טסלה
צילום: Dylan Calluy Unsplash

טסלה צפויה לסגור את השנה עם נתון מסירות רכבים חזק

האנליסטים צופים כי החברה תפרסם כבר בשבוע הבא את נתון מסירות הרכבים לרבעון שיסגור את השנה: ב-Cowen מעריכים כי טסלה תדווח על 181,500 רכבים אך עדיין צופים ירידה של כ-40% במניה: אנליסטים ממליצים לממש רווחים
אור צרפתי | (8)

השנה החדשה כמעט כאן, ובעלי המניות בטסלה TESLA INC (סימול:TSLA) נערכים לקראת נתוני המסירות של הרבעון הרביעי. האנליסטים מצפים לסוף שנה חזק של יצרנית הרכבים החשמליים ויקירת המשקיעים. ב-Cowen מעלים את מחיר היעד של טסלה מ-300 דולר, ל-380 דולר, כאשר הם צופים מגמות חיובית בחודש דצמבר, גם בארה״ב וגם באירופה, אך למרות זאת צופים ירידה חדה. בבית ההשקעות צופים כי  חברה תמסור 181,500 רכבים במהלך הרבעון הרביעי, בעוד הערכה הקודמת עמדה על 156,500 בלבד. ממוצע האנליסטים עומד על 174,000 רכבים. 

 

״נתונים שמגיעים ממדינות עם רישום בזמן אמת, כמו באירופה, לצד הבדיקות המקומיות שלנו, מצביעים על כך שטסלה קרובה מאד לסגירה חזקה של השנה״ אמרו ב- Cowe, וציינו כי יצוא הרכב גדל בעיקר בשנחאי, אוסלו, וזלצבורג. בבית השקעות מצפים שהחברה תפרסם את נתוני הרבעון הרביעי כבר במהלך שבוע הבא. בשנת 2019, היא פרסמה את נתוני הרבעון ב-3 בינואר. יעד המחיר הנוכחי עדיין נותר ברמות נמוכות, מה שמרמז על כך שבבית ההשקעות צופים ירידה של מעל 40%. 

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    סמי בן סוסו 31/12/2020 00:00
    הגב לתגובה זו
    האנליסטים גם אמרו לי לא לקנות את טסלה ב200 לפני הפיצול ואת NIO ב2$. טסלה זו לא חברת רכבים אלא תוכנה. סכום המכירות לחלק למספר המניות נותן בערך מכפיל 10-12 שזה סביר מאוד לחברה בגדילה מהירה כמו טסלה. מחיר המניה עד סוף 2021 יהיה בערך 1500$...לפחות. ;) ולכל המומחים שמחפשים עדיין PE לכו תקנו INTC...אחלה PE
  • 6.
    אותם אנליסטים מנסים ליצור אווירה ובכך יאספו את המניות (ל"ת)
    בולשיט אנליסטי 30/12/2020 17:46
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)
    דירה=קורת גג 30/12/2020 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רוני 30/12/2020 12:00
    הגב לתגובה זו
    אנליסטים כשמם כן הם- מסבירים בדיעבד ותמיד טועים בזמן אמת (אחרת לא היו צריכים לעבוד כמו עכברים) תחשבו על זה
  • 3.
    אנונימי 30/12/2020 10:52
    הגב לתגובה זו
    בניו יורק מבוסס
  • 2.
    טסלה תעלה עוד 100% ב-2021 (ל"ת)
    תרשמו בבקשה 30/12/2020 07:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צריכה למסור 2 מליון לא 181 אלף כדי להצדיק את מחירה (ל"ת)
    שמוליק 29/12/2020 23:14
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 30/12/2020 10:51
    הגב לתגובה זו
    בדיחה
אלי גליקמן נשיא ומנכל צים
צילום: איתי רפפורט, חברת החדשות הפרטית

הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?

על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים  קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.

עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.

אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.  

כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.

MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה. 

אלי גליקמן נשיא ומנכל צים
צילום: איתי רפפורט, חברת החדשות הפרטית

הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?

על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים  קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.

עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.

אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.  

כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.

MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.