סוף הסאגה: אופציה 7 של מודיעין פוקעת, מה כעת צריכים לעשות הסוחרים?

אופציה 7 של מודיעין נסחרת באגורה. צחי סולטן ו-IDB כבר הודיעו כי יממשו את האופציה וימירו למניות. Bizportal בחן - מה צריך לעשות המשקיע הקטן?
תומר קורנפלד | (47)

היום מתקיים יום המסחר האחרון בכתבה האופציות של מודיעין יהש אפ 7בטרם פקיעתם בשבוע הבא. כתבי האופציות ריכזו עניין רב בקרב המשקיעים בשבועות האחרונים בטרם פרסום הסקרים הסייסמיים ברישיונות 'מירה' ו'שרה'. עם זאת, ניכר כי חלק מהמשקיעים המחזיקים ביחידות עומדים חסרי אונים סביב כתב אופציה הנסחר במחיר של אגורה אחת כאשר אין באפשרותם לממש את אחזקתם.

את יום המסחר פתחה מודיעין יהש כשהיא ניצבת ברמה של 4.4 אגורות. האופציות של השותפות מסדרה 7 נושאות מחיר מימוש של כ-3.7 אגורות. המשמעות היא שישנה כדאיות ברורה להמרת האופציות מאחר והן נמצאות בכסף. במידה ויומרו כל האופציות, עשויה קופתה של מודיעין לגדול בכ-130 מיליון שקל.

לפני כחודש הצליחה מודיעין להוביל מהלך להארכת האופציות, זאת ברקע לעיכובים החוזרים ונשנים בפרסום הסקרים הסייסמיים ברישיונות 'מירה' ו'שרה' וכתבי האופציות הוארכו עד ל-17 ליולי. עד לתאריך זה על המשקיעים לבחור האם לממש את האופציות או שלא.

משקיעי האופציות קיוו שהסקרים הסייסמיים יצליחו להזניק את מחירה של מודיעין, אולם בסופו של יום התוצאה הייתה הפוכה. היחידות של מודיעין צנחו בשבועיים שחלפו בקרוב ל-30% והאופציות כמעט נמחקו.

בימים האחרונים הופעל לחץ כבד על הנהלת מודיעין וקבוצת IDB להאריך פעם נוספת את האופציות לטובת המשקיעים. עם זאת, גורמים המקורבים למודיעין מסבירים שאין כל כוונה להיענות לבקשה.

בשיחה עם Bizportal הם מסבירים כי המרת האופציות משמעותה דילול המחזיקים במחיר נמוך של 3.7 אגורות והם כלל לא מתרגשים אם האופציות לא יומרו במלואם. ככל הנראה הסיבה לכך נובעת מן העובדה שאם מודיעין תידרש לבצע הנפקה נוספת למימון פעילות חיפושי הנפט - היא תוכל לעשות זאת במחיר טוב יותר מאשר 3.7 אגורות.

מודיעין ביקשה ארכה של חודשיים לתחילת הקידוח

אתמול דיווחה מודיעין כי הגישה לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות בקשה לשינוי תוכנית העבודה ברישיונות 'מירה' ו'שרה'. במסגרת הבקשה רוצות השותפות לבקש אישור ממשרד התשתיות להתחיל בקידוח עד סוף פברואר 2012 (במקום דצמבר 2011). נכון להיום טרם התקבלה תשובה ממשרד התשתיות.

ההודעה של מודיעין נדרשה מאחר ועל פי תקנות רשות ני"ע - על שותפות לפרסם כל מידע פנים מהותי שברשותה עד חמישה ימים בטרם פקיעת כתבי אופציות.

במקביל, גם חברת אדירה אנרג'י השותפה עם מודיעין ברישיון 'גבריאלה' פרסמה מצגת המעדכנת על פעילותה. מצגת זו מגלה כי בשטח הרישיון ישנם שתי מטרות - מטרה ראשונה של נפט מתקופת היורה בעומק 4,900 מטר הכולל מבנה סגור של כ-40 קמ"ר. המטרה השנייה הינה קניון בעומק של 2,500 מטר אשר בו על פי הערכות ישנו גז טבעי. מודיעין מחזיקה ב-70% מהזכויות ברישיון.

