יונדאי קונה היברידית. מובילה את טבלת המסירות. צילום יואב פולסיונדאי קונה היברידית. מובילה את טבלת המסירות. צילום יואב פולס

נתוני מסירות - טויוטה, יונדאי וקיה בראש

102,000 כלי רכב נמסרו ברבעון הראשון, וסה"כ עד עתה 107,664 כלי רכב. חשמליות ופלאג אין מהוות יחד כ 21.5% מהשוק. טויוטה ויונדאי בראש. 

יואב פולס | (5)

תחילת האביב היא זמן טוב לסיכומי תקופה בשוק הרכב. אחרי האוברשוטינג הרגיל של ינואר, החודשים פברואר ומרץ מציגים נתוני מסירות נאים עם 23,891 כלי רכב בפברואר ו – 26,875 מסירות בחודש מרץ. יחד עם 51,209 כלי הרכב שנמסרו בינואר השנה, הרבעון הראשון נמסרו בשוק המקומי קרוב ל – 102,000 כלי רכב, כשהנתון העדכני עד מועד כתיבת שורות אלו עומד על 107,664 כלי רכב.

נתונים אלו לבד לא מציגים את התמונה המלאה, והיא כמובן ההתפלגות הפנימית בין רכבי בנזין (ובתוכם היברידיים) לבין כלי רכב חשמליים וכלי רכב בעלי הנעת פלאג אין הייבריד שחוזרים למרכז הבמה.

מתוך אותם 107,664 כלי רכב שנמסרו מתחילת השנה, 16,982 כלי רכב היו חשמליים מלאים, כלומר נתח שוק של 15.77%, (בהשוואה למעל ל 24% בכל שנת 2024) ואילו כלי הרכב עם הנעת פלאג אין הייבריד מסרו כמות של 6189 כלי רכב, שהם 5.75% בלבד.

עם זאת, אם ניקח את ההנעות האלטרנטיביות, החשמליות המלאות והפלאג אין, נגיע להיקף מסירות של 23,171 כלי רכב, שהם מעל 21.5% מהיקף המסירות בשוק, לא ממש רחוק מהנתון של שנה שעברה שבהיעדר רכבי פלאג אין היה מורכב מחשמליות בלבד.

אל דגמי הפלאג אין ניתן להתייחס כאילו הן 'תחליף' לחשמליות. אני מעדיף הסתכלות שונה ומבחינתי הן מוצר משלים. עוד אלטרנטיבה טובה וראויה המאפשרת לצרכן לרכוש את הרכב שמתאים לו הכי טוב.

אם נצלול לתמונת הדגמים הנמכרים ביותר התמונה בהחלט מעניינת מאוד.

במקום הראשון ובפער גדול מול המקום השני נמצאת היונדאי קונה ההיברידית, עם מעל ל 5000 יחידות שנמסרו מתחילת השנה. במקום השני נמצאת הטויוטה יאריס קרוס עם 3501 יחידות שנמסרו, ובמקום השלישי הג'אקו 7 פלאג אין עם 3339 יחידות. אחריו במקום הרביעי יונדאי אלנטרה היברידית עם 3152 יחידות, ובמקום החמישי טויוטה קורולה קרוס עם 3094 יחידות שנמכרו מתחילת השנה. שני יבואנים – כלמוביל (יונדאי וג'אקו) ויוניון מוטורס מחזיקים יחד את חמשת המקומות הראשונים, וזה לא מסתיים כאן, כי במקום השישי נמצאת הטיוטה ראב 4 ההיברידית עם 2993 יחידות. את השליטה של כלמוביל ויוניון שוברת צ'מפיון עם הסקודה אוקטביה החדשה שמסרה 2857 יחידות, ואחריה הקיה פיקנטו עם 2670 יחידות. במקום התשיעי שוב יונדאי עם הווניו שמסרה 2338 יחידות, ואת העשירייה הראשונה סוגרת קיה עם הנירו ההיברידית שמסרה 2177 יחידות. עוד נתון מעניין הוא הניסאן ג'וק שמסר 1978 יחידות אולם האינדיקציות שבידינו מצביעות על גיול של כמות גדולה מאוד של הדגם, נתון מפתיע שכן מדובר בקרוסאובר היברידי ראוי חסכוני ואיכותי.


