מרכז אפל בניו יורק מחשבים בניין פלאפון סלולר
צילום: Istock

מלחמת סחר ותחרות מסמסונג: הנה התחזיות לקראת דו"חות אפל

ענקית הטכנולוגיה נושקת לשווי שוק של טריליון דולר, ומדלגת בינתיים מעל מלחמת הסחר. אלו תחזיות האנליסטים לקראת פרסום הדו"חות הערב
גיא בן סימון | (1)

עונת הדו"חות בוול סטריט מעלה הילוך השבוע, ולאחר פרסום תוצאותיהם של פייסבוק וטוויטר, והאכזבה מהן שהרעידה את מדד הנאסד"ק, ענקית הטכנולוגיה אפל צפויה לפרסם הערב לאחר סגירת המסחר את דו"חות הרבעון.

דו"חות אפל מגיעים בעוד החברה נושקת לשווי של 1 טריליון דולר (938.69 מיליארד דולר) ובקנה המוצרים שלה ישוחררו מאוחר יותר השנה הגרסאות החדשות של מכשירי האייפון, אייפד, השעון החכם וה-Mac.

התחזיות שסיפקה אפל עצמה לרבעון הנוכחי הן למכירות בטווח שבין 53.5-51.5 מיליארד דולר; שולי רווחיות גולמית של 38.5%-38%; הוצאות תפעוליות בטווח של 7.8-7.7 מיליארד דולר; והכנסות אחרות בגובה 400 מיליון דולר.

בבית ההשקעות Zacks צופים כי החברה תציג הכנסות של 53.37 מיליארד דולר - באמצע טווח התחזיות שסיפקה אפל, ומה שמהווה צמיחה של 15.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

עוד צופים ב-Zacks כי מכירות האייפון יגיעו ל-41.29 מיליון יחידות. בהתחשב בהתפשטות המכירות של האייפון בשווקים המתפתחים נראה כי אכן מדובר ביעד שהחברה עשויה להשיג בקלות.

עיני המשקיעים יופנו בנוסף לחטיבת השירותים של אפל שכוללים הכנסות משירותי אינטרנט, App Store (שחוגגת עשור לקיומה), אפל מיוזיק, אפל קייר, אפל Pay, ושירותים נוספים. אלו רשמו ברבעון הקודם עלייה של 31% ל-9.10 מיליארד דולר, והיו לגורם המרכזי שדחף את אפל להכות את התחזיות ברבעון הקודם. נזכיר כי בתחילת שנת 2017 מנכ"ל החברה, טים קוק, הציב יעד להכפלת חטיבת השירותים עד שנת 2020.

כמו כן, עיני השוק יופנו לשוק המוצרים הנוספים של החברה, כמו השעון החכם, האזניות של אפל, אפל TV ועוד, שיחד עם מוצרי הבית של החברה תרמו 90% לצמיחת הקטגוריה 'מוצרים אחרים' של ענקית הטכנולוגיה. אלו רשמו ברבעון הראשון קפיצה של 38% במכירות ל-3.95 מיליארד דולר. התחזיות של השוק הן לעלייה של 34% ברבעון הנוכחי ל-3.68 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה, לפי התחזיות של FactSet, הרווח למניה צפוי להסתכם ב-2.16 דולרים, לעומת רווח של 1.67 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. לגבי השורה העליונה, ב-FactSet צופים הכנסות של 52.3 מיליארד דולר לרבעון ומכירות של 42 מילון יחידות אייפון.

בשוק צופים לגבי ההמשך כי ברבעון הבא (זה שיסתיים בחודש ספטמבר), אפל תדווח על הכנסות של 59.7 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.65 דולרים. בהנחה שענקית הטכנולוגיה אכן תעמוד בתחזיות לרבעון השני, מדובר בעלייה של 13% בשורה העליונה.

הרבעון החולף לא אמור להיות דרמטי עבור אפל, ובכל מקרה, השוק כולו ימתין לתחזיות שתספר החברה לגבי מכירות האייפון הצפויות בשנת 2019 כולה. בתוך כך, נראה כי התחזקות הדולר בעולם עשויה להעיב במעט על השורה העליונה והתחתונה של אפל ברבעון. 

ומה לגבי התחרות מול סמסונג?

רק הבוקר דיווחה סמסונג על הרווחיות הרבעונית הנמוכה ביותר מזה יותר משנה בצל מכירות חלשות של מכשיר הגלקסי S9. אם לא די בכך, החברה הזהירה כי התחרות הגוברת בשוק הסמארטפונים עלולה לפגוע גם ברבעונים הבאים. כאשר סמסונג מספרת על תחרות, היא כוללת את אפל כמובן, אך גם את שוק הסמארטפונים המוזלים מסין. אפל ידועה כחברה עם לקוחות נאמנים אך עולה השאלה כמה מהם יוותרו ככאלו לאור התחרות הגוברת והמחירים הנמוכים בהרבה של היצרניות מסין לעומת אלו שמתמחרת החברה.

מלחמת הסחר פוסחת

צריך להזכיר כי כל מה שנוגע לאפל הוחרג מכל מני מכסים של טראמפ, ובכל זאת המשקיעים יעקבו מקרוב אחר שיחת המשקיעים שצפוי המנכ"ל קוק לערוך עם פרסום הדו"חות. מתחילת השנה מניית אפל עלתה ביותר מ-12% ונסחרת כעת ברמות שיא לאחר שהשלימה מהלך עליות של 30% במהלך 12 החודשים האחרונים.

מניית אפל משנת 2016:

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כמו fb Netflix (ל"ת)
    אפל בדרך למטה 31/07/2018 20:13
    הגב לתגובה זו

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".