נורוויג'ן קרוז קופצת ב-4% - בוול-סטריט צופים אפסייד של 45%

בשבוע שעבר חברת הקרוזים העלתה תחזיות בפעם השנייה תוך פחות מחודש והכריזה על אסטרטגיה חדשה והאנליסטים מתלהבים
אדיר בן עמי |

מניית חברת הקרוזים נורוויג'ן קרוז ליין NORWEGIAN CRUISE עולה לאחר שב-Mizuho Securities שדרגו את המניה ל"קנייה" מ"נייטרלי" והעלו את מחיר היעד ל-24 דולר מ-21 דולר, אפסייד של 45%.

נראה כי הסנטימנט עבור נורוויג'ן משתנה לחיוב בתקופה האחרונה. החברה פועלת לייעל את העסק שלה עם קיצוץ בעלויות, מה שצפוי לעזור לה לנצח את הציפיות ביתר קלות. האנליסטים סבורים כי הערכת השווי של החברה התאפסה לאחר הביצועים הנמוכים שהציגה רויאל קריביאן מאז ינואר האחרון וכי במידה ותעשיית הקרוזים תשתפר, נורוויג'ן עשויה להרוויח עוד יותר אם תפעל במתכונת של מסלולים פשוטים יותר.

בשבוע שעבר חברת הקרוזים העלתה תחזיות בפעם השנייה תוך פחות מחודש והכריזה על אסטרטגיה חדשה. החברה צופה כעת לשנה כולה רווח למניה של 1.42 דולר, לעומת הצפי הקודם ל-1.32 דולר. הקונצנזוס בוול-סטריט היה ל- 1.36 דולר. 

"אנחנו ממשיכים לראות ביקוש חזק מאוד ושיא בהזמנות", אמר סמנכ"ל הכספים, מארק קאמפה. כאמור, זו לא הפעם הראשונה שנורוויג'ן קרוז מעלה תחזיות. לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון בתחילת החודש, היא העלתה את התחזית לרווח למניה ל-1.32 דולר מ-1.23 דולר קודם לכן. עד סוף 2026, החברה צופה כי תספק רווח למניה של 2.45 דולר ושיעור רווח תפעולי של 39%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.