נתוני מסירות - טויוטה, יונדאי וקיה בראש
102,000 כלי רכב נמסרו ברבעון הראשון, וסה"כ עד עתה 107,664 כלי רכב. חשמליות ופלאג אין מהוות יחד כ 21.5% מהשוק. טויוטה ויונדאי בראש.
תחילת האביב היא זמן טוב לסיכומי תקופה בשוק הרכב. אחרי האוברשוטינג הרגיל של ינואר, החודשים פברואר ומרץ מציגים נתוני מסירות נאים עם 23,891 כלי רכב בפברואר ו – 26,875 מסירות בחודש מרץ. יחד עם 51,209 כלי הרכב שנמסרו בינואר השנה, הרבעון הראשון נמסרו בשוק המקומי קרוב ל – 102,000 כלי רכב, כשהנתון העדכני עד מועד כתיבת שורות אלו עומד על 107,664 כלי רכב.
נתונים אלו לבד לא מציגים את התמונה המלאה, והיא כמובן ההתפלגות הפנימית בין רכבי בנזין (ובתוכם היברידיים) לבין כלי רכב חשמליים וכלי רכב בעלי הנעת פלאג אין הייבריד שחוזרים למרכז הבמה.
מתוך אותם 107,664 כלי רכב שנמסרו מתחילת השנה, 16,982 כלי רכב היו חשמליים מלאים, כלומר נתח שוק של 15.77%, (בהשוואה למעל ל 24% בכל שנת 2024) ואילו כלי הרכב עם הנעת פלאג אין הייבריד מסרו כמות של 6189 כלי רכב, שהם 5.75% בלבד.
עם זאת, אם ניקח את ההנעות האלטרנטיביות, החשמליות המלאות והפלאג אין, נגיע להיקף מסירות של 23,171 כלי רכב, שהם מעל 21.5% מהיקף המסירות בשוק, לא ממש רחוק מהנתון של שנה שעברה שבהיעדר רכבי פלאג אין היה מורכב מחשמליות בלבד.
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל דגמי הפלאג אין ניתן להתייחס כאילו הן 'תחליף' לחשמליות. אני מעדיף הסתכלות שונה ומבחינתי הן מוצר משלים. עוד אלטרנטיבה טובה וראויה המאפשרת לצרכן לרכוש את הרכב שמתאים לו הכי טוב.
אם נצלול לתמונת הדגמים הנמכרים ביותר התמונה בהחלט מעניינת מאוד.
במקום הראשון ובפער גדול מול המקום השני נמצאת היונדאי קונה ההיברידית, עם מעל ל 5000 יחידות שנמסרו מתחילת השנה. במקום השני נמצאת הטויוטה יאריס קרוס עם 3501 יחידות שנמסרו, ובמקום השלישי הג'אקו 7 פלאג אין עם 3339 יחידות. אחריו במקום הרביעי יונדאי אלנטרה היברידית עם 3152 יחידות, ובמקום החמישי טויוטה קורולה קרוס עם 3094 יחידות שנמכרו מתחילת השנה. שני יבואנים – כלמוביל (יונדאי וג'אקו) ויוניון מוטורס מחזיקים יחד את חמשת המקומות הראשונים, וזה לא מסתיים כאן, כי במקום השישי נמצאת הטיוטה ראב 4 ההיברידית עם 2993 יחידות. את השליטה של כלמוביל ויוניון שוברת צ'מפיון עם הסקודה אוקטביה החדשה שמסרה 2857 יחידות, ואחריה הקיה פיקנטו עם 2670 יחידות. במקום התשיעי שוב יונדאי עם הווניו שמסרה 2338 יחידות, ואת העשירייה הראשונה סוגרת קיה עם הנירו ההיברידית שמסרה 2177 יחידות. עוד נתון מעניין הוא הניסאן ג'וק שמסר 1978 יחידות אולם האינדיקציות שבידינו מצביעות על גיול של כמות גדולה מאוד של הדגם, נתון מפתיע שכן מדובר בקרוסאובר היברידי ראוי חסכוני ואיכותי.
