חברות הקריפטו מגיעות לסופרבול; שיא של 6.5 מ' ד' לפרסומת
הסופרבול, אחד מאירועי הספורט הגדולים בארה"ב, יתקיים בעוד כחמישה שבועות, ב-13 בפברואר באצטדיון SoFi החדש בלוס אנג'לס, הבית של קבוצות הפוטבול המקומיות הראמס והצ'רג'רס. מדובר באירוע הספורט הבודד הכי נצפה מדי שנה, וככזה - גם אחד שמושך את הפרסומות הכי יצירתיות של חברות שמוכנות לפתוח את הארנק ולשלוף מיליונים.
בשנה שעברה צפו בגמר ליגת הפוטבול ה-NFL האמריקאית ששודר ב-CBS כ-96.4 מיליון אמריקאים, נתון גבוה אבל לא כזה שמדגדג את השיאים שנרשמו באמצע העשור הקודם. השיא למשל היה בסופרבול 2015 בו צפו 114.5 מיליון איש. מאז חלה ירידה במספר הצופים. מאידך, CBS מסרה לאחר האירוע בפברואר שעבר, כי נרשם שיא של צפייה בסטרימינג - 5.7 מיליון צופים.
פצצת הרייטינג האמריקאית הייתה מאז ומתמיד אכסניה לפרסומות מיוחדות שאפשרו למיתולוגיות, כאלה שהופקו במיוחד עבור האירוע או שהושקו בסופרבול. בשל כך גם מחירי הפרסום עבור ספוט 30 שניות, הן היקרות ביותר בעולם. בשנה שעברה תג המחיר לפרסומת עמד על 5.7 מיליון. השנה כבר זינק בכמעט 20% - ל-6.5 מיליון דולר.
העניין ההולך וגובר סביב המטבעות הדיגיטליים, מביא לראשונה שתי חברות קריפטו לפרסם בסופרבול. הראשונה היא Crypto.com מסינגפור, שרק שילמה רק לפני כחודש 700 מיליון דולר (כן כן, שבע מאות מיליון דולר!!!) עבור הזכויות לקרוא את סטייפלס ארנה בלוס אנג'לס - אולם הכדורסל הביתי של הלייקרס וקליפקס - על שמה, כך שהמתחם נקרא מהקיץ הקריפטו קום ארנה. הפרזנטור של החברה הוא הכוכב ההוליוודי מאט דיימון, שלא מן הנמנע שיככב גם בסרטון הפרסומות שהחברה תפיק עבור הסופרבול.
חברה נוספת בקטגוריה זו שתפרסם בסופרבול לראשונה היא FTX, העוסקת במסחר במטבעות מבוזרים. בשנה שעברה היא אף רכשה את הזכויות לשם של אצטדיון הכדורסל של המיאמי היט, ותשלם 135 מיליון דולר כדי שהארינה תיקרא ארנת FTX ב-19 השנים הבאות. היא גם החתימה את אגדת הפוטבול האמריקאי טום בריידי מהטמפה ביי באקנירס כדי שישמש פרזנטור שלה.
חברה נוספת שתפרסם לראשונה בסופרבול היא חברת הסחר האלקטרוני Rakuten היפנית.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
