השאלה הגדולה בעניין הדיווח שמטיס כעת את מודיעין ב-450%
השותפות מודיעין וישראמקו דיווחו הבוקר על פוטנציאל גז עצום ברישיון 'דניאל' ובבורסה החגיגה בעיצומה. מניית מודיעין טסה 600% ומניית ישראמקו קופצת 12%. כמה דברים שחשוב לדעת:
1. לעניין ההשוואת למאגר 'תמר', אמנם כשמחברים את המספרים של הפונציאל ב'עוג' (1.2 TCF) ו'דניאל' (7.8 TCF) מקבלים היקף גז שמתקרב ל'תמר' אבל במקרה הנוכחי מדובר ב-10 מאגרים קטנים (הגדול מבניהם הוא 'עוג' עם 1.2 TCF) - כלומר צריך לבצע 10 קידוחים נפרדים בכדי לממש את הפוטנציאל - עולם אחר ממה שקרה ב'תמר'. לחיוב נציין כי בשל הנפילות במחירי האנרגיה, עלות הקידוחים כיום היא נמוכה בהרבה ממה שהיה בזמנו בזמן שביצעו את הקידוחים ב'תמר'. 2. ועוד בעניין ההשוואות, לא מדובר בחולות 'תמר'. אמנם רישיון 'דניאל מערב' צמוד לרישיון 'שמשון' בו נמצא בעבר גז בהיקף של 0.2 TCF והדבר מגדיל את הסבירות למציאת גז, אבל במקרה הזה - המקדח ידבר. ונציין כי בעוד ב'תמר' היה בלוק אחד עם 3 שכבות, במצב הנוכחי יש 10 בלוקים שלכל אחד יש מספר שכבות (בין אחת לארבע בכל שכבה) - כלומר מורכבות בהחלט לא פשוטה. 3. העניין המרכזי כעת הוא שישראמקו יצטרכו להכניס שותפים. עם 75% החזקה ב'דניאל', אין שום סיכוי שישראמקו יילכו לקידוח אקספלורציה (שכרגע לפי הלו"ז מתוכנן לסוף השנה) וזאת מטעמים של ניהול סיכון. כלומר הצעד הראשון יהיה הכנסת שותפים וזה כרגע המבחן הגדול לעניין הפוטנציאל הזה. צריך להגיד שזה גם המבחן של המדינה, כעת נראה האם השותפות ב'דניאלו'עוג' יקבלו העדפות מהמדינה שיעזרו להן להכניס שותפים במהירות. ויש גם את עניין המפעילה שכרגע זו ATP הנורבגית (שביצעה את הקידוח היבש בפלאג'יק) אבל בהחלט ייתכן שהשותפות ירצו להביא מפעילה אחרת. כאמור, השותפים שייכנסו זה כרגע המפתח לכל עניין הפוטנציאל. 4. ועוד דבר זה שההתלהבות הנוכחית קשורה גם לכך שברישיון 'שמשון' הסמוך נמצא גז בעבר. זה אחד הדברים הכי פחות מלהיבים שניתן לחשוב עליהם. קודם כל בגלל שהסקרים צפו לרישיון מעל 3 TCF של גז אבל הקידוח הראה בקושי 0.5 TCF ולאחר מכן יצאה הודעה שזה בכלל לא כלכלי, ומעבר לכך גם בקידוח של 'שמן' במירה ושרה דובר על כך שכבר מצאו שם נפט בעבר ואפילו הפיקו - וכולם זוכרים איך זה נגמר. מודיעין יהש ישראמקו יהש בשורה התחתונה: לעניין מודיעין שסגרה ביום חמישי האחרון בשווי של 5.9 מיליון שקלים זה כמובן סיפור ענק. לעניין ישראמקו שנסחרת בשווי של מעל 8 מיליארד שקלים, זה סיפור נחמד - עם הרבה מאוד חובות הוכחה. איפה ממוקם רישיון 'דניאל מערב'? חפש במפה שבמדור גז-נפט
- 4.כלכלן 17/01/2016 13:58הגב לתגובה זומי היה מאמין?
- 3.אשאאא 17/01/2016 13:14הגב לתגובה זוישרמקו מחזיקה 65% ברשיון ודניאל אילו מודיעין מחזיקה ב -15% כך שאם ישרמקו עולה ב-4% שזה תוספת לשווי של ישרמקו 330מיליוןשקל אז התוספת למודיעין צריך להיות 76 מיליון אבל התוספת לשווי של מודיעין לפי מחיר 1200 נק' הוא רק 30 מיליו
- 2.הסולטן תמיד מנצח את הכבשים! (ל"ת)דני 17/01/2016 13:05הגב לתגובה זו
- 1.מאגרים קטנים 17/01/2016 11:57הגב לתגובה זואקספלורציה תביאו מאות מיליוני דולרים

"המשבר באירופה הפך את האנרגיות המתחדשות לאסטרטגיה, ואנחנו שם"
אייל פודהורצר, מייסד משותף ומנכ"ל אקונרג'י, מציב יעדים שאפתניים לחברה לקראת 2026, ומסביר מדוע גרמניה היא יעד אסטרטגי
יתרונה הגדול של אקונרג'י הוא הפוזיציה שלה כ"שחקן מקומי" בכל שוק שבו היא פועלת, כך לדברי אייל פודהורצר מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י, בכנס אנרגיה ותשתיות של ביזפורטל. "בניגוד לשחקנים רבים שמגיעים עם הון בלבד, אנחנו למעשה יזמים מקומיים. נכנסנו מלמטה, מעולמות הפיתוח, וכיום אנחנו יצרני חשמל. בכל מדינה אנחנו בונים תשתית מקומית עם צוותי הנדסה, תכנון ותפעול, שמאפשרת לנו לנצל ידע, להוזיל עלויות ולהגדיל רווחיות".
בבואם לבחון מדינה חדשה, הסביר פודהורצר, החברה בודקת מספר פרמטרים: גודל השוק, יעדיה האנרגטיים של המדינה, חיבור לרשת החשמל, ורווחיות הפרויקטים. "המלחמה בין רוסיה לאוקראינה האיצה את התוכניות – מדינות קבעו יעדים שאפתניים מאוד. גרמניה, למשל, שואפת להגיע ל־80% אנרגיות מתחדשות עד 2030 ול־100% עד 2035", ציין.
"צוואר הבקבוק הוא לא הכסף – אלא החיבור לרשת"
על אף עודפי ההון המחפשים השקעות באירופה, פודהורצר מבהיר: "הבעיה אינה מימון, אלא זמינות פרויקטים וחיבור לרשת. אנחנו מפתחים היום פרויקטים שכבר אושרו אך יתחברו לחשמל רק ב־2029 או 2030. לכן אנחנו בונים מלאי פרויקטים ארוך טווח".
- סולאראדג' זינקה 120% בחודש; אנפייז צונחת לאחר תחזית חלשה לרבעון הקרוב
- פריים אנרג'י תרכוש מתקנים סולאריים ב-72 מיליון שקל; הכנסה שנתית של 35 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריו, המלחמה באוקראינה סימנה נקודת מפנה: "אירופה הציבה לעצמה יעד ברור שהוא עצמאות אנרגטית. ראינו רגולציה חדשה, מכסות גבוהות יותר, מענקים ותמריצים. כיום אין היגיון כלכלי בהקמת אנרגיה שאינה מתחדשת. השוק מתרחב גם בזכות המעבר לרכב חשמלי".