אבנר וד.קידוחים מעדכנות: קפריסין אישרה את העברת 30% מהזכויות ב'בלוק 12'

ביום שישי קיבלה נובל אנרג'י מכתב רשמי המסדיר העברה של 30% מהזכויות לידי השותפות הישראליות בחלקים שווים. הכוונה לאשר את העברת הזכויות נחשפה ב-Bizportal בשבוע שעבר
תומר קורנפלד | (12)

עכשיו זה רשמי . הרשויות בקפריסין אישרו את העברת 30% מהזכויות ברישיון 'בלוק 12' לידי השותפויות הישראליות אבנר יהש ודלק קידוחים יהש.

השותפות עדכנו היום כי ביום שישי האחרון קיבלה נובל אנרג'י מכתב מאת שרת המסחר והתעשייה והתיירות של קפריסין. במכתב צוין כי מועצת השרים של הרפובליקה של קפריסין הסבה 30% מהזכויות לידי אבנר ודלק קידוחים (15% לכל שותפה). במכתב צוין כי השתתפותן של אבנר ודלק קידוחים לא תהיה כ'מפעיל'.

נובל אנרג'י מבצעת בחודשים האחרונים קידוח אקספלורציה בבלוק 12 שבקפריסין. באמצע נובמבר חשפה נובל כי סקרים סייסמיים מצביעים על פוטנציאל למציאת 3-9 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי (3-9TCF) כאשר ההסתברות למציאת הידרוקרבונים עומדת על 60%.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    גיוסי הון והנפקה קרבים מאי פעם אבנר ודלק בראש (ל"ת)
    עע 11/12/2011 13:02
    הגב לתגובה זו
  • יוסי 11/12/2011 15:14
    הגב לתגובה זו
    בכהן פיתוח יש אפסייד גדול מאוד של עשרות אחוזים עובדה שתשובה קנה את השליטה בכהן פיתוח בפרמיה של 50 אחוז ועדיין כהן פיתוח לא ישלימה את
  • 7.
    רציו. המלכה. 11/12/2011 11:53
    הגב לתגובה זו
    רציו. תעלה. עוד. מאות. אחוזים. חכו. ותראו. למרות. כל. הנסיונות. של. הכרישים. לשמר. אותה. בשער. נמוך.
  • 6.
    יעקב 11/12/2011 11:35
    הגב לתגובה זו
    כהן פיתוח מחזיקה 50% מהשותף הככללי של אבנר ויש לה תמלוגי על 2.875% ללא השתתפות בהוצאות הקידוח והוצאות ההפקה !!!! תשובה קנה בשר 8043 !!! מציאה !!!
  • צודק 11/12/2011 13:04
    הגב לתגובה זו
    חכמים אוספים כהן פיתוח
  • 5.
    גורג הרתך 11/12/2011 11:33
    הגב לתגובה זו
    רציו תיצאו גם בהודאה שאתם במשא ומתן אם גז פרום בנושא גל וגם בליויתן שמעוניניםלפתח את הליויתן מה המישחק הזה של ירון זר וכלל פיננסים שיוצאים בהודאות רק על הרבעת השותפים של תשובה ואת רציו לא מחשבים כי הם מושקעים בקבוצה של תשובה הכל אינטרס
  • 4.
    מבולבל 11/12/2011 11:28
    הגב לתגובה זו
    אז כשהם נותנים מספר TCF זה על כל הבלוק או רק על החלק בקפריסין?
  • מבין בתחום 11/12/2011 14:04
    הגב לתגובה זו
    ולכן הערכות שפירסמה נובל שייכות רק לרישיונות שלה - כלומר בלוק 12 ישנה זליגה וודאית. רואים את זה במפות.
  • 3.
    רפי 11/12/2011 11:27
    הגב לתגובה זו
    אם כך רציו שוה באחוזים יותר מארבע השותפים של דלק בליויתן גז ונפט ולא מדובר עדיין על גל שבקרוב מאוד יקבלו את הרשיון בשני המאגרים שיש בהם לפי הסקרים נפט וגז גם
  • 2.
    גו 11/12/2011 11:23
    הגב לתגובה זו
    כשמדובר ב30 אחוז מדובר ב30 לחלק לארבע אותו דבר לגבי ליויתן אבנר דלק קידוחים דלק אנרגיה וקבוצת דלק הם מיתחלקים לא רק אבנר ודלק קידוחים כמו שהם כותבים בשביל לבלבל את המשקיעים
  • 1.
    גזיליונר 11/12/2011 11:17
    הגב לתגובה זו
    בלוק 12 כולו אצלי בכיס!
  • גד 11/12/2011 11:27
    הגב לתגובה זו
    ץ. גרמו לשיהוי פיתוח תמר ולהונאת המאה, כששטייניץ הגאון הבטיח מעל מרקע הטלויזיה לשינוי מס על העתיד בלבד. בבחירות נתחשבן.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.