טסלה
צילום: אתר החברה

טסלה נותנת גז - עד 10,000 רכבי טסלה יימכרו בארץ עד סוף השנה

בחודשים הקרובים תחל החברה למכור רכבים בארץ באופן משמעותי; רכב חשמלי חוסך בהערכה שמרנית בין 10 ל-15 אלף שקל בשנה בעלויות התפעול
נושאים בכתבה טסלה

בכירים בענף הרכב מעריכים כי בעוד כחודשיים-שלושה תחל טסלה לשווק את מכוניותיה בארץ באופן משמעותי (מעבר להשקעה רכה של עשרות בודדות). על פי ההערכות היקף ההזמנות דרך חברות ליסינג הוא לכ-5,000 רכבים כאשר יהיה גם ביקוש מהמגזר הפרטי, כך שהיקף המכירות השנה עשוי להתקרב ל-10,000 מכוניות. 

המחיר של טסלה בארץ מתחיל ב-180 אלף שקל ובאופן יחסי מדובר בעלות לא גבוה (בהשוואה לרכבים דומים בגודל), כאשר לטסלה יש יתרון ענק - ההוצאות השוטפות נמוכות מאוד מההוצאות השוטפות של רכב בבנזין. כלומר, מעבר לגימיק וכנראה גם לנוחות הגדולה, מדובר בחיסכון גדול בהוצאות. החיסכון השנתי הממוצע ברכב חשמלי לעומת רכב בנזין עשוי להגיע לכ-10-15 אלף שקל בחישוב שמרני (חיסכון בדלק וחיסכון בטיפולים במוסך).

   

טסלה שוקדת בימים אלו על מערך השירות והשיווק, לרבות מערכי התמיכה ללקוחות מוסדיים - בעיקר מול חברות הליסינג, אם כי, טסלה לא מסרה אם היא תעבוד ישירות מול חברות ליסינג או מול החברות עצמן - דבר שעשוי להוריד את "עלויות התיווך" של חברת הליסינג ולהפחית את העלות לצרכן הסופי.

טסלה מפתחת רכבים חשמליים שהם גם חצי אוטונומיים, אם כי המעבר לרכבים אוטונומיים לחלוטין הוא לא קרוב. זה עניין על פי הערכות של שנתיים לפחות. חוץ מטסלה גם היצרניות הסיניות של רכבים חשמליים נכנסות לארץ, כאשר בשנה הבאה נראה מספר רכבים משמעותי - רבבות רכבים חשמליים.

הבעיה הגדולה של הרכבים החשמליים כים הם עמדות הטענה, אך ככל שהכמות של הרכבים האלו על הכביש עולה, כך גם ההצדקה להתקנה של עמדות הטענה גדלה, כך שצפוי שהיקף תחנות ההטענה יילך ויגדל ובעיה זו תיפתר "על הדרך".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ואפשר בהרבה פחות 05/05/2021 00:14
    הגב לתגובה זו
    בולשויקים
  • בנוסף שכייף לנהוג ברכב חדש הוא תמיד יותר בטיחותי ו 05/05/2021 08:55
    הגב לתגובה זו
    בנוסף שכייף לנהוג ברכב חדש הוא תמיד יותר בטיחותי ומתקדם מרכב ישן. כמובן למי שיש אפשרות הוא כניראה חכם מכיוון שיש לו כסף. חמור בטוח שלא.
  • 2.
    רכב מדהים (ל"ת)
    יוני 04/05/2021 17:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איך ניתן להתייחס לחיסכון כשלא מצויינת התקופה לא מיוחס החיסכון? (ל"ת)
    אנונימי 04/05/2021 15:36
    הגב לתגובה זו
  • כאשר מציינים חיסכון חייבים להתייחס לעלות הרכב בהשו 05/05/2021 08:58
    הגב לתגובה זו
    כאשר מציינים חיסכון חייבים להתייחס לעלות הרכב בהשוואה לבנזין,כמות הנסועה, לאורך כמה זמן מכיוון שבטווח של 8/10 שנים צריך להחליף סוללה בעלות גבוה מאוד שסופגת את החיסכון בדלק. היתרון המשמעותי זה בזיהום האויר
  • חיסכון בשנה (ל"ת)
    אבי 04/05/2021 21:46
    הגב לתגובה זו
מוניות
צילום: תמר מצפי

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה

במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק

רן קידר |

יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית. 

כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק. 

רוב נהגי המוניות הם עברייני מס    


במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.

במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.

מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגם IM5. צילום רונן טופלברג

דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג

קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים. 

דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים

IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין. 

יואב פולס |

קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.

בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6  ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.

דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.

דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.

לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.