לקראת פקיעת האופציות

הבוקר הודיעו בעלי השליטה במודיעין על כוונתם לממש את האופציה של מודיעין. צחי סולטן וקבוצת IDB מחזיקים בכשישית מסדרת האופציות בקשת מימוש לאופציות. בעלי השליטה ימירו כ-670 מיליון אופציות שבידם ליחידות של מודיעין ויזרימו לשותפות כ-24-25 מיליון שקל.

מבחינת המשקיעים המצב מסובך יותר. עבור כל 10,000 שקלים אשר מוחזקים נכון להיום באופציה 7 - עליהם להביא מהבית עוד 37,000 שקל על מנת להמיר את האופציות. ללא ספק מדובר בסכום שאינו מבוטל עבור המשקיעים - אשר רכשו את האופציות בתמימות ולא העריכו נכונה את האפשרות שידרשו לממש את האופציות.

עבור המשקיעים בשלב הזה עומדות שתי ברירות: לגייס את הכסף הדרוש - לממש את האופציות ולמכור את היחידות של מודיעין שיקבלו. לחילופין, אותם משקיעים עלולים לאבד את מלוא השקעתם (100% הפסד) אם לא יעשו כן. בכל מקרה, כל עוד היחידות של מודיעין נמצאות ברמות המחירים האלו - ישנה כדאיות ברורה להמרה.

