הכנסות דורי מדיה עלו ב-119 אחוז במחצית הראשונה של 2008 והסתכמו ב-27.8 מיליון דולר
קבוצת דורי מדיה, חברת המדיה הבינלאומית הפעילה בתחום הטלוויזיה ומתמקדת בהפקה, הפצה, שידור ומיסחור של טלנובלות, פרסמה היום את תוצאות הביניים שלה למחצית הראשונה של 2008, בהתאם לתקני הדיווח הפיננסי הבינלאומיים (IFRS). בעלת השליטה בדורי מדיה היא מפל תקשורת, בבעלות תמי מוזס בורוביץ, אפריקה ישראל, נדב פלטי, יודי לוי ומיקלה ארזי. מהנתונים מתגלה זינוק בתוצאות הקבוצה, כאשר הכנסותיה עלו ב-119 אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מ-12.7 ל-27.8 מיליון דולר ורווחיה לפני מס הסתכמו בכ-3.5 מיליון דולר לעומת 1.9 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2007.
נדב פלטי, נשיא ומנכ"ל קבוצת דורי מדיה, אמר היום: "אנחנו שמחים מאוד לדווח על תוצאות חזקות נוספות, לאחר שהצלחנו להוכיח את יכולתנו להגדיל את ההכנסות משמעותית תוך כדי שמירה על מתח רווחים חזק ורווחיות גבוהה. הכנסות החברה הוכפלו ויותר, והגיעו ל-27.8 מיליון דולר בתקופה זו, וזאת בעיקר בזכות הצלחת ערוצי הסרטים והסדרות ב’הוט’. אנו ממשיכים לגוון את תזרימי ההכנסות שלנו והמכירות הבינלאומיות שלנו אחראיות לחלק נכבד במכירות הקבוצה, כאשר אנחנו רואים עכשיו גם צמיחה בריאה מאוד במכירות באזורים חדשים באפריקה ובאסיה". פלטי הוסיף כי "המחצית הראשונה של השנה הייתה מלהיבה מאוד מבחינת מכירות תכני טלנובלה. ז’אנר הטלנובלה צובר פופולריות, ואנחנו כל הזמן מוכרים תכנים לשווקים חדשים. הסדרה החדשה שלנו, "לה-לולה", שהפכה ללהיט, נמכרה ליותר מ-52 ארצות, בהן צרפת, איטליה, ספרד ול-SPT בארה"ב, שתפתח ותפיק אותה לשוק האמריקני."
דגשים פיננסיים בולטים נוספים
הרווח הגולמי עלה ב-43 אחוז מ-9.2 ל-13.1 מיליון דולר; הרווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) עלה ב-86 אחוז ל-8.4 מיליון דולר, לעומת 4.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2007; הרווח התפעולי עלה ב-87 אחוז ל-4.6 מיליון דולר (2.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2007).
כמו כן, תזרים המזומנים של דורי מדיה ממשיך להיות חיובי ומאפשר יצירת מזומנים ומימון הפקות ומיזמים חדשים. תזרים המזומנים השוטף המשיך להיות יציב, מ-2.25 מיליון דולר נטו במזומנים ובפעילויות השוטפות במחצית הראשונה של 2007, ל-2.20 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2008.
את התוצאות הטובות ניתן להסביר בין היתר בעלייה בת 126 אחוז בהכנסות ממכירת טלנובלות וזכויות פורמטים, מ-5.3 ל-11.9 מיליון דולר ובגידול בהכנסות מערוצי טלוויזיה, מ-2.2 מיליון דולר ל-14 מיליון דולר, בשל השפעת העסקה של דורי מדיה ספייק עם "הוט" על הפעלת ערוצי הסרטים והסדרות של חברת הכבלים.
כמו כן ניכרת השפעתה של העיסקה לחמש שנים שחתמה עם Grupo Televisa S.A. (Televisa), על מכירת כותרים שונים לחברה, תמורת כ-9.5 מיליון דולר, כולל אופציות חוזיות.