חזי בצלאל
צילום: גיא בן סימון

חזי בצלאל חוזר לשוק הסלולר

אקספון מתחייבת להציע מחירים תחרותיים ביותר לחבילות גלישה נוספות בחו"ל, תוך שמירה על מספר הטלפון הקיים של הלקוח
אדיר בן עמי | (4)
נושאים בכתבה אקספון סלולר

חברת אקספון שבשליטת איש העסקים חזי בצלאל, הידועה בעיקר בתחום האינטרנט והשיחות הבינלאומיות, מכריזה על כניסתה המחודשת לשוק הסלולר הישראלי עם הצעת ייחודית. החברה מציגה חבילת סלולר הכוללת 500GB לגלישה בישראל, 3000 דקות שיחה והודעות, ו-1GB לגלישה בחו"ל. החידוש המשמעותי טמון באפשרות לצבור את יתרת הגלישה בחו"ל שלא נוצלה, עד 12GB בשנה, ללא הגבלת זמן.

בניגוד למגמה הקיימת בשוק, שבה לקוחות נאלצים לשלם סכומים גבוהים עבור חבילות גלישה בחו"ל או להסתמך על פתרונות לא נוחים כמו eSIM, אקספון מציעה פתרון המאפשר למשפחה ממוצעת לטוס לחו"ל ללא צורך ברכישת חבילת גלישה נפרדת. החברה מתחייבת להציע מחירים תחרותיים ביותר לחבילות גלישה נוספות בחו"ל, תוך שמירה על מספר הטלפון הקיים של הלקוח.

ניסים גז, מנכ"ל אקספון, מדגיש את החזון של החברה להוביל מהפכה צרכנית בשוק הסלולר הישראלי. "אנו מזהים הזדמנות להציע פתרונות חדשניים במחירים שוברי שוק, במיוחד בתקופה של יוקר מחיה גואה," אומר גז. החברה מתכוונת להילחם בפרקטיקות נפוצות כמו מבצעים זמניים והעלאת מחירים לאחר תקופה קצרה, ומבטיחה שקיפות ויציבות במחירים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    הכסף הגדול זה באינטרנט הבייתי. (ל"ת)
    בוני 12/10/2024 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הכללל 26/09/2024 07:53
    הגב לתגובה זו
    חןץ ממחיר/עלות
  • 2.
    מה המחיר? (ל"ת)
    נחום 25/09/2024 22:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בוקי 25/09/2024 21:45
    הגב לתגובה זו
    מה מהפכני בזה?
בחור במכולת, נוצר באמצעות AIבחור במכולת, נוצר באמצעות AI

הפתעה - "צעירים בארץ עם ידע פיננסי טוב מהמבוגרים"

בניגוד למדינות ה-OECD שבהן המבוגרים בעלי אוריינות פיננסית שעולה על הצעירים, בישראל זה הפוך - כך קובע מחקר של בנק ישראל 

מנדי הניג |

מחקר חדש של בנק ישראל מגלה כי למרות שהממוצע הארצי של אוריינות פיננסית בישראל דומה למדינות ה-OECD, הפערים הפנימיים בין קבוצות האוכלוסייה גדולים משמעותית. בחברה הערבית קיימת בעיה חריפה במיוחד, עם ציון של 54 נקודות בלבד לעומת 67 נקודות בקרב יהודים לא-חרדים - פער של כמעט 13 נקודות שמעיד על חסמים מבניים.

מחקר מקיף שנערך אשתקד במסגרת הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשיתוף עם בנק ישראל, בחן את רמת האוריינות הפיננסית בקרב 4,586 אזרחים בוגרים. התוצאות מצביעות על כך שבעוד המדד הכללי של אוריינות פיננסית בישראל הסתכם ב-64 נקודות - זהה לממוצע מדינות ה-OECD - קיימים פערים מובהקים בתוך החברה הישראלית.

"רמת האוריינות הפיננסית בישראל דומה לממוצע מדינות ה-OECD, ולא נמצאו פערים בין ישראל לממוצע ה-OECD במדד הכולל והן ברכיביו השונים", כותבים החוקרים ספי בכר, מאיה הרן רוזן ורמסיס גרא. עם זאת, הם מזהירים כי "קיימים פערים מובהקים באוריינות הפיננסית בין קבוצות האוכלוסייה בישראל: יהודים לא-חרדים זוכים לציונים הגבוהים ביותר, ואילו בחברה הערבית הציונים נמוכים גם לאחר פיקוח על משתנים שונים".

החברה הערבית: פער שלא נעלם גם אחרי התחשבות בגורמים דמוגרפיים

במדד הכללי של אוריינות פיננסית, האוכלוסייה הערבית קיבלה ציון של 54 נקודות בלבד, לעומת 67 נקודות ביהודים לא-חרדים ו-62 נקודות בחרדים. "בהשוואה בין קבוצות אוכלוסייה נמצא, כי בחברה הערבית קיים פער שלילי ומובהק בשני משתני התוצאה, גם לאחר שליטה על מאפיינים דמוגרפיים ורמת ידיעת השפה העברית", מציין המחקר. "ממצא זה מצביע על קיומם של חסמים נוספים בחברה הערבית, בדומה לממצאים של הצוות הבין-משרדי לגיבוש תוכנית לאומית להגברת ההכלה הפיננסית".

הנתונים מראים כי רק 13% מהאוכלוסייה הערבית עוברים את סף המינימום של 70 נקודות שנקבע על-ידי ה-OECD כציון הנדרש להתנהלות פיננסית מיטבית, לעומת 53% ביהודים לא-חרדים. בידע הפיננסי - הבנת מושגים כמו אינפלציה, ריבית ופיזור סיכונים - הציון של הערבים עמד על 20 נקודות בלבד, לעומת 31 נקודות ביהודים לא-חרדים.