האם טסלה יכולה לזנק ב-550% לשווי של 4.4 טריליון דולר או שזה רק חלום פרוע נוסף של אלון מאסק?
בטרם טסלה TESLA INC דיווחה על רווחי הרבעון השלישי בשבוע שעבר, המשקיעים קיוו שהם יפיגו את החששות שגדלו מאז שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון השני שלושה חודשים קודם לכן, אך לצערם הם התאכזבו. בעוד שהרווחים עלו על הציפיות, ברבעון השלישי, המסירות, המכירות ושולי הרווח לא עמדו בתחזיות . מנית טסלה צנחה ב-6.7% בעקבות הפרסום, והורידה אותן ב-19% מאז סוף ספטמבר, ההתחלה השנייה הגרועה שלה לרבעון מאז השבועות הראשונים של 2016. עם זאת, אילון מאסק אומר שטסלה יכולה יום אחד להיות שווה יותר מאפל APPLE ועראמקו הסעודית ביחד - 4.4 טריליון דולר.
אבל למרות כל החדשות הרעות, טסלה רואה צמיחה מסיבית בשנת 2023, כאשר מפעלים חדשים בגרמניה ובטקסס ממשיכים לעבוד במרץ. ההימורים ארוכי הטווח של טסלה על סוללות וכלי רכב חדשים אמורים גם לעזור לה להוזיל עלויות ולהגביר את המכירות, אם כי נותר לראות אם הצמיחה באה על חשבון הרווחים. יתרה מכך, טסלה עדיין מתכננת לספק לפחות 450,000 כלי רכב במהלך הרבעון הרביעי, מספר עצום שאם יושג, כנראה יגרום לחששות להיעלם. אמנם משקיעים מסוימים ויתרו על טסלה, או לפחות על המניה שלה, אבל נדמה כי לתת עוד שלושה חודשים למניות הוא הדבר החכם לעשות.
המתח המתפשט בוול סטריט לגבי טסלה מורגש היטב. מאז פרסום הדוח של יצרנית הרכב החשמלי, יעד המחיר של האנליסט הממוצע על המניה שלה ירד ביותר מ-4%, ל-287 דולר. בין החששות הגדולים ביותר: רווחי הרכב הגולמיים למכונית, ללא זיכויים רגולטוריים, ירדו משיא של 15,700 דולר ברבעון הראשון ל-14,700 דולר ברבעון השני ו-14,300 דולר בשלישי ממחיר מכונית ממוצע של 54,000 דולר.
לעצור את הירידה ברווח זה חשוב, אבל טסלה גם רוצה להגיע ליעד שלה של גידול נפח ממוצע של 50% בשנת 2024, וסביר להניח שזה אומר מפעל ייצור חדש והצגה של דגם במחיר נמוך יותר כדי להרחיב את השוק שלה ולהדוף תחרות גוברת של יצרני מכוניות חשמליות אחרים. הדאגה היא שטסלה עשויה להיראות יותר כמו טויוטה TOYOTA MOTOR CORP , שמרוויחה כ-4,400 דולר למכונית שמחירה הממוצע הוא כ-30,000 דולר כל אחת.
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לעומת זאת, כלי רכב חדשים הם העתיד של טסלה. בשיחת הוועידה של החברה, המנכ"ל אילון מאסק אמר כי פלטפורמה התומכת ברכב חשמלי קומפקטי של 30,000 דולר היא כעת המוקד העיקרי של צוות הפיתוח שלו. זאת מסיבה טובה - יותר ממחצית מהמכוניות הנמכרות בארה"ב, למעט משאיות, נמכרות בפחות מ-36,000 דולר. לא מן הנמנע כי הקומפקטית החדשה של טסלה ב-30,000 דולר תהווה נדבך משמעותי שאולי חסר למשקיעים ותרחיב באופן דרמטי את השוק של החברה.
עסקים אחרים של טסלה מתרחבים גם כן. פריסות אחסון האנרגיה של טסלה הגיעו ל-2,100 מגה-וואט שעות ברבעון השלישי, לעומת 1,295 ברבעון השלישי של 2021. טסלה אמרה שהיא שילשה את הייצור של תאי הסוללה הגדולים יותר שלה, המכונים 4680s. מדובר בסוללות שיסייעו להוזיל את עלויות המוצר ולשפר את ביצועי הרכב.
והכי חשוב, בעוד טסלה הודתה שלא תוכל לספק את 500,000 כלי הרכב במהלך הרבעון הרביעי הדרושים כדי להגיע לצמיחה של 50% ב-2022, האמירה של סמנכ"ל הכספים זכרי קירקהורן מרמזת שהמשלוחים שלה ברבעון הרביעי אמורים להגיע ל-450,000 לפחות. אם כך יהיה, זה עולה על תחזיות וול סטריט ויהווה שיא רבעוני בכ-100,000 יחידות. מספר בטווח הזה יגרום לגידול של 50% בנפח בשנת 2023 להיראות אפשרי. הדבר גם מאותת שהרווחים אמורים להשתפר מכיוון שהיעילות ומהירויות הייצור בטקסס ובגרמניה עולות, מה שמגביר את הרווח הפוטנציאלי על כל רכב שייוצר.
