יותר אופטימיים: מדד אמון הצרכנים זינק, הכה את תחזיות האנליסטים
מדד אמון הצרכנים באפריל זינק לרמה של 68.1 נקודות, לעומת 61.9 בחודש שעבר. העלייה מוחקת את הירידה הדרמטית שחלה במדד במרץ, שנזקפה בין השאר לקיצוצים הנרחבים בתקציב המדינה. הנתון הכה את תחזיות האנליסטים, שציפו לרמה של 61.3 נקודות.
המדד מורכב ממדד הציפייה לעתיד וממדד האמון בהווה. העלייה החדה נזקפת בעיקר לעלייה בציפייה לעתיד, כאשר הצרכן האמריקני אופטימי יותר לגבי מצב המשק בששת החודשים הבאים מאשר למצב הקיים. מדד האמון לחצי השנה הקרובה עלה מ-63.7 בחודש שעבר ל-73.3 נקודות באפריל, הרמה הגבוהה מאז נובמבר. מדד האמון בהווה דורך במקום, ורשם עלייה קלה מ-59.2 לרמה של 60.4 נקודות.
נתון נוסף שמספק מדד אמון הצרכנים הוא אחוז האמריקנים שאומרים שקשה למצוא עבודה. החודש עלה אחוז האנשים שמתקשים למצוא עבודה לעומת אלו שאומרים שהיצע העבודה גבוה. נתון זה יעיב על נתוני התעסוקה שצפויים להתפרסם ביום שישי.