רק 50 מיליון ד': במגזין 'סיגאר' בחרו את מטוס המנהלים המומלץ

קשה להכריע באופן אובייקטיבי למי ראוי להעניק את תואר מטוס המנהלים הנבחר. ישנם שפע של מטוסים, בכל גודל ובכל תקציב (נניח) - וכולם יעילים, מפנקים ועצם הבעלות עליהם כבר מהווה סמל סטטוס.

למגזין סיגאר - לחץ כאן

בניגוד לשנה שעברה, בה בחרנו ב'סיגאר' ב'גלובל 5000' מבית 'בומברדיה', מטוסם האישי של הורטהיימים הלבייבים וחבריהם - החלטנו השנה לבקש מכם להמתין בסבלנות עד 2012, שאז יסתיים הליך הרישוי ויחלו המסירות ללקוחות של מי שעתיד להדיח את הגלובל מתוארו, ה-G650 של גופלסטרים, מטוס שהושק במרץ 2008 וביצע את טיסתו הראשונה במהלך נובמבר 2009.

כך שמאליה עולה השאלה, איך נבחר מטוס בטרם סיים את טיסות הניסוי? ובכן, בתמורה לכ-50 מיליון דולר (במונחי 2012), לא כולל עיצוב פנים על-פי טעמכם האישי, תהיו הבעלים של המטוס שייתן לכם "יותר מכל המתחרים", מרחב, ביצועים, פינוקים ואוויוניקה. "על הנייר" (ביצועים רשמיים יפורסמו בסוף טיסות הניסוי) אכן מתיימר המטוס להיות הטוב ביותר.

הטווח עתיד לעמוד על 13,000 ק"מ במהירות של 0.85 מאך (1,010 קמ"ש) או 9,260 ק"מ ב-0.9 מאך (1,070 קמ"ש). המהירות המרבית של המטוס תעמוד על 0.925 מאך (1,100 קמ"ש), מהירות העולה על זו של 'ססנה סיטיישן X' (0.92 מאך) הנחשב כיום למטוס האזרחי המהיר ביותר בעולם.

כמה נוסעים תוכלו לקחת איתכם? הגולפסטרים נחשב למטוס רחב גוף (לקבינה רוחב של כ-260 ס"מ וגובה של 195 ס"מ). המרחב שנוצר מנוצל לשם מטבחים ותאי שירותים גדולים מהרגיל כמו-גם לשטחי אחסון גדולים (הנגישים מתוך המטוס בעת הטיסה). כושר האירוח של המטוס כולל 11-18 נוסעים, לא כולל צוות, והכל תלוי ברמת הפינוק והמרחב שתבחרו. החברה מציעה את המטוס בארבע קונפיגורציות קבינה שונות, כשכל אחת מהן יכולה לבוא עם או בלי תא מנוחה לצוות (בטיסות ארוכות יש צורך בצוות כפול).

המלצתנו? קחו את המינימום הנדרש ותוכלו להתרווח במושבים מפנקים ההופכים למיטה, לנוח בחדר השינה המותקן בחלקו האחורי של המטוס, או לקיים פגישת עסקים בחדר הישיבות. במהלך הטיסה תוכלו לשמור על קשר עם יקירכם בעזרת מערכות תקשורת מתקדמות ? טלפון ואינטרנט, ותוכלו להתבדר בעזרת מערכת האודיו/וידאו הקיימת במטוס. שירותים מרווחים ומטבחון מאובזר ישלימו את החוויה האולטימטיבית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.