תגובות לכתבה(47):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 24.
    הצופה האמיתי 12/07/2011 20:22
    הגב לתגובה זו
    כבר מירה ושרה הן בונוס עבור מודיעין הכסף הגדול בגבריאלה מול חוף תל-אביב, מאגר סגור של 40 ק" מ! תפנימו הגנבים במודיעין לא פירסמו את גודל המבנה הסגור שיש סבירות גבוהה לנפט הם פשוט ביצעו הטעייה של מכירת שורטים ושלחו את זולטי " התמהוני" לבצע את הקניות, זה הזמן לזנבר אותם ולעשות להם שורט סקוויז והלוואי שיפסידו את התחתונים!
  • ירון 12/07/2011 21:49
    הגב לתגובה זו
    נמצא המאגר המדובר, הללויה!
  • 23.
    הצופה האמיתי 12/07/2011 20:01
    הגב לתגובה זו
    ידעו את מה שאדירה פירסמה מול חופי ת" א ייש אגם תתקרקעי של נפט במבנה של פיילה סגורה של 40 ק" מ, לפ הדיוווחים באינטרנט צחי מבצ שורטים במודיען, עם גילוי זה אני מקווה שהוא יכנס לשורט סקוויז שיגרום לו נזקים כבדים כמו שהוא גרם למשקיעים באופ' 7, כבר כתבתי שבידוח ים 2 ב-1994 התגלה בגבריאלה נפט באיכות מעולה ורק צרך לעשות את איתור גודל המאגר הקיים והנה התשובה הפאזל סגור! רוצו לממש את האופציות כי הנוכלם רוצים לבלוע את הכל.
  • 22.
    מוכר אופציה 7 12/07/2011 16:22
    הגב לתגובה זו
    052-3822730
  • 21.
    היכם באדם 12/07/2011 15:13
    הגב לתגובה זו
    בשער המניה. כל מי שנאלץ לממש את האופציה למורת ררוחו כדי לא לאבד אגורה . ינסה לצאת לאח המימוש. תמיד לאחר מימוש אופציה יש נפילה במניה. למה מודיעין לא מתחשבת במשקיעים כפי שעושה זרח.
  • 20.
    מתנה ממני 12/07/2011 14:20
    הגב לתגובה זו
    רומסים את המשקיעים שלהם בלי סוף....
  • הכשרה 12/07/2011 14:47
    הגב לתגובה זו
    מה קורה עם הכשרה קניתי בשער 135 ?? יש סיכוי שהיא תעלה
  • אל פחד 12/07/2011 17:14
    מחר תגלה ש 135 זה זול מאוד וכבר ביום חמישי תיהיה מורווח אל פחד הכשרה אנרגיה ברזל
  • 19.
    בקיצור האם לאחר האמרה המניה צריכה לעלות חזק? (ל"ת)
    יובל המבולבל 12/07/2011 14:13
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    פעור 12/07/2011 13:41
    הגב לתגובה זו
    נניח שמישהו (לא אחראי...) קנה אופציות ב30000שקל, והכסף הפנוי היחיד שיש לו הוא 4000שקל. האם אפשר לבצע את מימוש האופציה בשלבים? זאת אומרת להשתמש ב4000 כדי לממש בערך 1000 אופציות, למכור אותן אחרי שהפכו למניות, ואז עם הכסף הזה לבצע את התהליך שוב, על חלק נוסף מהאופציות - לחזור על זה עד שכל האופציות הומרו? האם זה אפשרי בכלל טכנית, ונכון שזה עדיף מאשר לאבד את כל 30000השקלים של האופציות שעומדות להתנדף?
  • מתקרבת 12/07/2011 14:25
    הגב לתגובה זו
    אבל אם אתה שואל על מודיעין - תבצע המרה רק לכמות שאתה יכול להרשות לעצמך בכסף הפנוי - והיתר... פקקט.... מה לעשות??? ככה לומדים - תקרא לזה שכר לימוד. אור ואהבה
  • אלי 12/07/2011 14:20
    הגב לתגובה זו
    0506413962
  • 17.
    הגולש 12/07/2011 13:10
    הגב לתגובה זו
    סוחרים ומהמרים לא - אלו מחפשים רק את התנודה מבחינת המשקיע קנית אופציה היא כקנית היחידות אשר נעשית במינוף רק שבמקום מינוף הלואה מהבנק המינוף הוא האופציה לכל המחזיקים כדאי להמיר ולמכור [אם אין כסף או רוצים לצאת] כך ההפסד יקטן אלא אם הנייר יתדרדר
  • 16.
    0 12/07/2011 12:16
    הגב לתגובה זו
    אם אני מושקע באופציה ולא מצליח למכור, הלך כל הכסף??
  • אבי 12/07/2011 12:29
    הגב לתגובה זו
    תקרא את הכתבה שוב, כנראה שלא הבנת כמו שצריך. אתה יכול לבחור שלא לממש את האופציה ואז הפסדת את כל הכסף, או שתמיר אותה למניה ואז אתה צריך להוסיף פי 3.7 מהכסף שנכנסת איתו...
  • 0 12/07/2011 12:53
    לצערי אין לי את הפריבילגיה להמיר בסכום של פי 3.7. מסתבר שאין שום כוח שיכול למנוע את ההפסד. למדתי בדרך הכואבת.
  • איתי 12/07/2011 12:22
    הגב לתגובה זו
    ואז אתה רק מפסיד את האחוז בין הפרש המימוש לבין שער המניה ביום האקס
  • מתקרבת 12/07/2011 12:21
    הגב לתגובה זו
    ככה זה באופציות! לכן יותר מסוכנות!
  • 15.
    soso 12/07/2011 12:10
    הגב לתגובה זו
    חברה לא למכור הרמאים בעלי עניין החל ממחר יחלו להריץ את המניה על מנת שבעלי אופציות יהמירו למניה צפי לשער 6 עד 17/07 ואז כולם לברוח לפני הרמאים
  • 14.
    סקרן 12/07/2011 12:04
    הגב לתגובה זו
    אתמול היה מישהו שקנה את האופציה בשעה 14:15 בערך ב5000 ש" ח, והיום היה אחד ויחיד שקנה ב10:15 גם כן ב5000 ש" ח. מעניין אם זה אותו אדם, ולמה לעזאזל הוא עשה את זה?! הסיכוי לרווח כמעט ולא קיים-וגם אם כן, על 5000 ש" ח הרווח יהיה קטן (500 שקלים במקרה של עליה ל1.1) - אבל הסיכון הוא הרבה יותר גדול (הפסד וודאי וגדול עקב מימוש האופציה).
  • יובל 12/07/2011 12:13
    הגב לתגובה זו
    בשעה 12:07 היה קונה ב- 1.000.000 שקל המנייה עד סוף השנה ב" ה תעלה לשש דולר בהצלחה.
  • 13.
    PAP 12/07/2011 11:54
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול לתת הסבר לגבי אפשרויות וכדאיות ההמרה של האופציה של רציו
  • 12.
    לא מבין בתחום 12/07/2011 11:46
    הגב לתגובה זו
    האם המרת אופציה למניה מתבצעת במרוכז לכולם - רק בלו" ז שנקבע מראש, או שכל אחד יכל להמיר מתי שרצה, כל עוד זה לא יותר מאוחר מהלו" ז? ז" א האם יכול להיות שחלק מהאנשים כבר המירו את האופציה למניה כאשר המניה הייתה שווה יותר?
  • איתי 12/07/2011 12:23
    הגב לתגובה זו
    היום למשל זה התאריך מימוש של אופציה 7 של מודיעין
  • מתקרבת 12/07/2011 14:22
    כשעוד נותר להן הרבה זמן עד לפקיעה..... אתה טועה ומטעה ובגדול! בכול זמן ניתן להמיר את האופציה בבנק. נסה והיווכח. אור ואהבה
  • מתקרבת 12/07/2011 12:17
    הגב לתגובה זו
    עד לפקיעה! מאחר והיום זה יום המסחר האחרון באופציה 7 של מודיעין - ניתן לבצע את ההמרה גם היום. אבל זה משתלם רק למי שקיבל אותה בהנפקה, אפילו למי שקנה אותה ב-1 אולי, עם דגש על ה" אולי" שווה לו גם.... בהצלחה - אני ספגתי את ההפסד!!!! מכרתי בשער 1 - מחזיקה את היהש - בתקווה שתעלה לאחר פקיעת האופציה ותחזיר - לפחות חלק - מההפסדים.... אור ואהבה
  • למתקרבת 12/07/2011 12:55
    לבנאדם שכבר קנה את האופציה, נניח באגורה, ההשקעה באופציה היא כבר שקועה, לכן עדיף לממש אותה, ולקנות מניה במחיר זול ממחיר השוק.... לפחות להנות מהרווח הזה. כלומר, בהניחה שלמחזיק האופציה יש מספיק כסף כדי לממש את האופציות שברשותו - ברור שעדיף לו לממש אותה....
  • 11.
    סינמה 12/07/2011 11:40
    הגב לתגובה זו
    של מודיעין..מדובר כאן בהחלפת זבל בזבל באותו המחיר
  • 10.
    דניאל 12/07/2011 11:29
    הגב לתגובה זו
    מי ששמע לי עד היום הרוויח המון כסף ,ואפילו הטיפש אריק מ. שמושקע 200 אלף באפריקה ו300 אלף מודיעין,200 אלף בישראמקו היה מרוויח לו שמע לי. אל תתעסקו עם דנקנר וזולטי וסולטן, הם יקברו אתכם.
  • 9.
    משקיע מתחיל 12/07/2011 11:29
    הגב לתגובה זו
    על כל אופציה במחיר של 1 צריך במשקיע לשים עוד 3.7, כלומר - הוא קונה יה" ש במחיר של 4.7, כשהיה" ש היום עומד על 4.4 ואפילו על 4.3, כלומר פער של כ 6-8%. לא עדיף לקנות ישירות את היה" ש במחיר השוק גם במחיר של לאבד את ההשקעה. אם היתה פרמית המימוש נגיד 2.9, ואז תוספת של מחיר האופציה (1), היה משלם 3.9 על יה" ש ששווה 4.3 או 4.4 ולדעתי במקרה כזה, האופציה כן בכסף. אשמח לקבל התייחסות
  • משקיע לא מתחיל 12/07/2011 12:39
    הגב לתגובה זו
