טסלה
צילום: אתר החברה

טסלה נותנת גז - עד 10,000 רכבי טסלה יימכרו בארץ עד סוף השנה

בחודשים הקרובים תחל החברה למכור רכבים בארץ באופן משמעותי; רכב חשמלי חוסך בהערכה שמרנית בין 10 ל-15 אלף שקל בשנה בעלויות התפעול
נושאים בכתבה טסלה

בכירים בענף הרכב מעריכים כי בעוד כחודשיים-שלושה תחל טסלה לשווק את מכוניותיה בארץ באופן משמעותי (מעבר להשקעה רכה של עשרות בודדות). על פי ההערכות היקף ההזמנות דרך חברות ליסינג הוא לכ-5,000 רכבים כאשר יהיה גם ביקוש מהמגזר הפרטי, כך שהיקף המכירות השנה עשוי להתקרב ל-10,000 מכוניות. 

המחיר של טסלה בארץ מתחיל ב-180 אלף שקל ובאופן יחסי מדובר בעלות לא גבוה (בהשוואה לרכבים דומים בגודל), כאשר לטסלה יש יתרון ענק - ההוצאות השוטפות נמוכות מאוד מההוצאות השוטפות של רכב בבנזין. כלומר, מעבר לגימיק וכנראה גם לנוחות הגדולה, מדובר בחיסכון גדול בהוצאות. החיסכון השנתי הממוצע ברכב חשמלי לעומת רכב בנזין עשוי להגיע לכ-10-15 אלף שקל בחישוב שמרני (חיסכון בדלק וחיסכון בטיפולים במוסך).

   

טסלה שוקדת בימים אלו על מערך השירות והשיווק, לרבות מערכי התמיכה ללקוחות מוסדיים - בעיקר מול חברות הליסינג, אם כי, טסלה לא מסרה אם היא תעבוד ישירות מול חברות ליסינג או מול החברות עצמן - דבר שעשוי להוריד את "עלויות התיווך" של חברת הליסינג ולהפחית את העלות לצרכן הסופי.

טסלה מפתחת רכבים חשמליים שהם גם חצי אוטונומיים, אם כי המעבר לרכבים אוטונומיים לחלוטין הוא לא קרוב. זה עניין על פי הערכות של שנתיים לפחות. חוץ מטסלה גם היצרניות הסיניות של רכבים חשמליים נכנסות לארץ, כאשר בשנה הבאה נראה מספר רכבים משמעותי - רבבות רכבים חשמליים.

הבעיה הגדולה של הרכבים החשמליים כים הם עמדות הטענה, אך ככל שהכמות של הרכבים האלו על הכביש עולה, כך גם ההצדקה להתקנה של עמדות הטענה גדלה, כך שצפוי שהיקף תחנות ההטענה יילך ויגדל ובעיה זו תיפתר "על הדרך".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ואפשר בהרבה פחות 05/05/2021 00:14
    הגב לתגובה זו
    בולשויקים
  • בנוסף שכייף לנהוג ברכב חדש הוא תמיד יותר בטיחותי ו 05/05/2021 08:55
    הגב לתגובה זו
    בנוסף שכייף לנהוג ברכב חדש הוא תמיד יותר בטיחותי ומתקדם מרכב ישן. כמובן למי שיש אפשרות הוא כניראה חכם מכיוון שיש לו כסף. חמור בטוח שלא.
  • 2.
    רכב מדהים (ל"ת)
    יוני 04/05/2021 17:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איך ניתן להתייחס לחיסכון כשלא מצויינת התקופה לא מיוחס החיסכון? (ל"ת)
    אנונימי 04/05/2021 15:36
    הגב לתגובה זו
  • כאשר מציינים חיסכון חייבים להתייחס לעלות הרכב בהשו 05/05/2021 08:58
    הגב לתגובה זו
    כאשר מציינים חיסכון חייבים להתייחס לעלות הרכב בהשוואה לבנזין,כמות הנסועה, לאורך כמה זמן מכיוון שבטווח של 8/10 שנים צריך להחליף סוללה בעלות גבוה מאוד שסופגת את החיסכון בדלק. היתרון המשמעותי זה בזיהום האויר
  • חיסכון בשנה (ל"ת)
    אבי 04/05/2021 21:46
    הגב לתגובה זו
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.