הברית תופסק? רשות ההגבלים: "הסכם יוניברסל-גליקמן מעורר חשש משמעותי"
הסכם בתחום רכש המדיה בין שתי החברות יוניברסל מקאן וגליקמן נטלר סמסונוב מעורר, על פני הדברים, חשש תחרותי משמעותי, הנובע מריכוז נתח שוק בטלוויזיה בידי חברת יוניברסל. כך עולה מבדיקה שנערכה לאחרונה ברשות ההגבלים העסקיים.
רשות ההגבלים העסקיים הוציאה השבוע מכתבים לחברות בהן התריעה בפניהן כי תוצאות הבדיקה מעלות, על פני הדברים, סימן שאלה סביב האפשרות להעניק להן פטור נוסף להסדר כובל, כפי שניתן בשנת 2010. הפטור ניתן בנובמבר 2010 והוא תקף למשך 3 שנים, כלומר, עד חודש נובמבר 2013. הרשות המליצה לצדדים במסגרת המכתבים להקדים ולהגיש את בקשת הפטור ככל שהם מבקשים להמשיך בהסכם גם לאחר נובמבר 2013, על מנת שהדברים ייבחנו לעומק.
כן הודיעה הרשות לחברת יוניברסל כי יתכן שיש מקום לראות גם מספר הסכמים נוספים עם חברות עבורן היא רוכשת מדיה כהסדרים כובלים, וכי ראוי שהחברה תבחן עניין זה.
שוק רכש המדיה, במסגרתו רוכשות החברות פרסום זמן אוויר מערוצי טלוויזיה, עבר מספר תהפוכות בשנים האחרונות. בסוף שנת 2008 לא הסכים הממונה להעניק פטור לחברת רכש המדיה יונייטד אשר הוקמה על-ידי משרדי הפרסום ראובני פרידן IPG ושלמור אבנון עמיחי, נוכח נתח השוק שלה בשוק רכש המדיה באותה עת. מאוחר יותר, בסוף 2010 ניתן פטור מהסדר כובל לחברת יוניברסל מקאן ישראל (בבעלות משרד הפרסום מקאן אריקסון) וחברת גליקמן נטלר סמנסוב.
בפברואר 2013 הממונה על הגבלים עסקיים, פרופ' דיויד גילה, התנגד לשיתוף פעולה בין החברות זניט ו-TMF וסירב להעניק להן פטור מהסדר כובל בנימוק שהדבר ייפגע פגיעה של ממש בתחרות וייצור מבנה שוק בו שתי חברות גדולות ירכזו בידיהן כ-50% מכלל רכש המדיה בערוצי השידור המסחריים.
במסגרת דו"ח שכתבה רשות ההגבלים העסקיים לארגון ה-OECD בנושא נכתב, כי שוק רכש המדיה כולל שש חברות, ביניהן אחת עם למעלה מ-30% ועוד מספר חברות בינוניות עם נתח שוק של 14%-18%.
ביום שאחרי: ההשלכות של החלטת הממונה על שוק המדיה
עבור מתחריה של יוניברסל, ההחלטה של גילה היא צעד נוסף שיכול להוביל לשינוי משמעותי והרה גורל בשוק המדיה. על פי גורם בכיר בשוק, בפני גליקמן עומדות כרגע 3 אופציות: המשרד יכול לאתר לעצמו אכסנייה חדשה דרכה ירכוש את המדיה, או שיקים מחלקת מדיה פנימית שתנהל את הרכש בעצמה ואופצייה נוספת מדברת על הקמת חברת מדיה נוספת בשוק, בראשות גליקמן נטלר סמסונוב ומשרדים קטנים אחרים, כאשר ייתכן ואלו יהיו פליטי יוניברסל.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
אותו גורם אומר לאייס כי "גם מרקורי (חברת המדיה של ראובני פרידן, מ"ב) היא 'כאילו' חברת מדיה נפרדת של ראובני, ובתכלס מי שקונה לה את המדיה זה יוניברסל. אז גם פה, במקרה הזה, יכול להיות שיאלתרו איזה קומופלאז' ומאחורי הקלעים ישתפו פעולה ברמה כזו או אחרת שתמצא לה איזו חסות משפטית". לדבריו "יש אינספור מהלכים יצירתיים שצפויים לנו מקבוצת יוניברסל, למרות שעכשיו הם יהיו תחת זכוכית מגדלת".
בהתייחס לפגיעה אפשרית בדומיננטיות של יוניברסל בשוק המדיה אומר הבכיר: "מבחינת יניברסל - אם מדובר רק בגליקמן אז זו מכה קלה בכנף או קצת יותר מזה, כי גליקמן שחקן מוביל בטלוויזיה - זה נזק אבל לא כזה שמשנה סדרי עולם". עם זאת הוא מציין כי "אם הממונה יעמיק את זה, ומשרדים נוספים כמו 'אברהם' או 'ענבר מרחב ניסן' לא יוכלו לקנות שם אז זה יכול לשנות את המפה".
בכיר נוסף בענף הפרסום אומר כי "סוף סוף מסתמן אור בקצה המנהרה. יוניברסל צברה כוח תחרותי שמאפשר לה לפעול בבריונות כלפי אמצעי המדיה ושפגע פגיעה אנושה בשוק המדיה הישראלי. אין ספק שהממונה הבין את הסיבות לכשל השוק ואם יטפל בהן בתקיפות זה יהיה צעד חשוב לעידוד התחרות בשוק, לשיפור מצבן הכלכלי של הזכייניות ואמצעי המדיה האחרים ולהגברת התחרות בשוק הפרסום".
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