    יש כדאיות להמיר למי שכבר מחזיק באופציה. את ההשקעה של 1 אג' הוא כבר הוציא ולכן האגורה לא חלק מהתחשיב מבחינתו. ברור שעדיף למכור את האופציה ב1 אג' , אבל בהנחה שאין קונים - האפשרויות מבחינת מחזיק האופציה הן או להמיר או לא להמיר. במקרה שהוא לא ממיר הוא נשאר עם ההפסד של 1 אגורה (עלות האופציה) במקרה שהוא כן ממיר הוא קונה מניה ששווה 4.4 אגורות במחיר של 3.7 אגורות. כלומר, הרוויח 0.7 אגורה. (או יותר נכון קיזז 0.7 מההפסד של 1 אגורה שיש לו בכל מקרה, וכך בסיכום הכולל הוא הפסיד רק 0.3 אגורה על כל אופציה ולא 1 אגורה על כל אופציה במקרה שהוא לא ממיר)
  • 8.
    יש לי נפט וגז! - לבד 70% חזק! (ל"ת)
    גבריאלה 12/07/2011 11:20
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מודיעין בקרוב מאוד 1אגורה לאחר האיחוד הון (ל"ת)
    אגורה 12/07/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גד 12/07/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
    ברור שעדיף להמיר את האופציה למניה - אפילו במימוש הפסד - כי זה עדיף על מחיקה לגמרי של הערך - שזה 100% הפסד. אפשר גם להמיר למניה ולא למכור את המניה מייד, וכך לא ממשים את ההפסד - ואם המניה תעלה בעתיד, 0אז אפשר אפילו יהיה להרוויח משהו מכל העסק. אבל למה אתה אומר שהאופציה בתוך הכסף?! היא מחוץ לכסף! רק אם המניה הייתה בערך של 4.7 ומעלה אז האופציה הייתה בתוך הכסף!
  • רוה איתן 12/07/2011 11:51
    הגב לתגובה זו
    המושג " בתוך הכסף" מתייחס לכדאיות ההמרה ולא לכדאיות הרכישה של האופציה. כלומר האם למי שמחזיק היום את האופציה כדאי להמיר למניה. אם התשובה היא כן אזי כתב האופציה בתוך הכסף. ובאופן מתמטי, במידה ומחיר המניה גבוה ממחיר המימוש אזי כתב האופציה בתוך הכסף. בלי קשר ל" בתוך/מחוץ לכסף" , אתה צודק שרכישת כתב האופציה בשערה הנוכחי 1, היא לכאורה לא משתלמת לאור העובדה שהיא רק " קצת" בתוך הכסף, ולא צפויה להחזיר את הפרמיה. מקווה שזה עזר להבהיר את העניין. רוה איתן (אין לי קשר לכותב הטור).
  • גד 12/07/2011 12:38
    לא הגיוני שבעת חישוב כדאיות " בתוך הכסף" לא יקחו בחשבון את עלות האופציה - הרי זה גם עלה כסף! מה שאתה אומר, יכול להיות רלוונטי רק למי שקיבל את האופציה בחינם. למשל אם עובד בחברה מקבל אופציות, הוא לא משלם עליהם, ויש לו רק מחיר למימוש ההמרה. אין לו מחיר עלות לאופציה. אבל במקרה של אנשים שקנו את האופציה, איך אפשר להתעלם לגמרי מעלות קניית האופציה?! להתעלם אפילו מהמחיר המינימלי ביותר האפשרי לאופציה - שהוא אגורה?! (אני לא אומר שצריך לקחת בחשבון גם את מי שקנה את האופציה במחיר יקר יותר-אלא רק את מי שקנה במחיר הנמוך ביותר האפשרי לקניה!)
  • גד 12/07/2011 11:40
    הגב לתגובה זו
    (הסימן " פלוס" לא הופיע בכותרת של הודעתי המקורית, ולכן אני כותב שוב את הכותרת,תוך שימוש במילה " ועוד" ). ואגב,עלות 4.7 היא העלות המינימלית של האופציה כולל המרה למניה - אבל מי שקנה את האופציה ביותר מ1, העלות עבורו היא אפילו יותר גבוהה... ככה שאם השער הנוכחי של המניה הוא פחות מ4.7 אז המרת האופציה היא בהפסד, שאין ברירה מלבצע אותו כדי לא למחוק לגמרי את ההשקעה.
  • 5.
    עדיף למכור האופציה אם יש קונים, ב 1 אג ולקנות (ל"ת)
    יהש' בתוספת 3.3 אג 12/07/2011 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נפט וגז בגבריאלה!!!!!!!מודיעין 4.4??????????? (ל"ת)
    אא 12/07/2011 11:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    השחלה דה לוקס במודיעין פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    ניר 12/07/2011 11:10
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בהצלחה משקיעי מודיעין (ל"ת)
    אלון 12/07/2011 11:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל המניות הקטנות טיפש מי שמשקיעה בהם. (ל"ת)
    6873 12/07/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
  • רק רציו.גם המניה וגם האופציה. (ל"ת)
    אלי 12/07/2011 17:18
    הגב לתגובה זו
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

