קניון מליסרון
קניון מליסרון

מליסרון: ווליו בייס מעניקים למניה המלצת קניה עם אפסייד של 57%

אחרי הדוחות, בבנק ההשקעות מעלים למניה את מחיר היעד ל-359 שקל; "מדובר במניה הכי זולה בסקטור הנדל"ן המניב, והיא חייבת להיות עוגן בתיק המניות ולייצג בגאון את הסקטור"
איתן גרסטנפלד | (1)

הבוקר פרסמה חברת מליסרון 0.57% המפעילה קניונים ושטחי משרד, את תוצאותיה לרבעון הרביעי. במסגרתם הציגה שיפור קטן בהכנסות שהסתכמו בכ-1.56 מיליארד שקל. לצד זינוק ברווח הנקי, כתוצאה משערוכי נדל"ן בגובה 975 מיליון שקל. בבנק ההשקעות ווליו ביס מעניקים לחברה מחיר יעד של 359 שקל, המהווה אפסייד של כ-57% על מחיר הבסיס של המניה הבוקר.

לדברי שי ליפמן אנליסט, ווליו בייס, "אנו נותרים בהמלצת קנייה ומעלים את מחיר היעד מ-306 שקל ל-359 שקל למנייה (אפסייד של כ-57%). לפי מודל שמרני של מכפיל FFO של  16.5 על FFO צפוי של כ-1,033 מיליון שקל בסוף 2023. פעילות הייזום של החברה תבטיח את המשך הצמיחה בשנים הקרובות ואנו מעריכים כי היא אף תורחב לשם הבטחת הצמיחה גם בטווח הארוך".

להערכת ווליו בייס "הפחד מהקניה המקוונת מתחיל להתפוגג, שינויים בטעמי הקהל מוטמעים בנכסי החברה והתמהיל הולך לכיוון של הגדלת ההסעדה הפנאי והבידור. מליסרון נמצאת כל הזמן עם היד על הדופק, יודעת להשתנות ולהתאים את עצמה לשינויים בטעמי הקהל. מניית מליסרון חייבת להיות עוגן בתיק המניות ולייצג בגאון את סקטור הנדל"ן המניב, שהוא בהחלט אופציה על כלכלת ישראל, שמפגינה חוזקה".

באשר לתוצאות השנתיות לדברי ליפמן "מליסרון מסיימת את 2019 בצורה טובה מאוד. החברה חיזקה את ההון ע"י גיוס מניות של כ-565 מיליון שקל והשלימה את רכישת הבעלות המלאה על נכס הדגל שלה – קניון רמת אביב, צעד מתבקש שמחזק את תמהיל הנכסים שלה. מליסרון מציגה עליה של 2.6% בפדיונות בקניוני הקבוצה, ניתוח הפדיונות מעלה תמונה שבה עיקר הגידול בפדיונות בא מכיוונם של תחומי ההסעדה, בתי הקולנוע ונותני השירותים, מה שמצביע כי מליסרון נערכת בצורה טובה לעשור הבא עם התאמה של תמהיל השוכרים לטעמי הציבור, ומקטינה את התלות שאפיינה בעבר את התחום בענף האופנה". 

לדבריו, "הצמיחה העתידית של החברה תבוא בעיקר מייזום בתחום המשרדים. פעילות הייזום של מליסרון כיום תגדיל את שטחי ההשכרה של החברה בכ-130 אלפי מ"ר בשנים הקרובות (חלק החברה), סך ההשקעה הנדרש צפוי לכ-1.35 מיליארד שקל (כ-640 מיליון מתוכם הושקעו עד עתה). השלמת הייזום צפויה להניב לחברה תוספת משמעותית של כ-140 מיליון שקל ל-NOI הגוזרת תשואת ייזום של כ-10%, מה שיניב לחברה רווחי הון משמעותיים נוספים בעת הפיכת הנכסים למניבים".

"ניתוח עלות החוב של החברה מעלה כי עדיין (לאור עלות החוב של החברה כיום) כל גיוס חדש ממשיך להקטין את עלויות המימון של החברה (ובאותה מידה להגדיל את ה-FFO)".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    במקום נתן חץ הייתי נעלב..... (ל"ת)
    א 26/02/2020 15:43
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.