טוויטר
צילום: istock

טוויטר בדרך לצנזר חלקית את טראמפ ואנשי ציבור אחרים

יום לאחר שטראמפ תקף את החברה. טוויטר מציגה היום כלי חדש שימנע מהרשת החברתית להפוך לזירת התנגחויות והשמצות בין הפוליטיקאים בזמן הבחירות הקרובות
עמית נעם טל | (4)

חשבון הטוויטר של טראמפ הפך בשנים האחרונות להיות הדרך המועדפת שלו להעברת מסרים לציבור. הנשיא דאג בשנים האחרונות לצייץ באופן יום יומי על נושאים רבים, דבר שהוביל לכך שהיום עוקבים אחריו לא פחות מ-61.3 מיליון משתמשים. טראמפ משתמש לעיתים בחשבונו כדי לתקוף אישית פוליטיקאים/בעלי תפקיד אחרים, וכעת מבקשים בטוויטר לשנות זאת.  

לקראת הבחירות בארה"ב בשנה הבאה חוששים בטוויטר כי הרשת תהפוך לזירת התנגחויות בין הפוליטיקאים, ולכן הם משיקים מכשיר חדש שיזהה הפרה של הכללים המקובלים ברשת, ובפרט של אנשים ציבור. במקרה של הפרה של הכללים האתים של החברה,  החברה תציג הודעת אזהרה למשתמש כי "ההודעה זוהתה ע"י טוויטר כהודעה פוגענית, אך היא החליטה להשאיר את הציוץ כי זה אינטרס ציבורי", ורק בלחיצת כפתור ניתן יהיה לראות את הציוץ המלא.  בנוסף, החברה צפויה לתייג את ציוצים אלו, דבר שיוריד את מספר המשתמשים שיצפו באותם ציוצים. 

ההודעה שצפויה להיות מוצגת במקרים של הודעות פוגעניות

החברה קבעה 3 תנאים חדשים להפעלה של הכלי החדש: התנאי הראשון הוא שמדובר בעובד ציבור, או פרט שמתמודד לתפקיד כזה. התנאי השני הוא שלאותו חשבון יש יותר מ-100,000 עוקבים, והתנאי השלישי הוא שהחשבון מזוהה. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    טוויטר הרסו את העולם.אנשים לא מסתכלים סביבם ברחוב,ברכבת (ל"ת)
    שלמה 27/06/2019 22:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לגמריי !!! 27/06/2019 21:12
    הגב לתגובה זו
    תנסו ותיווכחו .
  • מומחה לקנוניות 28/06/2019 10:01
    הגב לתגובה זו
    אל תעשה לחברך מה ששנוא עלייך.
  • ג 27/06/2019 21:51
    הגב לתגובה זו
    הודעה מטומטמת
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.