דוחות

מחצית חזקה לאמות: רשמה גידול של 29% ברווח הנקי שהסתכם ב-163 מיליון שקל

חברת הנדל"ן מסכמת את המחצית הראשונה של 2011 עם רכישות בהיקף של 186 מיליון שקל וגידול של 16% בהכנסות שהסתכמו בכ-240 מיליון שקל
לירן סהר |

חברת אמות מסכמת את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי של 163 מיליון שקל, זאת לעומת 126 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-29%.

ההכנסות במחצית הראשונה הסתכמו בכ- 240 מיליון שקל, לעומת כ- 207 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 16% הנובע מגידול בהכנסות מרכישת נכסים במהלך 2010 -2011 בהיקף של כ-20 מיליון שקל

ומגידול בדמי שכירות בנכסים הקיימים בהיקף של כ- 13 מיליון שקל.

ה- FFO במחצית הראשונה הסתכם בכ- 116.8 מיליון שקל(כ- 0.507 שקל למניה), לעומת כ- 101.1 מיליון שקל (כ- 0.49 שקל למניה) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 16%. הגידול בסך של כ-8 מיליון שקל ברבעון נובע בעיקרו מעלייה ב- EBITDA בסך של כ-11 מיליון שקל בקיזוז עליה בריבית הריאלית בהיקף של כ- 3 מיליון שקל.

במהלך התקופה השלימה החברה בתקופה האחרונה את העסקאות הבאות: 1. רכישת מבנה לוגיסטי במודיעין (שתי קומות ומקרקעין) בהיקף של כ-160 מיליון שקל. ה- (NOI) הצפוי לחברה מהמבנה כולו יגיע לסך של כ- 12.5 מיליון ש"ח לשנה.

2. רכישת כ-1/3 מהזכויות בבית אמות הקריה ובבית דובנוב 10 ובמקצת מהזכויות בבית אמות משפט. רכישה זו בוצעה תמורת סך של כ-26 מיליון שקל, ממקורותיה העצמיים של החברה. תוספת ה- NOI הצפויה לאמות בגין זכויות אלה מסתכמת בכ- 1.6 מיליון שקל לשנה.

3. חתימה על הסכם עם בנק הפועלים לפיו העמיד הבנק לחברה הלוואה בסכום של 500 מיליון שקל לתקופה של 14 שנים (במח"מ של 7 שנים), ללא שעבוד נכסים.

בנוסף, מעדכנת אמות את תחזיותיה לשנת 2011 כלפי מעלה: להערכתה ה- NOI יסתכם ב- 425-430 מיליון שקל וה- FFO יסתכם ב- 235-240 מיליון שקל (1.02-1.04 שקל למניה).

מנכ"ל אמות, אבי מוסלר, מסר: "אנו מסכמים את המחצית הראשונה של שנת 2011 בה עמדנו בכל היעדים שהצבנו לעצמנו הן מבחינת הצמיחה בכל הפרמטרים- החל משורת ההכנסות וה-NOI דרך הרווח התפעולי וה-FFO וכלה בשורת הרווח הנקי ותזרים המזומנים- והן מבחינת השלמת מהלכים עסקיים, כמו רכישות שביצענו, חתימת הסכם ההלוואה עם בנק הפועלים והנפקתה של אנרג'יקס."

מוסלר מוסיף: "במהלך שנת 2010 ביצענו רכישות חדשות בהיקף של כ- 800 מיליון שקל ומתחילת השנה ביצענו רכישות בהיקף של כ- 186 מיליון שקל.

אנו שבעי רצון מכל הנכסים שרכשנו עד עתה, הן מבחינת איכותם והן מביצועיהם. אנו ממשיכים לראות ביקושים למשרדים הן בת"א והן בפריפריה, דוגמא לכך ניתן לראות בפרויקט בפארק אפק אשר בראש העין, שם בטרם נסתיימה הבנייה הושכר המבנה ברובו."

אלעד קראוס, אנליסט הנדל"ן של הראל פיננסים אומר כי מדובר בחברה שלא מתמקצעת בסקטור נדל"ן אחד. "החברה רשמה צמיחה יפה בתזרים. כפי שהערכתי החברה מעלה תחזית לשנה. הדו"ח מאוד טוב- מינוף שמרני לחברה בסביברה טובה, והדוחות משביעים את הדעת".

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של IBI, אומר כי אמות ממשיכה להציג תוצאות טובות במחצית שנת 2011. "החברה ביצעה רכישות של נכסים מניבים תוך ניצול של המחירים הנוחים בשנתיים האחרונות בשילוב עם יכולות המימון הגבוהות של החברה נותנות תוצאות טובות, ולהערכתנו החברה יכולה לפנות בכל עת לגיוס חוב נוסף בשוק ההון."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.