-מה יוצא לכם מזה?

"ההטבות עולות כסף לבנק - יש לנו עלויות, ולא סיכון. אנחנו לוקחים בחשבון פגיעה בהכנסות לטווח הקצר. אבל יש פה ראיה לטווח ארוך: לקוח שכל המשפחה שלו מרוצה, זה מכפיל כוח עצום. אנחנו אומרים ללקוחות - אתם תהיו השגרירים - אתם תגדלו איתנו דורות קדימה, ואנחנו נצמח עסקית עם הלקוחות החדשים. זה מנוע לצמיחה עבור הבנק. לקוח שבע רצון הוא נאמן, ולקוח שהמשפחה שלו בבנק, מרגיש חלק מהבנק. זה מצב של WIN WIN".

-ואיך הגיבו לזה בבנק?

"יצרנו קבוצות מיקוד גם לבנקאים - כדי שזה לא יהיה תלוש ולא רק גימיק, וזה עבד פנטסטי. הם הרגישו שהם פוגשים את חיי היומיום של המשפחה בין כה וכה - וזה מאפשר להם לפתח דיאלוג מושכל מול המשפחה".

-כלקוח, זה לא מסוכן לשים את כל הביצים של המשפחה בסל אחד?

"היו כאלה בקבוצות המיקוד שאמרו שזה לא מתאים להם. וזה באמת לא מתאים לכל אחד. אבל זה גם כוח של המשפחה מול הבנק - אם הם לא יהיו מרוצים, יכול להיות שנאבד את כולם".

-יש היום כל כך הרבה סוגי משפחות. מי מגדיר בעצם מה זאת משפחה בדיסקונט?

"הלקוח מגדיר את המשפחה, ומקבל אשכול משפחתי. אשכול המשפחה אינו טריוויאלי והוא אינו תלוי בסניף. הבנקאי יושב עם הלקוח, עושה לו צ'ק-אפ משפחתי ויחד הם בונים תכנית משפחה, ובעתיד אפשר יהיה להציע לילד שלו תכנית למשפחה שלו".

מימין לשמאל: רוני פלד, טלי קידר וגלעד סוקולוב (צילומים: רמי זרניגר, תמר מצפי)

-חבילות משפחתיות יש בקופת חולים ובסלולר. אלו תובנות הבאת מהניסיון שלך בפלאפון?

"מה שדומה בין סלולר ובנקאות זה הצורך לתת שירות בצורה מרבית כשהבידול הוא מאד קשה. אבל בסלולר יש מוצר שאתה מקבל ביד וכשאתה מבסוט מהמכשיר, אפשר להגדיל את הרכישה שלך. אבל בעולם הפיננסי, זה הכל אמוציות - אין מוצר ממשי. יש דאגה למשפחה, האם כל מה שחסכתי יספיק לעזור לילדים שלי, או לא. אתה צריך להמחיש ללקוח את הקומודיטי. המשימה שלנו הייתה לתרגם את עולם הערכים למשהו שהלקוח יכול לכמת ולהרגיש.

-אמרתם שהלקוח רוצה לעזור לבני המשפחה ושיכירו אותו ואת בני המשפחה שלו באופן אישי וכקבוצת עם כוח פיננסי. לקוחות לא רוצים שהכל יהיה בדיגיטל?

"הלקוח לא רוצה רק דיגיטל. הוא עדיין רוצה מענה אנושי ושיכירו אותו. מבחינתנו, העולמות הדיגיטליים זה בייסיק - זה לא ערך מבדל, זה מה שהלקוח מצפה - ואת זה הוא מקבל. זה המובן מאליו. ואת זה אנחנו מספקים בצורה הכי טובה.

-בצל המשבר בענף הפרסום, מאז שהגעת לדיסקונט, הרגשת את השלכות המשבר בענף?

"עלות הקמפיין היא 15 מיליון שקל - זה מהלך הפרסומי העיקרי שלנו השנה וברור שהסטנו את התקציבים לשם".

-יש משבר אמון בין הפרסומאים למפרסמים, כפי שעלה השבוע בכנס איגוד המפרסמים - זה שינה משהו בעבודה שלכם עם משרד הפרסום?