ארנון בר דוד ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

"נראה כי ההסתדרות נוהלה כמו עסק ששייך לאדם פרטי"

"אשר ברצותו ממנה אנשים לתפקידי מפתח, וברצותו מעבירם מתפקידם, וזאת כאשר לעיתים הם נעדרים כישורים מינימליים, והם עצמם לא מבינים מדוע הוצבו בתפקיד" - השופטת דורית סבן-נוי האריכה את מעצרם  של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי 

רן קידר |

מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי הוארך בשלושה ימים, עד יום חמישי. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שבמסגרתו הציגה המשטרה הקלטות המצביעות, לפי החשד, על העברת כספים במזומן בין השניים.

נציגי המשטרה טענו בדיון כי מדובר בחקירה רחבת היקף, שנמשכת מזה כשנתיים. החקירה כוללת חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במספר מוסדות ציבוריים, גופים עירוניים וממשלתיים. לפי המשטרה, יש חשד לקיומו של מנגנון שיטתי לקידום מינויים בתמורה להעברת כספים או טובות הנאה.

במרכז החקירה עומדת הטענה כי גבאי, הבעלים של סוכנות ביטוח, ניצל קשרים עם ראשי ועדים בהסתדרות למינוי דירקטורים בחברות ממשלתיות, ובתמורה אותם ועדים העבירו עובדים לביטוח דרך סוכנותו. בר-דוד חשוד כי קיבל כספים מגבאי והשתמש בקשריו כדי לסייע לו לקדם מינויים ועסקאות. גבאי מצידו טען כי מדובר בהלוואה, ולא בתשלום בלתי חוקי.

עורכי הדין של שני החשודים הכחישו את החשדות. עו"ד מיכה פטמן, המייצג את בר-דוד, אמר כי מדובר בהלוואה של 30 אלף שקל שהועברה בשלוש פעימות. לטענתו, לא מדובר בעבירה פלילית. פטמן הדגיש כי אין ראיות למעטפות כסף או למעשים פליליים אחרים, וכי לא התקיימו נסיעות משותפות לחו"ל בין בר-דוד לגבאי. נציגת המשטרה טענה כי חקירת ההתכתבויות בין השניים עדיין לא הושלמה, וכי ישנם פערים בין גרסאותיהם.

בנוגע להעסקת בני משפחה של בר-דוד, המשטרה אישרה כי בנו עובד אצל גבאי, וכן כי בתו וכלתו נחקרו. לפי החשד, גבאי העלה את שכר בנו של בר-דוד לאחר שהתבקש לעשות כן, אך עו"ד פטמן טען כי מדובר בתוספת זניחה של 400 שקל. עוד נטען כי אחת מאחייניותיו של בר-דוד קיבלה הצעת עבודה מיבואן בשם דניאל זינגייך, לאחר שהתלוננה בפניו שהיא מחפשת עבודה.