טויוטה יאריס קרוס היברידית. במקום השני. צילום יואב פולס


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

להלן הטבלה המלאה, 20 המקומות הראשונים:

יצרן

דגם

כמות

יונדאי

קונה היברידית

5011

טויוטה

יאריס קרוס היברידית

3501

ג'אקו

7 PHEV

3339

יונדאי

אלנטרה היברידית

3152

טויוטה

קורולה קרוס

3094

טויוטה

ראב 4 היברידי

2993

סקודה

אוקטביה

2857

קיה

פיקנטו

2670

יונדאי

ווניו

2338

קיה

נירו היברידי

2177

BYD

Atto 3

1990

ניסאן

ג'וק היברידי

1978

אקספנג

G6

1956

מיצובישי

אאוטלנדר

1897

קיה

ספורטאז'

1722

סקודה

קאמיק

1692

מאזדה

CX5

1532

יונדאי

טוסון

1490

סיטרואן

ברלינגו

1454

סיאט

ארונה

1441

 

תמונת המותגים (היצרנים) הנמכרים ביותר משקפת כמובן את מכירות הדגמים.

בראש נמצאת טויוטה שמסרה 15190 כלי רכב מתוצרתה בשוק המקומי, במקום השני יונדאי עם 13788 יחידות ובמקום השלישי קיה עם 9246 יחידות. במקום הרביעי סקודה עם 8524 יחידות ובמקום החמישי צ'רי עם 5662 יחידות. ניסאן במקום השישי עם 4381 יחידות וג'אקו עם 4245 יחידות במקום השביעי. אם לוקחים בחשבון שצ'רי וג'אקו הם מאותו יצרן (צ'רי. ג'אקו הוא מותג ייצוא של צ'רי) הרי שיחד הם מסרו 9907 יחידות מה שהיה מציב את צ'רי כיצרן שבמקום השלישי בשוק. מאזדה במקום השמיני עם 4144 כלי רכב מתוצרתה שנמכרו, BYD במקום התשיעי עם 3616 יחידות ואת העשירייה הראשונה סוגרת סיאט עם 3280 יחידות.


ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הרכב השלישי הכי נמכר בישראל. צילום יואב פולס



הנתונים המלאים, 20 המקומות הראשונים:

יצרן

כמות

טויוטה

15190

יונדאי

13788

קיה

9246

סקודה

8524

צ'רי

5662

ניסאן

4381

ג'אקו

4245

מאזדה

4144

BYD

3616

סיאט

3280

MG

3185

מיצובישי

2942

אקספנג

2421

סובארו

2046

סוזוקי

1859

BMW

1691

סיטרואן

1651

לינק & קו

1359

פולקסווגן

1357

פיג'ו

1209


 


תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 20/04/2025 08:59
    הגב לתגובה זו
    המרוויחות הגדולותחברות הביטוח והגנביםהמפסידים אלו שאין להם כסף לבית
  • 3.
    כתבה בדיחה 19/04/2025 18:40
    הגב לתגובה זו
    איזה חוסר מקצועיות של כותבים. בדקתם כמה מתוך כלל המכירות הן מכירות עצמיות כמה רכבים רשומים על שם עובדי החברות ובעליהן למה אתם לא מציינים את זה זאת רמאות והונאה של הציבור ! אתם משתתפים בכך בהתעלמות הזועקת שלכם !
  • 2.
    כמה מתוך זה רכישות עצמיות (ל"ת)
    נועם 19/04/2025 16:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 19/04/2025 08:25
    הגב לתגובה זו
    המצב בשוק הרכב קשה אין קונים הלוואות בריבית מטורפת
  • ישראבלוף (ל"ת)
    הם מתעלמים מכך בכוונה 19/04/2025 18:41
    הגב לתגובה זו
טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?