רוני פלד ביקש לענות על שאלה זו: "לא. יהושוע היה שותף מלא לקמפיינים, רצינו להמשיך את הקו של הקמפיינים הקודמים, עם מדי בראון וקטורזה. מודי גם היה שותף לכתיבת התסריטים".

-הפרסומת הראשונה היא טיזרית - איך בנוי הקמפיין?

"הפרסומת הראשונה רק מעלה את המודעות למהלך, האחרות מסבירות על המוצרים השונים, ויש גם סרטונים ארוכים ומפורטים באתר הבנק וביוטיוב.

-מה הרעיון שמאחורי הסרטונים האלה, שמוביל דני רופ?

"האימפקט הראשוני הוא בטלוויזיה ואתה משלים את זה במדיות האחרות. הפרסומת היא הקטר שיוצר הנעה לפעולה. תמיד היו מדיות משלימות, אז אם פעם זה היה בעיתונים, עכשיו זה ביוטיוב. והלקוחות צריכים את זה. חשובה לנו השקיפות של כל המוצרים, ואת זה אנחנו משיגים בסרטונים הארוכים יותר והמפורטים יותר.

-מה לדעתכם תהיה תגובת הבנקים האחרים למהלך?

קידר: "אני מאמינה שאנחנו פותחים כאן שיח חדש".

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    עובד הבנק 07/03/2013 02:44
    הגב לתגובה זו
    אין גיוסים עצרו קידומים והכשרות עובדים בסניף בח אדם מצומצם לקוחות מחכים שעה ויותר בתור בשביל פעולות קצרות. אבל 15 מיליון ש"ח לזרוק על המשפחה המטומטמת הזו שלא תרומת כלום לבנק אפילו העובדים לא מבינים מה רוצים מהם כאן. שלא לדבר על השכר העלוב עם ותק
  • 12.
    גדליה 27/02/2013 18:35
    הגב לתגובה זו
    קטורזה אהבל מזרחי, מודי שקול אשכנזי סרטים ארוכים ומזיעים המשפחה היא כח אבל כל כך עלובה לא כמו משפחות הפרסומאים שכתבו את זה משבר בענף? משבר בעץ כולו הצעד הבא: להוסיף סלב שלישי יקר
  • 11.
    בואו נראה שאנו חושבים שהלקוח הוא טיפוס מרגיז (ל"ת)
    27/02/2013 13:48
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    יואב גל 27/02/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    הומור יבש ומר, תפקיד המפורסמים לחפות על הקריאטייב הדלוח של הפרסומת הזאת. הרבה מאד זמן לא ראיתי פרסומת כ"כ לא טובה.
  • 9.
    דניאל 27/02/2013 11:15
    הגב לתגובה זו
    אבהתי את החשיבה
  • 8.
    אלברט איינשטיין 27/02/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    אולי מגיע להם פרס נובל ? ממש גאונות של משרד פרסום ושל מח השיווק פרסום של הבנק...
  • 7.
    לקוחה באוברדראפט 27/02/2013 09:25
    הגב לתגובה זו
    או אמא. מה יהיההההה?
  • 6.
    יוליוס 27/02/2013 09:24
    הגב לתגובה זו
    רוני פלד הזה לא נראה מישהו שהייתי מפקיד בידיו את כספי הדל.האמת גם לא השניים האחרים,אולי באמת עדיף קטורזה
  • 5.
    מסכנים יהושע (ל"ת)
    מכיר קצת 26/02/2013 21:39
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הסטודנטית 26/02/2013 21:32
    הגב לתגובה זו
    כתבה מרשימה ומראה את המשפחה החדשה של דיסקונט .
  • 3.
    GULIVER 26/02/2013 20:43
    הגב לתגובה זו
    לא מסוגל להתחרות בבנקים הגדולים .כל כניסה לבנק התנחלות. מערכת מיחשוב דפוקה ותמיד לרעת הלקוח.מחכים בתור שעה
  • 2.
    רון 26/02/2013 19:47
    הגב לתגובה זו
    רעיון מעולה שווה בדיקה
  • 1.
    איתן 26/02/2013 19:25
    הגב לתגובה זו
    היכן טובת הלקוח מההההההההההה
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.