טבע סגרה עסקה: שילמה 934 מיליון דולר עבור חברת הגנריקה השלישית ביפן

טבע שחתמה על ההסכם לרכישת חברת Taiyo הודיעה היום על השלמת העסקה. בעקבות כך, בענקית הגריקה מעריכים שיגיעו ליעד מכירות של מיליארד דולר ביפן מוקדם יותר מאשר מה שציפו
תומר קורנפלד | (7)

חברת טבע השלימה את העסקה לרכישת חברת טאיו (TAIYO) ביפן, החברה הגנרית השלישית בגודלה במדינה. במסגרת העסקה תחזיק טבע במלוא הבעלות על החברה ותשלם תמורתה 934 מיליון דולר במזומן. העסקה מומנה ממקורותיה העצמיים של טבע ומאשראי בנקאי.

מכירותיה השנתיות של חברת טאיו מסתכמות בכ-530 מיליון דולר. לחברה ישנה צנרת מוצרים הכוללת כ-550 תרופות. בעקבות הרכישה, בטבע צופים שיגיעו ליעד המכירות של מיליארד דולר מוקדם יותר מאשר מה שציפו.

טבע סימנה את השוק היפני לפני מספר שנים כאשר חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Kowa המקומית. שוק התרופות היפני, השני בגודלו בעולם, הגיע להיקף מכירות של כ 96- מיליארד דולר בשנת 2010. שיעור המכירות של תרופות גנריות בשוק זה הגיע ל-23% מסך המרשמים. ממשלת יפן הצהירה על כוונתה להגיע לשיעור מכירות של 30% עד סוף 2012.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    es 14/07/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
    אני מחזיק את מניית טבע אוכל את הלב את הנשמה וצופה בערכו של כספי שהולך ומתכרסם... זו החברה היחידה בעולם שהחדשות היחידות שהיא מפרסמת: (1) קנייה של חברות בדרך כלל בסכומי עתק (2) עסוקה מעל הראש במאבקים משפטיים. זו החברה היחידה בעולם הגנריקה שאינה מייצרת חדשות רפואיות.. זו החברה היחידה בעולם שאין כל קשר בין מצב המנייה לעסקיה. זו המנייה היחידה בעולם שלמנהליה לא איכפת מה מצבה. זו המנייה היחידה בעולם שלעולם אבל באמת לעולם לא תניב יותר תשואה משום שכשהיא כבר מצליחה לטפס נסדק (בקושי רב...) הדולר מפיל אותה בארץ ולהיפך. זו הסיטואציה הממולכדת ומקווה מאוד שאני טועה בגדול.. די מתוסכל. שום דבר אינו מעודד בחברה הזו, גם לא הידיעה הזו...
  • דווקא יש עוד חברה- טאואר (ל"ת)
    ציקי 14/07/2011 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פרומתיאוס 14/07/2011 10:48
    הגב לתגובה זו
    האם הסיפור על הדג הקטן שניסה לבלוע דג ענק ונחנק לא מוכר להם? הם במסע רכישות אינסופי
  • 4.
    מאוכזב 14/07/2011 10:38
    הגב לתגובה זו
    היא קונה חברות מתרחבת ומרוויחה ואנחנו מפסידים די נמעס כל מניה אחרת עם חדשות כאלה הייתה מזנקת וטבע כרגיל יורדת
  • 3.
    למה הגודל ? ? 14/07/2011 10:03
    הגב לתגובה זו
    ומסורבלים - למה כל הגודל הזה - בסוף יהיה ........
  • 2.
    אין כמוני 14/07/2011 09:44
    הגב לתגובה זו
    בסופו של יום המניה תרד...
  • 1.
    טליק 14/07/2011 09:07
    הגב לתגובה זו
    פשוט חברה מדהימה חובה בכל תיק
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.