- ברודקום מפרסמת היום תוצאות: צפי לצמיחה חדה בשבבי AI
- דיסני משקיעה מיליארד דולר ב-OpenAI ומביאה את מיקי מאוס, דארת' ויידר ודדפול לסורה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
אבל קודם כל, טסלה צריכה לעבור את השבוע הבא. מאסק עשוי להשלים את רכישתו של טוויטר TWITTER INC לפני 28 באוקטובר - אם ממשלת ארה"ב לא תחסום את העסקה - תמורת 54.2 דולר למניה, דבר שיחייב מכירה של 5 עד 10 מיליארד דולר במניות טסלה כדי לסייע במימון הרכישה.
- 13.למה לקנותטסלה, כשיש טויוטה ופולקסואגן, וכו'? (ל"ת)כלכלן 24/10/2022 08:41הגב לתגובה זו
- 12.מבין דבר 24/10/2022 08:09הגב לתגובה זותרשמו. עד סוף 2023 , שער המניה יגיע ל-400 דולר.
- 11.אחד ששמע... 24/10/2022 02:43הגב לתגובה זוג׳ילי ג׳יאומטרי נותן בחצי מחיר כמעט רוב מה שטסלה נותנת ובאיכות של כ70-80% מטסלה. ואם פורצים את המערכת מולטימדיה אפשר גם להשיג שליטה על האוטו מהסמרטפון דרך אנדרואיד-קאר או אפל-קאר (תכלס הפיצ׳ר היחיד שיש היום לטסלה מהקופסה שחסר בג׳ילי - גם כן גימיק פחות שימושי, בג׳ילי הדגש פחות על גימיקים כאלה).
- 10.דרור 23/10/2022 21:14הגב לתגובה זוהיו הצעות למימון העסקה ,אם יהיה כך,מאסק לא ימכור מניות החברה.
- 9.קדחת בצלחת (ל"ת)משה 23/10/2022 17:46הגב לתגובה זו
- 8.נ.ש. 23/10/2022 17:24הגב לתגובה זוהיא תהיה ב133 דולר הרבה לפני שתעלה לטריליון דולר ככה אני רואה את הדברים. כרגע יש לה מתחרים. והבעיה הגדולה של טסלה היא שזה כמעט בלתי אפשרי לייצר מכונית חשמלית שנוסעת 300-400 קמש במחיר של 30 אלף דולר ולא נראה כלכלי לייצר דבר כזה. אחרי שיצליחו לייצר דבר כזה אז אפשר לומר שטסלה תוכל לפתוח מבערים
- 7.הסיפור של טוויטר לוחץ על המניה אבל אוטוטו זה ייגמר (ל"ת)חנן 23/10/2022 17:03הגב לתגובה זו
- 6.אדם לא צפוי נטיה לעשות שטויות מטופשות הבורסה לא אוהבת. (ל"ת)uutri 23/10/2022 16:50הגב לתגובה זו
- 5.asdf 23/10/2022 16:34הגב לתגובה זוותגיע למקום הראוי לה כחברת רכב ככל החברות ולא כמשהו גדול מכולן גם יחד.
- מכונית וזהו 23/10/2022 20:28הגב לתגובה זוהאם היא רק חברת רכב? או חברת תוכנה ושירותים נוספים בעתיד? זו השאלה...
- 4.ראשית יכול להיות שהוא כבר מכר שנית יש לו משקיעים , 23/10/2022 16:34הגב לתגובה זוראשית יכול להיות שהוא כבר מכר שנית יש לו משקיעים , המלך הסעודי ועוד שאולי הם ירכשו איתו ביחד . צריך להיות עירניים , טסלה בפורווד p/e של 39 וזה נמוך לחברה שצומחת 50% בשנה . אין זה המלצה לקניה והכותב מחזיק המון מניות טסלה
- 3.היום שהוא פותח את פיו המנייה יורדת…המשקיעים כבר לא 23/10/2022 15:51הגב לתגובה זוהיום שהוא פותח את פיו המנייה יורדת…המשקיעים כבר לא קונים את דבריו ולא את הקפריזות שלו (טוויטר לדוגמה). הוא הפך למתנשא ויהיר כמו לא מעט גאונים שחושבים שהשמש זורחת להם מה.ת.ח.ת. חוצמזה תעשיית הרכב העולמית כן פועלת ליצירת מכוניות חשמליות איכותיות שיתחרו בטסלה ויביאו להורדת מחירים בתחום
- טוב, לכל בלוף יש זמן תפוגה.... (ל"ת)מרקוס 23/10/2022 16:05הגב לתגובה זו
- 2.סיכוי סביר שתרד 40%, אחרי צלילה קודמת של 50% בשנה !!!! (ל"ת)שירי 23/10/2022 15:37הגב לתגובה זו
- 1.לדעתי בלבד - שומרנפשו/ כספו ירחק (ל"ת)עוז 23/10/2022 15:28הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.

