החל משישי הקרוב - יופעלו מיניבוסים בגוש דן בסופי שבוע
בסוף השבוע הקרוב יחל מערך היסעים בגוש דן בו ישתתפו ארבעת הערים תל אביב-יפו, גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון - המונות כ-4 מיליון תושבים. העלות השנתית להפעלת הפרויקט מוערכת בכ-12.5 מיליון שקל וצפויה לגדול ככל שיצטרפו ערים נוספות.
חברת "מוניות קווי שירות 4,5 בע"מ" זכתה בהתמחרות על הפעלת המערך. מדובר ברשת קווים בין עירונית שתתבסס על אוטובוסים בגודל קטן, הכוללים כל אחד 19 מקומות. המערך יכלול 6 מסלולים שאורכם כ-300 ק"מ ויעצור ביותר מ-500 תחנות. הקווים יופעלו בימי שישי בשעות 02:00-18:00 ובשבת, בשעות 17:00-09:00. בשלב זה השירות יהיה חינמי ותתאפשרנה החלפות בין הקווים.
רשת הקווים תמוספר במספרים 710-705 והמיניבוסים והתחנות ימותגו באופן שיאפשר לזהות אותם בקלות, כולל מפות של הקווים בתחנות הייעודיות. הקווים יצאו בתדירות קבועה של כל חצי שעה עגולה, מלבד קו 710 מקריית אונו שייצא כל שעה עגולה. יש לציין כי התדירות והלו"ז עשויים להשתנות במהלך ההפעלה.
פירוט המסלולים:
מבחינת נגישות, כל מיניבוס שלישי (כל שעה וחצי) יהיה מונגש ונוסע בעל מוגבלות בתנועה המעוניין להשתמש בשירות יוכל להודיע למוקד הטלפוני לפחות שעתיים מראש, על מנת שיתואם אוטובוס ויישמר עבורו מקום.
בשלב הראשוני, ניתן יהיה לקבל מידע בזמן אמת אודות מיקום הרכבים באפליקציית אוטובוס קרוב, או דרך מוקד שירות לקוחות שיופעל במהלך שעות הפעילות בלבד בטלפון 03-9676000. מידע יהיה זמין גם בקישור המצורף ודרך מוקדי 106 העירוניים.
"האפשרות לנוע ממקום למקום בכל ימי השבוע היא זכות יסוד", מסר רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו. "פרויקט "נעים בסופ"ש" נועד למלא את הצורך של אוכלוסייה גדולה בישראל לעשות זאת, בהיעדר תחבורה ציבורית ממשלתית. כולי תקווה שממשלת ישראל תרים את הכפפה ותרחיב את השירות הזה לכלל תושבי המדינה."
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "מועצת העיר אישרה לפני כשבועיים את השתתפותנו במיזם החדש והבינעירוני ברוב קולות. בגבעתיים יעבור קו אחד, מידתי, שמסלולו נקבע בצירים הראשיים של העיר בלבד, תוך התחשבות ברגשות הציבור הדתי. אנו מקווים כי יותר ויותר רשויות סמוכות שטרם הצטרפו, יבחרו להצטרף, יסייעו לרשת הקווים להתפתח ויאפשרו גם לתושביהם התניידות גם בסופי שבוע".
ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו: "על מקבלי ההחלטות במדינה לראות את החשיבות שבעידוד הציבור לנסוע במערכת הסעת ההמונים בכל ימות השבוע, כי ידוע שברגע שהציבור יוכל להשתמש בקווי תחבורה יעילים, נוחים וראויים בכל עת שיחפוץ, יופחתו עומסי התנועה בכבישים. כאשר הציבור יוכל להשתמש בפתרונות יעילים בכל ימות השבוע, הוא יעדיף להימנע מנסיעה ברכב פרטי, ויחסוך עלויות רבות".
אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "מערך התחבורה החדש בסופי השבוע מהווה בשורה אמיתית לכל תושבי גוש דן. בזכות שיתוף הפעולה בין הרשויות נוצרת לראשונה רשת תחבורתית אפקטיבית המאפשרת התניידות נוחה ויעילה בין הערים בסופי השבוע".
מפת הקווים
- 6.יוזמה מבורכת...כן ירבו (ל"ת)משה 20/11/2019 11:46הגב לתגובה זו
- 5.Zvika 20/11/2019 09:13הגב לתגובה זובכל הערים הללו ביחד אין מילי'ון אחד
- 4.אדם 19/11/2019 11:38הגב לתגובה זוהסבים והסבתות שלנו גם אם הם לא שמרו הם הבינו שעל מסורת ישראל צריכים לשמור אנחנו דור 2020 חיביים הכל כאן ועכשיו ותראו לאן אנו מגיעים "ככל העמים בית ישראל" רח"ל אז בשביל מה אנו מקיזים דם בארץ הזאת אולי באמת עדיף לעזוב פה את הערבים לבד ולעבור לאוגנדה
- 3.רמת גני 18/11/2019 23:03הגב לתגובה זוהסבבוס של רמת גן לא פועל ביום שישי לאחר הפסקת שירות האטובוסים הרגיל. מתחיל רק ב 11 בלילה. לא נוכל להגיע לארוחות משפחתיות ונאלץ להמשיך לשבת בבית... הכל בגלל בעיות אגו של ראש העיר שסירב להצטרף למיזם
- 2.נריה 18/11/2019 20:14הגב לתגובה זוב"ה
- 1.4 מיליון זרגגים (ל"ת)בוב 18/11/2019 19:32הגב לתגובה זו

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה
כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים
רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.
מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות.
בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.
רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.
יגדיל את הצריכה הפרטית
הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.
- מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

21 חשודים נעצרו בחשד לזיוף תקנים בהיקף של 15 מיליון שקל
בתום חקירה סמויה, עוכבו 21 חשודים בחשד למעורבות בביצוע עבירות שחיתות ציבורית חמורות בהן, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שוחד, הלבנת הון, עבירות על חוק מע"מ ועל פקודת המכס ועבירות על פקודת היבוא והיצוא וחוק התקנים
במסגרת שיתוף פעולה בין היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), להב 433, חקירות מכס מע"מ ת"א, בקרת יבוא במכס אשדוד ומשרד הכלכלה והתעשייה, עלה חשד כי אחת ממעבדות הבדיקה בתחום יבוא מוצרים לישראל, חברה לגורמים עבריינים ויחדיו קשרו לקשר שוחדי ומרמתי, במסגרתו שוחררו והופצו כמויות גדולות של מוצרים החייבים עמידה בדרישות תקנים רשמיים, מבלי שעברו את מלוא הבדיקות הנדרשות, ובנוסף לא הועבר הדיווח הנדרש לרשויות בהתאם.
מרגע שנודעו החשדות האמורים, הוקפאה ההכרה של המעבדה לבדיקות יבוא. בנוסף, עלו חשדות על קשר בין החשוד המרכזי למעבדה במערכת שוחדית, כאשר הוא מפנה אליה יבואנים, תמורת תשלום עמלות ואילו המעבדה בתמורה, מאשרת את שחרור המוצרים. ללא ביצוע הבדיקות וללא דיווח לרגולטור, כנדרש.
בדרך זו, עולה החשד, כי נכנסו לישראל כמויות גדולות של מוצרים החשודים כמסוכנים,
ללא הבדיקות הנדרשות וללא הדיווח הנדרש לרשויות. בשלב זה, על פי החשדות, המוצרים או מרביתם הועברו לשטחים. החקירה מלווה על ידי היחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים ויחידת התביעה הפלילית במשרד הכלכלה. סך עבירות המס נכון ליום זה של החקירה הינן למעלה מ-15 מיליון
שקל.
הליך היבוא התקני
הליך יבוא תקני לישראל נבנה כך שיוודא שכל מוצר שנכנס לשוק המקומי עומד ברף בטיחות ואיכות בסיסי, כך שגם המדינה וגם הצרכן לא נפגעים. הכל מתחיל ברשימון היבוא שמוגש למכס, מסמך רשמי שבו היבואן מפרט את כל פרטי הסחורה, היכן יוצרה, מה ערכה הכספי ומה הייעוד שלה. לאחר מכן מגיע שלב קריטי של בדיקות מעבדה ותקינה: מוצרים מתחומים רגישים כמו חשמל, צעצועים לילדים, קוסמטיקה או ציוד רפואי חייבים לעמוד בתקנים ישראליים מחייבים. כאן נכנסות לפעולה המעבדות המורשות, שאמורות לבדוק אם המוצרים אכן תואמים את התקנות מבחינת בטיחות שימוש, חומרים מסוכנים או התאמה חשמלית.
- 5 בכירים באוטומקס נעצרו בחשד לעבירות רבות
- נחשפה תשתית להלבנת הון בקריפטו בהיקף עשרות מיליוני דולרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, היבואן מחויב לשלם את כלל המיסים הנדרשים, מכס, מע"מ ולעיתים מסי קנייה נוספים, לפני שהמוצרים יכולים להשתחרר מהנמל. רק כאשר כל התנאים הללו מתקיימים, מקבל היבואן אישור רשמי לשחרור הסחורה לשוק המקומי ולהפצתה לצרכנים. כאשר התהליך הזה נעקף באמצעות שוחד, זיוף אישורים או העלמות מס, נגרמת פגיעה משולשת: ראשית, הציבור חשוף למוצרים שעלולים להיות מסוכנים, החל במוצרי חשמל לא תקינים ועד צעצועים עם חומרים רעילים; שנית, נפגעת התחרות מול יבואנים שמקפידים על החוק ונדרשים להוצאות גבוהות יותר; ושלישית, נגרע כסף רב מקופת המדינה עקב אובדן מסים.
וכך, הפרשה הנוכחית לא רק שגורעת כספים מהמדינה לטובת מוצרים שחלקם מועברים לשטחים, אלא גם חושפת את הציבור למוצרים שעלולים להוות סכנה.