מיקרוסופט
צילום: עמית גרון

מיקרוסופט מנסה לכבוש את תחום הסייבר - תשקיע 4 מיליארד דולר

תחום הסייבר הוא הצומח ביותר מבין מוצרי החברה והגיע להכנסות שנתיות של 15 מיליארד דולר; עיקר ההשקעה תנותב לכוח אדם כשההערכה היא שכעת יש 1000 משרות פתוחות בחברה בתחום הסייבר; החברה תציע שלושה שרותים חדשים בתשלום 
גיא טל | (1)
נושאים בכתבה הייטק סייבר

מיקרוסופט MICROSOFT מודיעה היום כי תחל להציע שלושה שירותים חדשים במסגרת סגמנט הסייבר, שהוא הצומח ביותר בעיסקי החברה. מטרת השירותים החדשים לסייע לאירגונים ולמשתמשים לענות לאיומי סייבר. 

מיקרוסופט היא כבר כיום בין המובילות בתחום הענן באמצעות אזור, שהוא בעל נתח המכירות הגדול ביותר של החברה, וכן כידוע, בתחום מערכות ההפעלה. המשמעות  היא שמיקרוסופט כבר נמצאת במרבית העסקים בעולם ויכולה למנף את הנוכחות שלה לשרותים נוספים, וכך היא אכן מנסה לעשות לאורך השנים עם שירותים כגון שרות השיחות מיטס, תוכנות משרדיות ושרותי סייבר בין השאר. 

המהלך מגיע על רקע העליה הניכרת בהוצאות האירגונים על הסייבר על מנת להתמודד עם מגוון האיומים ההולך וגדל. בסקר שנערך בקרב החברות השונות בארצות הברית נמצא ש-85% מהן מתכוון להעלות את תקציבי הסייבר בלפחות 50% בשנה הקרובה. לפי ההערכות ישן כ-500 אלף משרות לא מאוישות בתחום הסייבר בארצות הברית בשנה האחרונה. 

מיקרוסופט עתידה גם להגדיל את השקעות המחקר ופיתוח בתחום מ-1 מיליארד דולר ל-4 מיליארד דולר, ובכך יהיה זה אחד התקציבים הגבוהים בעולם. לדברי ואסו ג'אקל, סגן הנשיא לענייני סייבר של מיקרוסופט, רוב ההשקעה תהיה על עובדים, וההתרחבות היא בעקבות הביקוש הגבוה בתחום. תחום הסייבר הכניס למיקרוסופט 15 מיליארד דולר בשנה האחרונה לעומת 10 מיליארד שנה קודם לכן, זהו קצב הצמיחה המהיר ביותר מכל מוצרי החברה. 

שרות אחד אותו תציע מיקרוסופט תמורת תשלום של 3 דולר לחודש לאדם נקרא מיקרוסופט דפנדר אקספרטס פור האנטינג. השרותי יסרוק אחר בעיות אבטחה בתוך מכשירי המשתמש, ובכך מיקרוסופט עוברת לתחרות ישירה עם שחקני סייבר מרכזיים כמו קראודסטרייק. 

שרות נוסף הוא מיקרוסופט דפנדר אקספרטס פור XDR שיעלה 14 דולר לאדם לחודש ויסייע לחברות לזהות איומים ולפעול כנגדם. השרות השלישי הוא שרותי סייבר ליזמים. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איציק 15/05/2022 00:31
    הגב לתגובה זו
    מיקרוסופט היא חברה שכיף להשקיע בה. כל דולר מתחלק יפה בין מסדרונות החברה, אוכלוסיות חלשות, חינוך, עולם שלישי ופלאים נוספים. לצערי אין עוד חברת ענק כזו.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social