אבנר וד.קידוחים מעדכנות: קפריסין אישרה את העברת 30% מהזכויות ב'בלוק 12'
עכשיו זה רשמי . הרשויות בקפריסין אישרו את העברת 30% מהזכויות ברישיון 'בלוק 12' לידי השותפויות הישראליות אבנר יהש ודלק קידוחים יהש.
השותפות עדכנו היום כי ביום שישי האחרון קיבלה נובל אנרג'י מכתב מאת שרת המסחר והתעשייה והתיירות של קפריסין. במכתב צוין כי מועצת השרים של הרפובליקה של קפריסין הסבה 30% מהזכויות לידי אבנר ודלק קידוחים (15% לכל שותפה). במכתב צוין כי השתתפותן של אבנר ודלק קידוחים לא תהיה כ'מפעיל'.
נובל אנרג'י מבצעת בחודשים האחרונים קידוח אקספלורציה בבלוק 12 שבקפריסין. באמצע נובמבר חשפה נובל כי סקרים סייסמיים מצביעים על פוטנציאל למציאת 3-9 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי (3-9TCF) כאשר ההסתברות למציאת הידרוקרבונים עומדת על 60%.
- 8.גיוסי הון והנפקה קרבים מאי פעם אבנר ודלק בראש (ל"ת)עע 11/12/2011 13:02הגב לתגובה זו
- יוסי 11/12/2011 15:14הגב לתגובה זובכהן פיתוח יש אפסייד גדול מאוד של עשרות אחוזים עובדה שתשובה קנה את השליטה בכהן פיתוח בפרמיה של 50 אחוז ועדיין כהן פיתוח לא ישלימה את
- 7.רציו. המלכה. 11/12/2011 11:53הגב לתגובה זורציו. תעלה. עוד. מאות. אחוזים. חכו. ותראו. למרות. כל. הנסיונות. של. הכרישים. לשמר. אותה. בשער. נמוך.
- 6.יעקב 11/12/2011 11:35הגב לתגובה זוכהן פיתוח מחזיקה 50% מהשותף הככללי של אבנר ויש לה תמלוגי על 2.875% ללא השתתפות בהוצאות הקידוח והוצאות ההפקה !!!! תשובה קנה בשר 8043 !!! מציאה !!!
- צודק 11/12/2011 13:04הגב לתגובה זוחכמים אוספים כהן פיתוח
- 5.גורג הרתך 11/12/2011 11:33הגב לתגובה זורציו תיצאו גם בהודאה שאתם במשא ומתן אם גז פרום בנושא גל וגם בליויתן שמעוניניםלפתח את הליויתן מה המישחק הזה של ירון זר וכלל פיננסים שיוצאים בהודאות רק על הרבעת השותפים של תשובה ואת רציו לא מחשבים כי הם מושקעים בקבוצה של תשובה הכל אינטרס
- 4.מבולבל 11/12/2011 11:28הגב לתגובה זואז כשהם נותנים מספר TCF זה על כל הבלוק או רק על החלק בקפריסין?
- מבין בתחום 11/12/2011 14:04הגב לתגובה זוולכן הערכות שפירסמה נובל שייכות רק לרישיונות שלה - כלומר בלוק 12 ישנה זליגה וודאית. רואים את זה במפות.
- 3.רפי 11/12/2011 11:27הגב לתגובה זואם כך רציו שוה באחוזים יותר מארבע השותפים של דלק בליויתן גז ונפט ולא מדובר עדיין על גל שבקרוב מאוד יקבלו את הרשיון בשני המאגרים שיש בהם לפי הסקרים נפט וגז גם
- 2.גו 11/12/2011 11:23הגב לתגובה זוכשמדובר ב30 אחוז מדובר ב30 לחלק לארבע אותו דבר לגבי ליויתן אבנר דלק קידוחים דלק אנרגיה וקבוצת דלק הם מיתחלקים לא רק אבנר ודלק קידוחים כמו שהם כותבים בשביל לבלבל את המשקיעים
- 1.גזיליונר 11/12/2011 11:17הגב לתגובה זובלוק 12 כולו אצלי בכיס!
- גד 11/12/2011 11:27הגב לתגובה זוץ. גרמו לשיהוי פיתוח תמר ולהונאת המאה, כששטייניץ הגאון הבטיח מעל מרקע הטלויזיה לשינוי מס על העתיד בלבד. בבחירות נתחשבן.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