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: קנסות לחברות ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
להלן הטבלה המלאה, 20 המקומות הראשונים:
| יצרן | דגם | כמות |
| יונדאי |
קונה היברידית | 5011 |
| טויוטה | יאריס קרוס היברידית | 3501 |
| ג'אקו | 7 PHEV | 3339 |
| יונדאי | אלנטרה היברידית | 3152 |
| טויוטה | קורולה קרוס |
3094 |
| טויוטה | ראב 4 היברידי | 2993 |
| סקודה | אוקטביה | 2857 |
| קיה | פיקנטו | 2670 |
| יונדאי | ווניו | 2338 |
| קיה | נירו היברידי |
2177 |
| BYD | Atto 3 | 1990 |
| ניסאן | ג'וק היברידי | 1978 |
| אקספנג | G6 | 1956 |
| מיצובישי |
אאוטלנדר | 1897 |
| קיה | ספורטאז' | 1722 |
| סקודה | קאמיק | 1692 |
| מאזדה | CX5 | 1532 |
| יונדאי | טוסון | 1490 |
| סיטרואן |
ברלינגו | 1454 |
| סיאט | ארונה | 1441 |
תמונת המותגים (היצרנים) הנמכרים ביותר משקפת כמובן את מכירות הדגמים.
בראש נמצאת טויוטה שמסרה 15190 כלי רכב מתוצרתה בשוק המקומי, במקום השני יונדאי עם 13788 יחידות ובמקום השלישי קיה עם 9246 יחידות. במקום הרביעי סקודה עם 8524 יחידות ובמקום החמישי צ'רי עם 5662 יחידות. ניסאן במקום השישי עם 4381 יחידות וג'אקו עם 4245 יחידות במקום השביעי. אם לוקחים בחשבון שצ'רי וג'אקו הם מאותו יצרן (צ'רי. ג'אקו הוא מותג ייצוא של צ'רי) הרי שיחד הם מסרו 9907 יחידות מה שהיה מציב את צ'רי כיצרן שבמקום השלישי בשוק. מאזדה במקום השמיני עם 4144 כלי רכב מתוצרתה שנמכרו, BYD במקום התשיעי עם 3616 יחידות ואת העשירייה הראשונה סוגרת סיאט עם 3280 יחידות.
הנתונים המלאים, 20 המקומות הראשונים:
| יצרן | כמות |
| טויוטה | 15190 |
| יונדאי | 13788 |
| קיה | 9246 |
| סקודה | 8524 |
| צ'רי | 5662 |
| ניסאן | 4381 |
| ג'אקו | 4245 |
| מאזדה | 4144 |
| BYD | 3616 |
| סיאט | 3280 |
| MG | 3185 |
| מיצובישי | 2942 |
| אקספנג | 2421 |
| סובארו | 2046 |
| סוזוקי | 1859 |
| BMW | 1691 |
| סיטרואן | 1651 |
| לינק & קו | 1359 |
| פולקסווגן | 1357 |
| פיג'ו | 1209 |
- 4.אנונימי 20/04/2025 08:59הגב לתגובה זוהמרוויחות הגדולותחברות הביטוח והגנביםהמפסידים אלו שאין להם כסף לבית
- 3.כתבה בדיחה 19/04/2025 18:40הגב לתגובה זואיזה חוסר מקצועיות של כותבים. בדקתם כמה מתוך כלל המכירות הן מכירות עצמיות כמה רכבים רשומים על שם עובדי החברות ובעליהן למה אתם לא מציינים את זה זאת רמאות והונאה של הציבור ! אתם משתתפים בכך בהתעלמות הזועקת שלכם !
- 2.כמה מתוך זה רכישות עצמיות (ל"ת)נועם 19/04/2025 16:03הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 19/04/2025 08:25הגב לתגובה זוהמצב בשוק הרכב קשה אין קונים הלוואות בריבית מטורפת
- ישראבלוף (ל"ת)הם מתעלמים מכך בכוונה 19/04/2025 18:41הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