ברודקום מפרסמת היום תוצאות: צפי לצמיחה חדה בשבבי AI
השוק מצפה להכנסות של 17.5 מיליארד דולר ולגידול של 66% בהכנסות מבינה מלאכותית ועל הקשר בין ברודקום לגוגל
ברודקום Broadcom -2.95% תפרסם היום, לאחר נעילת המסחר, תוצאות כספיות לרבעון האחרון. השוק מצפה להכנסות של 17.5 מיליארד דולר, גידול של 24% בהשוואה לשנה קודמת, ולרווח למניה מתואם של 1.87 דולר, עלייה של 32%. תחזיות אלה מבוססות על נתונים ממקורות שונים, כולל הערכות אנליסטים מבנק אוף אמריקה ומיזוהו, שמצביעות על האצה בהכנסות משבבי AI. הרבעון הקודם, שדווח בספטמבר, הראה הכנסות של 15.95 מיליארד דולר, גידול של 22%, עם שולי רווח גולמי של 75.5%.
המניה של ברודקום עלתה ב-76% מתחילת השנה, לעומת 23% במדד נאסד"ק. העלייה משקפת הערכה לשילוב בין צמיחה רווחית לחדשנות, כולל שבבים מותאמים אישית (ASICs) לשוק ה-AI. אנליסטים מ-JP מורגן חזרו על דירוג "משקל יתר" עם יעד של 400 דולר, בעוד UBS העלתה את היעד ל-472 דולר, בהסתמך על ביקוש מתמשך למוצרי AI. מאז הדו"ח הקודם, המניה עלתה ב-15%, לעומת 4% במדד S&P 500, בעקבות השקת Gemini 3 של אלפבית, המסתמכת על שבבי ברודקום.
שבבי AI מובילים את הצמיחה
ברודקום פועלת בשלושה סגמנטים עיקריים: שבבים (62% מההכנסות), תוכנת תשתיות ותקשורת. בשוק השבבים, החברה מתמקדת ברשתות, אחסון ואלחוט, אך הצמיחה מגיעה משבבי AI, שמהווים כ-50% מההכנסות בסגמנט זה. שבבי AI ASICs מיועדים לעיבוד אלגוריתמים מתקדמים במרכזי נתונים, רכבי ענן ויישומי זמן אמת. ברבעון הקודם, הכנסות AI עלו ב-63% ל-5.2 מיליארד דולר, כאשר XPUs - שבבים ייעודיים לאימון מודלי AI - תרמו 65% מהסכום. ברבעון שידווח הלילה, הצפי הוא להכנסות AI של 6.2 מיליארד דולר, גידול של 66%, מה שמעלה את התחזית השנתית ל-19.9 מיליארד דולר, עלייה של 63% משנה קודמת.
התפתחות משמעותית היא הזמנה של 10 מיליארד דולר מלקוח חדש בתחום AI, שהוכרזה בספטמבר. המנכ"ל הוק טאן ציין כי ההזמנה משפרת את תחזית 2026, עם צפי להכנסות AI של 40.4 מיליארד דולר, גידול של 103% לפי האנליסטים. שותפויות עם גוגל (TPUs, 58% ממשלוחי ASICs), מטא ואלפבית מחזקות את מעמדה. TPUs של גוגל, במחיר של 13,000 דולר ליחידה, צפויים לתרום 22.1 מיליארד דולר ב-2026, שהם 78% מההכנסות מ-ASICs. בנוסף, השקת Thor Ultra, שבב רשת חדש, תומכת בדרישות AI ומתחרה בשבבי נטוורקינג של Nvidia ו-AMD.
- ברודקום תייצר שבבים עבור OpenAI - מניית החברה מזנקת ב־10%
- המלחמה על המקום השני: ברודקום מול AMD - מי תנצח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדו"ח של החברה מהווה מדד לביקוש לחומרה מתקדמת, שכן ברודקום מספקת תשתיות ל-70% ממרכזי הנתונים הגדולים. הצפי הוא להכנסות שבבים שיגדלו ב-24% ל-10.7 מיליארד דולר. עם זאת, שולי הרווח הגולמי צפויים לרדת ב-70 נקודות בסיס ל-75%, עקב עלויות HBM גבוהות יותר. הדבר מצביע על אתגרים בשרשרת האספקה, אך לא פוגע בצמיחה הכוללת. בהשוואה למתחרים, Nvidia שולטת בשוק GPUs עם 80% נתח, אך ברודקום צומחת מהר יותר ב-ASICs מותאמים, שמהווים 20% משוק ה-AI הכולל. AMD, עם 10% נתח, מתמקדת ב-GPUs, אך ברודקום מרוויחה משותפות OpenAI לבניית מערכות AI, שמאתגרות את Nvidia בעלויות נמוכות יותר (5,000 דולר לשבב לעומת 30,000-40,000 דולר ל-Nvidia).
