המניה של אמזון כמעט ולא ירדה - האם הירידה בפתח?
על פניו, התקופה הנוכחית אמורה להיות טובה לאמזון (סימול: AMZN). החברה, שמכירותיה עלו באופן עקבי בשני העשורים האחרונים, הייתה אמורה לקבל בוסט רציני בזכות הקורונה. אנשים נשארים בבית. הם לא יוצאים לקניונים או לחנויות בכלל. המגפה, באופן הבסיסי ביותר, משנה את התנהגות הצרכנים ואמזון רואה קפיצה רצינית בחודשיים האחרונים בהזמנות המקוונות.
לפי ניתוח של חברת קומסקור האמריקאית העוקבת אחר רכישות דיגיטליות בארצות הברית, אם נסתכל על השבועיים האחרונים של חודש פברואר, אז הייתה קפיצה של 34% בהזמנות ביחס לתקופה המקבילה של 2019. בשבוע הראשון והשני של מרץ היו עליות של 30% ו-32% בהתאמה ביחס לשבועות המקבילים אשתקד. זה הרבה הרבה יותר עבודה. והמגמה עוד החלה כבר בתחילת פברואר.
כנראה באמזון ראו את מה שקרה בסין, אבל לא הפנימו, יחד עם יתר ארצות הברית, את מה שעתיד להתרחש. "הם לא התכוננו", אומר דן האוולי, פרשן כלכלי, "עכשיו הפערים מגיעים אליהם. לחברה יש בעיה לגייס את העובדים שהיא צריכה, אבל גם בעיה עם עובדים שמסרבים לבוא לעבוד במתקנים, או שאומרים שהם חולים, כולל בזרוע הקמעונאית הול פודז", הוסיף.
אמזון הודיעה בשבוע שעבר כי היא מגייסת 100,000 עובדים חדשים כדי להתמודד עם מבול ההזמנות המקוונות בשירותיה. הבעיה היא שבינתיים העובדים לא באים ובחברה החלו לתעדף הזמנות לפי דחיפות. הזמנות בדחיפות נמוכה, גם באמזון פריים, נדחפו לאזור יוני ויולי. יש כשלים באספקה, יש קשיים על רקע הגידול בהזמנות. אבל - נניח שאמזון מתגברת על זה. האם החברה הופכת להיות גדולה עוד יותר בטווח של החצי שנה-שנה הקרובה? לא בטוח. עכשיו כולם מזמינים יותר כי הם בבית. עוד חצי שנה כשהם כבר יהיו בעבודה (מקווים שהרבה לפני כמובן), השימוש באמזון יירד, ואז גם יבוא לידי ביטוי המשבר הכלכלי - אנשים יצרכו פחות. וזה מוביל אותנו להתנהגות המניה שאולי לא לוקחת את זה בחשבון.
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- נדחתה בקשת אמזון: ייצוגית של צרכנים תתברר בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה קורה במניה? אמזון בסך הכול במצב לא רע
אם בוחנים את ביצועי המניה בשנה האחרונה, אז ברור שהמצב טוב. ב-19 לפברואר המניה הגיעה לשיא של 2,170 דולר, בשיא המשבר ירדה ל-1,676.8 דולר, ירידה של כ-25%. מאז הצליחה לעלות חזרה והיום היא נסחרת ברמה של 1,907 דולר. לא נמוך בכלל - היא חזרה כמה חודשים בודדים לאחור - לא משבר. מכה קטנה בכנף - אולי.
אגב, זה עדיין מקום טוב יותר מאיפה שהיתה ב-3 לאפריל 2019, אז נסחרה במחיר 1,820 דולר למניה. בנוסף, אם מסתכלים על מצב המניה הנוכחי, הוא ברמה גבוהה יותר ממרבית השליש האחרון של 2019. בין תחילת אוגוסט ועד ה-24 לדצמבר, המניה התנדנדה בין נמוך של 1,750 דולר ל-1,850 דולר.
כל עוד צבר ההזמנות של החברה יימשך, סביר, לדעת האנליסטים, להניח שנראה את המניה מתאוששת. עם זאת, אם המשבר יימשך והלחץ בגזרת כוח האדם ימשיך להעיק על החברה, יש סבירות שלאנשים לא רק שימאס, אלא שהלחץ הכלכלי בעקבות המיתון המגיע לכלכלת ארצות הברית, יובילו לכך שקצב ההזמנות יפחת בחדות. זה עלול להשפיע על שווי המניה באופן מהותי בטווח הבינוני.
- ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
- ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; הדולר קופץ
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
- 5.הנביא 02/04/2020 18:25הגב לתגובה זוכל הזמן עולה, עם מכפיל 80. מניית אפל הרבה יותר אטרקיבית, עם מכפיל 19 נורמלי. ועוד "חטפה" לא מעט מאז הנפילה בתחילת השנה.
- 4.מירי 02/04/2020 18:14הגב לתגובה זומניה מצויינת!! לקנות כמה שיותר:
- 3.בין שליש לחצי משווי החברה נגזר מעסקי הענן שלה. העו 02/04/2020 15:47הגב לתגובה זובין שליש לחצי משווי החברה נגזר מעסקי הענן שלה. העובדה שזה לא מוזכר מראה על 0 בקיאות בעסקי אמזון, במנועי הצמיחה שלה ובמקורות הרווח שלה.
- משקיע 02/04/2020 19:51הגב לתגובה זואמזון בבסיסה היא חברת טכנולוגיה ולא מרכולים, לכן גם נמצאת בקבוצת הFAANG למעשה אמזון המציאה את שירותי אחסון הענן AWS והיתה מובילה עולמית עד שהאחרות (גוגל, מיקרוסופט) נזכרו שזהו תחום צומח. ובושה לכתב שלא מבין על מה הוא כותב, ובנוסף לא טרח להוסיף גרף המניה במקום מדקלם שערים.. חובבנות.. אמור ארז לבנה - אתה חובבן.... אני מציע לכל מי שקורא את ההמלצות \ דעות שלו לעשות ההיפך
- מישהו 02/04/2020 18:02הגב לתגובה זובמיתון העסקים יפרחו?
- 2.אמזון . היא לא עלתה בשנת 2019 (השווה אפל) . (ל"ת)פריזאית 02/04/2020 15:43הגב לתגובה זו
- 1.השמאלנים 02/04/2020 15:35הגב לתגובה זותמיד "מקווים",דברי עינת.,
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
