מכללת אפקה
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

אחרי 3 חודשים בלבד - לאו ברנט "פיטר" את מכללת אפקה

הסיבה לפרידה מקצועית ומסחרית. אי שביעות הרצון הייתה הדדית כך שההחלטה הייתה יכולה להתקבל באותה מידה על ידי המכללה עצמה. אפקה: "התקבלה החלטה משותפת"
משה בנימין | (8)

לאחר מספר חודשי עבודה משותפים, משרד הפרסום ליאו ברנט בניהולו של אדם פולצ'ק הודיע למכללת אפקה כי יפסיק להעניק לו שירותי פרסום, ולמעשה "פיטר" את המכללה כלקוח של המשרד מסיבות מקצועיות ומסחריות - כך נודע לאייס.

אפקה הפכה בשנים האחרונות לסמל המייצג את תחלואי ענף הפרסום כשיצאה במכרז אליו הזמינה כ-23 משרדים. מאז תיקנה את דרכיה עם מכרז שהציע למשרדים להגיש מועמדותם על סמך עבודת עבר שמתוכם ייבחרו 3-4 שיציגו בפני המכללה. תקציב המכללה שעמד על כ-2.5 מיליון שקלים, טופל במשרד הפרסום פובליסיס עד שזה סגר את שעריו. משם עבר המשרד לידיו של גליקמן שמיר סמסונוב במין העברת מושכות בתוך קבוצת פובליסיס עד למכרז האחרון שנערך בספטמבר 2017.

במכרז זה זכה ליאו ברנט ולמעשה סגר את המעגל כאשר התקציב חזר לניהולו של אדם פולצ'ק שטיפל בו בימיו בפובליסיס. לפני 3 חודשים החליט משרד הפרסום על סיום העבודה על התקציב והודיע על כך למכללה. לאייס נודע כי אי שביעות הרצון הייתה הדדית כך שהחלטה על פרידה הייתה יכולה להתקבל באותה מידה על ידי המכללה עצמה.

הסיבה המרכזית לפרידה, לפחות מבחינת משרד הפרסום, נעוצה בעובדה שהוא לא קיבל מהמכללה את מרחב הפעולה שנדרש כדי להפיק את המרב ולהציג את יכולתו הקריאייטבית והאסטרטגית. על כך יש להוסיף את העובדה שהמכללה רוכשת את המדיה באופן עצמאי, סיבה נוספת שיכולה לשמש כזרז לסיים את ההתקשרות שאינה מועילה למשרד הפרסום מבחינה מסחרית.

 

בשנים האחרונות, רוב תקציבי האקדמיה, אוניברסיטאות ומכללות הפכו לשדה קרב דיגיטלי שמתמקד בלידים על בסיס פרפורמנס. למעט הבלחות ספורדיות לטלוויזיה, רובו של תמהיל הפרסום מופנה לדיגיטל, פרפורמנס, סושיאל וכו', בעיקר כשמדובר בתקציבים בינוניים ומטה. זו גם הסיבה שהיעד הבא של אפקה לאחר סיום ההתקשרות עם ליאו ברנט הוא dsay תחת ניהולו של אייל הובר לוי.

ממכללת אפקה נמסר בתגובה: "המשרד זכה במכרז הפרסום וניהל את התקציב במשך מספר חודשים. לאחר תקופה זו התקבלה החלטה משותפת על סיום ההתקשרות".

במשרד הפרסום ליאו ברנט סירבו להגיב.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קלישאה נכונה 23/04/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    מי שעושה מכרז ל 23 משרדים ואז "מתקן" אותו אבל לא משנה כלום מי שקונה מדיה לבד אבל רוצה מקסימום לידים יגמור במכללת נתניה
  • 4.
    מכללה חלשה עם קמפיינים שיווקיים ברמה מאוד נמוכה (ל"ת)
    רוני 23/04/2018 11:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רן 23/04/2018 08:35
    הגב לתגובה זו
    אתם מתגאים ש״פיטרתם״ לקוח אחרי 3 חודשים? איפה היתה בדיקת הכדאיות הכלכלית לפני שהתחלתם לעבוד ביחד? ולמה לא הבהרתם את מערכת היחסים ואת מרחב הפעולה שלכם לפני שנחתם ההסכם? האמת הפשוטה היא שכמו רוב משרדי הפרסום רצתם אחרי עוד לקוח חדש, עוד כותרת באייס או בגלובס בלי קשר לכדאיות הכלכלית. ידעתם למה אתם נכנסים אבל אמרתם לעצמכם ״נסתדר״. כנראה שהמכללה לא היתה מרוצה מכם ברמה כזאת ובמהירות כזאת שמהר מאוד הבנתם שאין לכם מה לחפש שם. אני לא הייתי מתגאה בכישלון מקצועי. ובטח שלא הייתי מוציא על זה הודעת יחסי ציבור
  • אח של רן 23/04/2018 09:40
    הגב לתגובה זו
    שאתה תקבל איזשהו תקציב, אתה תעשה אותו כמו שאתה רואה לנכון. ואתה לא תייעץ אתה לאחרים אתה.
  • רן 23/04/2018 13:35
    אני כבר קיבלתי הרבה תקציבים בחיים שלי. אבל אני אף פעם לא הפעלתי שיקול של גניבת כותרת באייס - לא כשגייסתי לקוח ולא כשפיטרתי לקוח. משרד פרסום הוא עסק כלכלי ואם מגייסים לקוח ואחרי 3 חודשים הוא נהיה לא רווחי אז מישהו היה לא מקצועי. ואם הוא כן רווחי אבל מפטרים אותו כי לא כיף או נעים לעבוד איתו אז זה סתם ילדותיות
  • 2.
    אפקה הפכו למוקצים. אף משרד כבר לא רוצה לגעת בהם (ל"ת)
    שי 22/04/2018 21:38
    הגב לתגובה זו
  • אז למה ליאו ברנט נגעו בהם? (ל"ת)
    דנה 23/04/2018 09:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כן ירבו פיטורים כאלה (ל"ת)
    לקוחות פח 22/04/2018 16:48
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.