אלקטריאון זכתה במכרז להקמת כביש בנורבגיה. ההכנסות: 2.8 מיליון שקל
בהמשך לזכייה במכרז, צפויה החברה לחתום במהלך השבועות הקרובים על הסכם מחייב במסגרתו תקים כביש חשמלי אלחוטי, לחישמול מקטע המיועד לרשת תחבורה ציבורית
חברת אלקטריאון אלקטריאון 0.02% זכתה במכרז ראשון בנורבגיה להקמת כביש חשמלי אלחוטי, לחישמול מקטע המיועד לרשת תחבורה ציבורית. החברה דיווחה לאחרונה לגבי הצעה במכרז שהתפרסם בנורבגיה להקמת פיילוט למערכת טעינה. כעת, הודיעה חברת AtB, רשות התחבורה של מחוז טרונדלג בנורבגיה על זכייתה של החברה במכרז הראשון שפורסם בנורבגיה לתכנונו והקמתו של הכביש בעיר טרונדהיים. בהמשך לזכייה במכרז, צפויה החברה לחתום במהלך השבועות הקרובים על הסכם מחייב מול חברת AtB לביצוען של העבודות, אשר אמורות להניב הכנסות של 2.8 מיליון שקל - בהתאם להצעתה במכרז.
המכרז שפרסמה AtB היה מיועד לחברות אשר ביכולתן להציע מערכת טעינה אלחוטית לאוטובוסים חשמליים, דינאמית וסטטית כאחד. AtB ראתה את פתרון הטעינה האלחוטי כפתרון הטעינה האופטימאלי עבור התחבורה הציבורית בטרונדהיים, המבוססת ברובה על אוטובוסים ארוכים הנעים על מסלולים מהירים יעודיים לתחבורה ציבורית (בדומה למטרונית).
צי האוטובוסים העירוניים והאיזוריים של AtB הוא מתקדם ורחב במיוחד, ומונה כ-320 אוטובוסים ו-170 מסלולים. בשנת 2019 בלבד הקימה AtB שלושה נתיבי תחבורה מהירים חדשים, ו-20 מסלולים חדשים כדי להיענות לצרכים הגדלים של ציבור הנוסעים. מהחברה נמסר כי "בהמשך להחלטתה של נורבגיה בחודש אוקטובר 2022 לקדם את המעבר המלא לתחבורה שאינה מזהמת כבר משנת 2025 וכחלק מכוונתה של AtB להפוך את צי האוטובוסים שלה לחשמלי, פרסמה AtB את המכרז מתוך כוונה להקים כביש חשמלי אלחוטי בו תוכל להעריך את יכולותיה של טכנולוגיית הטעינה האלחוטית, ועל בסיס הערכות אלה לתכנן את האופן בו תחושמל בהמשך רשת התחבורה הציבורית בטרונדהיים כולה. כחלק מביצוע הפרויקט מושא המכרז, צפויה הטכנולוגיה להיבחן במהלך החורף הקרוב ועד אמצע שנת 2025, בין היתר בתנאי החורף הקשים והדינמיים של טרונדהיים, במטרה להוכיח את חוסנה ועמידותה לאקלים הייחודי באזור צפוני זה". עוד נמסר כי: "AtB צפויה לבחון את יכולתה של הטכנולוגיה לשמש כמקור אנרגיה בלעדי לאוטובוסים, באופן אשר יאפשר הפעלה שגרתית של האוטובוסים לכל אורך שעות היום. בהקשר זה יצוין, כי בחודש מאי 2023 הדגימה החברה את יכולות טכנולוגיית הטעינה הדינאמית פרי פיתוחה ואת בשלות המוצר, באמצעות קיום נסיעה רצופה במשך 100 שעות ברכב חשמלי מסוג טויוטה 4RAV, ללא עצירה לטעינה".
- 3.שמוצניק 24/06/2023 10:42הגב לתגובה זומישהו בדק את השפעות הקרינה האלקטרומגנטית על הנוסעים ועל הנהגים שכל יום יטענו בעצמם תוך כדי הנסיעה?
- 2.לשני אוטובוסים 20/06/2023 13:44הגב לתגובה זומה שאלקטריאון קוראים "מכרז" זה פיילוט ל-100 מטר לחורף אחד לשני אוטובוסים. כבר חמש שנים "זוכים" ב"מכרזים" כאלה אבל עסקאות אמיתיות אין.
- 1.מתי תתפרסמנה תוצאות הניסוי שנערך בבית ינאי? (ל"ת)יוסף 20/06/2023 13:07הגב לתגובה זו
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiהדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?
צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה
אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.
ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40.
ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".
בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים.
- המשקיע הגדול ביותר של אנבידיה מוכר מניות ב-150 מיליון דולר
- היום שאחרי באפט - מה תעשה ברקשייר עם קופת המזומנים העצומה שלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל.
ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiהדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?
צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה
אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.
ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40.
ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".
בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים.
- המשקיע הגדול ביותר של אנבידיה מוכר מניות ב-150 מיליון דולר
- היום שאחרי באפט - מה תעשה ברקשייר עם קופת המזומנים העצומה שלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל.
ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.
