מכללת אפקה
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

אחרי 3 חודשים בלבד - לאו ברנט "פיטר" את מכללת אפקה

הסיבה לפרידה מקצועית ומסחרית. אי שביעות הרצון הייתה הדדית כך שההחלטה הייתה יכולה להתקבל באותה מידה על ידי המכללה עצמה. אפקה: "התקבלה החלטה משותפת"
משה בנימין | (8)

לאחר מספר חודשי עבודה משותפים, משרד הפרסום ליאו ברנט בניהולו של אדם פולצ'ק הודיע למכללת אפקה כי יפסיק להעניק לו שירותי פרסום, ולמעשה "פיטר" את המכללה כלקוח של המשרד מסיבות מקצועיות ומסחריות - כך נודע לאייס.

אפקה הפכה בשנים האחרונות לסמל המייצג את תחלואי ענף הפרסום כשיצאה במכרז אליו הזמינה כ-23 משרדים. מאז תיקנה את דרכיה עם מכרז שהציע למשרדים להגיש מועמדותם על סמך עבודת עבר שמתוכם ייבחרו 3-4 שיציגו בפני המכללה. תקציב המכללה שעמד על כ-2.5 מיליון שקלים, טופל במשרד הפרסום פובליסיס עד שזה סגר את שעריו. משם עבר המשרד לידיו של גליקמן שמיר סמסונוב במין העברת מושכות בתוך קבוצת פובליסיס עד למכרז האחרון שנערך בספטמבר 2017.

במכרז זה זכה ליאו ברנט ולמעשה סגר את המעגל כאשר התקציב חזר לניהולו של אדם פולצ'ק שטיפל בו בימיו בפובליסיס. לפני 3 חודשים החליט משרד הפרסום על סיום העבודה על התקציב והודיע על כך למכללה. לאייס נודע כי אי שביעות הרצון הייתה הדדית כך שהחלטה על פרידה הייתה יכולה להתקבל באותה מידה על ידי המכללה עצמה.

הסיבה המרכזית לפרידה, לפחות מבחינת משרד הפרסום, נעוצה בעובדה שהוא לא קיבל מהמכללה את מרחב הפעולה שנדרש כדי להפיק את המרב ולהציג את יכולתו הקריאייטבית והאסטרטגית. על כך יש להוסיף את העובדה שהמכללה רוכשת את המדיה באופן עצמאי, סיבה נוספת שיכולה לשמש כזרז לסיים את ההתקשרות שאינה מועילה למשרד הפרסום מבחינה מסחרית.

 

בשנים האחרונות, רוב תקציבי האקדמיה, אוניברסיטאות ומכללות הפכו לשדה קרב דיגיטלי שמתמקד בלידים על בסיס פרפורמנס. למעט הבלחות ספורדיות לטלוויזיה, רובו של תמהיל הפרסום מופנה לדיגיטל, פרפורמנס, סושיאל וכו', בעיקר כשמדובר בתקציבים בינוניים ומטה. זו גם הסיבה שהיעד הבא של אפקה לאחר סיום ההתקשרות עם ליאו ברנט הוא dsay תחת ניהולו של אייל הובר לוי.

ממכללת אפקה נמסר בתגובה: "המשרד זכה במכרז הפרסום וניהל את התקציב במשך מספר חודשים. לאחר תקופה זו התקבלה החלטה משותפת על סיום ההתקשרות".

במשרד הפרסום ליאו ברנט סירבו להגיב.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קלישאה נכונה 23/04/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    מי שעושה מכרז ל 23 משרדים ואז "מתקן" אותו אבל לא משנה כלום מי שקונה מדיה לבד אבל רוצה מקסימום לידים יגמור במכללת נתניה
  • 4.
    מכללה חלשה עם קמפיינים שיווקיים ברמה מאוד נמוכה (ל"ת)
    רוני 23/04/2018 11:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רן 23/04/2018 08:35
    הגב לתגובה זו
    אתם מתגאים ש״פיטרתם״ לקוח אחרי 3 חודשים? איפה היתה בדיקת הכדאיות הכלכלית לפני שהתחלתם לעבוד ביחד? ולמה לא הבהרתם את מערכת היחסים ואת מרחב הפעולה שלכם לפני שנחתם ההסכם? האמת הפשוטה היא שכמו רוב משרדי הפרסום רצתם אחרי עוד לקוח חדש, עוד כותרת באייס או בגלובס בלי קשר לכדאיות הכלכלית. ידעתם למה אתם נכנסים אבל אמרתם לעצמכם ״נסתדר״. כנראה שהמכללה לא היתה מרוצה מכם ברמה כזאת ובמהירות כזאת שמהר מאוד הבנתם שאין לכם מה לחפש שם. אני לא הייתי מתגאה בכישלון מקצועי. ובטח שלא הייתי מוציא על זה הודעת יחסי ציבור
  • אח של רן 23/04/2018 09:40
    הגב לתגובה זו
    שאתה תקבל איזשהו תקציב, אתה תעשה אותו כמו שאתה רואה לנכון. ואתה לא תייעץ אתה לאחרים אתה.
  • רן 23/04/2018 13:35
    אני כבר קיבלתי הרבה תקציבים בחיים שלי. אבל אני אף פעם לא הפעלתי שיקול של גניבת כותרת באייס - לא כשגייסתי לקוח ולא כשפיטרתי לקוח. משרד פרסום הוא עסק כלכלי ואם מגייסים לקוח ואחרי 3 חודשים הוא נהיה לא רווחי אז מישהו היה לא מקצועי. ואם הוא כן רווחי אבל מפטרים אותו כי לא כיף או נעים לעבוד איתו אז זה סתם ילדותיות
  • 2.
    אפקה הפכו למוקצים. אף משרד כבר לא רוצה לגעת בהם (ל"ת)
    שי 22/04/2018 21:38
    הגב לתגובה זו
  • אז למה ליאו ברנט נגעו בהם? (ל"ת)
    דנה 23/04/2018 09:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כן ירבו פיטורים כאלה (ל"ת)
    לקוחות פח 22/04/2018 16:48
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.