לאיזה אפיק כדאי להגדיל חשיפה בתקופה הנוכחית? סקר Bizportal קובע

המעו"ף קטע 7 חודשי ירידות, פישר הוריד את הריבית ל-1% בלבד, האג"ח הממשלתי אחרי מהלך של 10% בשנה החולפת - איפה כדאי לשים את הכסף?
שרות Bizportal |

כשהריבית צמודה ל-0%, המניות עדיין רחוקות שנות אור מהשיא ושוק האג"ח הממשלתי נמצא לאחר מהלך עליות חד, השאלה הגדולה כעת היא איפה לשים את הכסף? לכן הצגנו השבוע לגולשי Bizportal את השאלה "לאיזה אפיק נכון יותר להגדיל כעת חשיפה?"

ראשית נסתכל על המספרים מאז תחילת השנה: המעו"ף רשם עלייה קלה של 0.88% ובכך קט רף של 7 חודשי ירידות. מדד ת"א-75 רשם זינוק של 29%, התל בונד 20 רשם עלייה של 1.64% ומדד התל בונד 40 רשם עלייה חדה של 11.38%. אפיק האג"ח הממשלתי שרשם בשנה החולפת עלייה של כ-10%, רשם מאז תחילת השנה עלייה קלה של כ-0.5%.

אם כן, "לאיזה אפיק נכון יותר להגדיל כעת חשיפה?" אלפים מגולשי האתר הצביעו במהלך בימים האחרונים, אלו היו האפשרויות:

1. אג"ח קונצרני 2. אג"ח ממשלתי 3. מניות 4. מט"ח 5. מזומן

האפשרות שקבלה את מרבית ההצבעות הייתה מספר 3 - כמעט מפתיע אבל לא פחות מ-36% ממשתתפי הסקר סבורים כי עכשיו זה הזמן להגדיל חשיפה לאפיק המנייתי.

אפשרות מספר 1 עומדת במקום השני עם 29.5% מקולות המשתתפים בסקר. האפשרות השלישית, הגדלת החשיפה למזומן, קיבלה 13.6% מקולות המשתתפים. 11.8% ממשתתפי הסקר סבורים כי צריך להגדיל כעת חשיפה לאג"ח ממשלתי ו-8.8% מהמשתתפים סבורים כי צריך להגדיל כעת חשיפה למט"ח.

ניתן להבין מכך כי למעלה מ-65% ממשתתפי סקר Bizportal חושבים כי למרות השנה הקשה מאוד שצפויה בכלכלה, עכשיו זה הזמן להגדיל חשיפה לאפיקים ה"מסוכנים יותר" - מניות ואג"ח קונצרני.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה