קנאשור הכניסה 3.5 מ' ש' מהמעבר להפעלה מסחרית; ההפסד התפעולי: 30 מ'
חברת הקנאביס הרפואי קנאשור על הכנסות של 3.5 מיליון שקל ועל הפסד תפעולי של כ-28 מיליון שקל ב-2020, שנה שבה עברה לפעילות מסחרית (באפריל) והחלה לשווק את מוצריה (ביוני). ההפסד הגולמי הסתכם בכ-14.5 מיליון שקל. ברקע פרסום הדוחות המניה עולה בכ-4% במסחר בתל אביב.
קנאשור הוקמה ב-2016 ובשנה החולפת החברה השלימה את הקמת מתקני הייצור והגידול וקיבלה את תקני היחידה לקנאביס רפואי ממשרד הבריאות הישראלי. למתקן הייצור של קשנאשור קצב ייצור שנתי של 16.5 טון ומתקן הגידול Indoor מגדל תוצרת בקצב שנתי של כ–500 ק"ג תפרחות פרימיום אירופוניות.
החברה פועלת בכלל שרשרת הערך של תחום הקנאביס הרפואי, החל בריבוי וגידול בתנאי Indoor בשיטה אירופונית, עיבוד, ייצור ואריזת מוצרי הקנאביס הרפואי. קנאשור פועלת באמצעות כ-120 בתי מרקחת ומפיצים מורשים שמוכרים את מוצריה, ובנוסף מקיימת פעילות מו"פ של מוצרים פארמצבטים, מבוססי קנאביס רפואי.
בקנאשור מציינים מספר מהלכים בתקופת הדוח ולאחריו, בהם חתימת הסכם ייצור עם קנדוק למתן שירותי ייצור ואריזה עבור האחרונה שיגדילו משמעותית את נפח הפעילות במתקן הייצור של קנאשור; גיוס הון של 10 מיליון שקל; הסכם אסטרטגי עם חוות גידול קנערבה לרכישת תפרחות לתקופה של 18 חודשים, בהיקף מינימלי של 1,500 ק"ג, ובתמורה כוללת של כ-11 מיליון שקל (קנאשור תספק לקנערבה שירותי אריזה); כניסה לתוקף של הסכם ההפצה בלעדי עם DanCann בדנמרק, בשבדיה, נורבגיה ופינלנד לתקופה של 5 שנים מיום קבלת האישורים הנדרשים.
- אחרי שנה קשה - קנאשור החלה להתאזן
- עידו נחושתן עוזב את קנאשור - האם החברה תצליח להתאזן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד מציינת החברת את הסכם הרישיון הבלעדי למסחור בכל בעולם מול חברת LIPIDOR AB השבדית של הטכנולוגיה שזו פיתחה, בה תשתמש קנאשור לאינדיקציות, כגון פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס, כאב וריפוי פצעים (ליפידור תקבל תמלוגים ממכירות מוצרים עתידיים). לפי ההסכם קנאשור תפתח מוצרים בשנים הקרובות, במטרה להיכנס במהירות לשוק התרופות ללא מרשם מעבר לדלפק (OTC), ובהמשך לשוק תרופות המרשם.
- 2.סולבר 01/04/2021 13:08הגב לתגובה זורועדות. שום דבר חדש, כמו בכל מנייה שעומדת לעוף ורק בעלי העניין יודעים מזה.
- 1.לא מוכר לפני 3 שקל (ל"ת)סולבר 01/04/2021 13:02הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
