דוחות

אמזון מורידה תחזיות ומתרסקת ב-20% באפטר

הרווח למניה עמד ברבעון האחרון על 0.28 דולר, מעל הצפי שעמד על 0.22 דולר למניה אך בעקבות פספוס בהכנסות וברווח התפעולי, בנוסף להורדת תחזיות לרבעון הבא מניית החברה צונחת במסחר המאוחר בוול סטריט
מתן קובי | (8)

AMAZON מדווחת על הכנסות של 127.1 מיליארד דולר, צפי האנליטסטים עמד על 127.64 מיליארד דולר. הרווח התפעולי של החברה עמד 2.5 מיליארד דולר כאשר האנליסטים צפו ל-3.11 מיליארד דולר. העניין המהותי ביותר בדוחות החברה הוא כמובן הצפי קדימה, החברה צופה כי ברבעון הבא, אשר אמור דווקא להיות רווחי מאוד לחברה, ההכנסות ממכירות נטו יעמדו ברבעון הבא יעמדו על בין 140 מיליארד ל-148 מיליארד דולר, צפי האנליסטים עמד על 155 מיליארד דולר. החברה צופה כי יכול הרווח התפעולי שלה ברבעון הבא יהיה בין 0 ל-4 מיליארד דולר, טווח גדול מאוד אשר מצביע על כך שהחברה אולי אפילו צופה הפסד נקי, בכל מקרה האנליסטים ציפו ל-4.66 מיליארד דולר.

המכירות בצפון אמריקה הראה עלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל אל 78.8 מיליארד דולר. מבחינה בינלאומית נרשמה ירידה של 5% במכירות לעומת שנה שעברה אל 27.7 מיליארד דולר, כאשר מוציאים את שינויי המט"ח נרשמת דווקא עלייה של 12%. סגנט הענן של החברה - AWS, רשם עלייה של 27% לעומת הרבעון המקביל אל 20.5 מיליארד דולר, עלייה של 28% כאשר מתעלמים מהשפעות המט"ח, הצפי של האנליסטים עמד על 21 מיליארד דולר.

בצפון אמריקה נרשם הפסד תפעולי בסך של 0.4 מיליארד דולר, זאת לעומת רווח פעולי ברבעון המקביל של 0.9 מיליארד דולר. בסגמנט הבינלאומי נרשם גם כן הפסד תפעוי, בסך של 2.5 מיליארד דולר, זאת לעומת הפסד תפעולי של 0.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי מ-AWS עמד על 5.4 מיליארד דולר, זאת לעומת 4.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל. 

החברה רשמה רווח נקי למניה של 0.28 דולר, זאת לעומת 0.31 דולר ברבעון הקודם ומעל לצפי האנליסטים שעמד על 0.22 דולר למניה. תזרים המזומנים החופשי של החברה ירד ל-19.7 מיליארד דולר שליליים לעומת תזרים חיובי של 54.7 מיליארד דולר בסוף חודש ספטמבר בשנה שעברה. צפי הגידול ברווחים של החברה עומד כעת על 4.8%, הנתון הנמוך ביותר של החברה אי פעם.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ברק 28/10/2022 06:48
    הגב לתגובה זו
    אמאזון היא מדד לצריכה של מוצרים שהם לא מוצרי בסיס ומראה שאנשים חוסכים או לא יכולים להזמין דברים בזול מהאינטרנט. אם תשימו לב אנחנו לפני בחירות, היסטורית תמיד המספרים של התוצר הגולמי שמפורסמים על ידי הממשלה בארצות הבריתוהאבטלה עוברים תיקון אחרי רבעון או שניים ותמיד תמידרבעון לפני בחירות הם יוצאים חיוביים יותר בהרבה מאשר אחרי בחירות וזה בלי להתחשב בכך שהתוצר הגולמי מנורמל למדד האינפלציה של הממשלה ששינו לפני כמה חודשים על מנת שיראה נמוך יותר. אם היו מחשבים אינפלציה בצורה שהיו מחשבים בשנות ה70 היא היתה 15 אחוז והתמ"ג היה אולי 0 אחוז.
  • 5.
    לרון 28/10/2022 06:46
    הגב לתגובה זו
    בשנה האחרונה שהענקיות הן ענקיות מידי,מקווה שמי מאלה שזילזלו בי ,כולל ה גרינברג,פעלו בכוון המתבקש
  • 4.
    נ.ש. 28/10/2022 01:16
    הגב לתגובה זו
    דולר בקרוב
  • 3.
    המשקיעים האמריקאים פסיכוטים (ל"ת)
    דני 28/10/2022 00:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בן 27/10/2022 23:39
    הגב לתגובה זו
    זה נחמד למכור הרבה אבל אין רווח
  • רווח-רווח תרדוף 28/10/2022 08:40
    הגב לתגובה זו
    המכירות. המכירות הזולות חייבות לעבור נקודת אפס, בכדי להרוויח. המאסות שהיו בעבר כבר אינן, המצב הכלכלי הזה מכה במוכרי המרווח הנמוך מדי.
  • 1.
    דן 27/10/2022 23:28
    הגב לתגובה זו
    1929 כאן !!!
  • לרון 28/10/2022 06:49
    הגב לתגובה זו
    זו לא 1929,אז זו היתה ארה"ב,כעת זה גלובלי וזה הבדל גדול
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.