לידיעת השר כץ: "תושבי ישראל אינם שבעי רצון מהתחבורה הציבורית"
בנק ישראל פרסם הבוקר (א') נתונים מדוח בנק ישראל לשנת 2017 בנושא התחבורה הציבורית בישראל ביחס לאירופה וקרא לממשלה לפעול לשיפור התשתיות לתחבורה הציבורית - "ההשקעה בתשתיות לתחבורה ציבורית נובעת בעיקר ממדיניות ממשלתית, אף שהממשלה הגדילה אותה בשנים האחרונות, עליה לפעול ביתר שאת לשיפור התשתיות" כך לפי בנק ישראל.
בבנק ישראל מציינים כי "המשתמשים בתחבורה ציבורית בישראל כדי להגיע למקום העבודה נוטים להשתייך לרמה סוציו-אקונומית נמוכה, ממצא אשר תומך בסברה שרבים בישראל משתמשים בתחבורה הציבורית בלית ברירה, כלומר מפני שאין ברשותם רכב פרטי. תושבי ישראל אינם שבעי רצון מהתחבורה הציבורית, ומדידת עתירות השימוש בתחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב מעידה על כך שהעתירות בו נמוכה יחסית למקובל באירופה. ממצאים אלה מצביעים על הצורך כי הממשלה תפעל ביתר שאת לשיפור התחבורה הציבורית בישראל".
על פי נתוני בנק ישראל, שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית בשלוש הערים הגדולות בישראל נמוכה משביעות הרצון בערים מרכזיות באירופה. למרות אי שביעות הרצון, ואף על פי שהתושבים כנראה משתמשים בתחבורה הציבורית בלית ברירה, הנתונים על שיעור המשתמשים בתחבורה הציבורית אינם מעידים כי קיים הבדל משמעותי בין שיעור המשתמשים בשלוש הערים הגדולות בישראל לבין הממוצע בערים גדולות ובינוניות באירופה.
אולם, כאשר בוחנים גם את הגורמים המשפיעים על שיעור השימוש בתחבורה ציבורית ניתן לבנות מדד לעתירות השימוש, המושפע מהמאפיינים הייחודיים של כל עיר, אשר תומך בטענה ששיעור השימוש בתחבורה הציבורית בישראל צריך להיות גבוה מזה שנמדד בפועל כדי לעמוד בסטנדרטים אירופיים.
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי נתוני בנק ישראל, לאורך שנים עומדת ההשקעה בתחבורה יבשתית על כ-1% מהתוצר, מזה שני שלישים בכבישים ושליש בתחבורה ציבורית - בעיקר רכבות כבדות וקלות. בשנים האחרונות עלה במעט משקל ההשקעה בתחבורה ציבורית בזכות השקעה בפרויקטים תשתיתיים גדולים, כגון קו הרכבת תל אביב-ירושלים והקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב.
למרות ההשקעה בשנים האחרונות גדל העומס על תשתיות התחבורה, כאשר מספר האנשים שנוסעים לעבודה עלה בעקבות הצמיחה הטבעית של האוכלוסייה, התרחבות פיזורה במרחב, והעלייה בשיעור התעסוקה.
בשעה שאוכלוסיית העובדים ביישוב מגוריהם גדלה בכ-34% בין 2006 ל-2016, אוכלוסיית העובדים מחוץ ליישוב מגוריהם גדלה בכ-53% באותה תקופה. בהתאם לכך נתוני הסקר החברתי מצביעים על עלייה הדרגתית במשך הנסיעה לעבודה.
- הבובות הפופולריות מסוכנות לילדים: משרד הכלכלה מזהיר משימוש בבובות LABUBU
- ביטוח לאומי דיגיטלי: לנצח את הבירוקרטיה מהספה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים...
תגובת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "משרד התחבורה מדביק פערים של 60 שנה בהשקעות בתשתיות בתחבורה ובעיקר בתחבורה הציבורית. במסגרת זאת מושקעים עשרות מיליארדי שקלים בהקמת מסילות ברזל מצפון הארץ ועד דרומה, מאות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בעשרות ערים בארץ שיצרו רשת של נתיבים שתכלול את כל מטרופולין תל אביב ותאפשר נסיעה ישירה ומהירה של אוטובוסים ורכב ציבורי תוך עקיפה של כל הפקקים. בתשע השנים האחרונות בלבד הושקעו במערך התחבורה הציבורית תקציבים בהיקפים חסרי תקדים שלא היו כמותם מאז קום המדינה".
- 12.לידיעת הציבור, כץ הוא השר הראשון שמפתח תחבורה ציבורית (ל"ת)אלי 19/03/2018 10:16הגב לתגובה זו
- 11.חיים 18/03/2018 21:45הגב לתגובה זוקושיי במציאת חנייה ולא תמיד בכלל מעמד סיציו אקונומי
- 10.נמאס כבר מהליכוד המושחת שמחלק כסף למצביעיו (ל"ת)להחליף את השלטון 18/03/2018 18:41הגב לתגובה זו
- 9.כץ קץ 18/03/2018 18:39הגב לתגובה זומקומות חניה שמורים והכל חינם. סכנת נפשות לנסוע באוטובוס בשעת עומס אפילו אי אפשר לרדת מהאוטובוס כי הוא דחוס. אוטובוסים לא עוצרים בתחנות כי הם מפוצצים. כמו כן הממשלה לא שינתה שום מסלול כבר 40 שנה. קו שמשרת אוכלוסיה מת"א , ר"ג , בני ברק ופתח תקווה כמו קו 66 מגיע כל רבע שעה במקרה הטוב. ומרבית האנשים רוצים להגיע לאזור הצפון לנמל וכו. אבל הוא לא מגיע. ושום דבר לא יעזור פה. חוץ מלהרוס הכל ולבנות מחדש עם אנשים חכמים ולא אנשים מחממי כסאות וטיפשים כמו שיש פה בשפע במדינה
- 8.בחו"ל כל רגע מגיע אוטובוס חשמלית מטרו בכלל לא צריך לקחת (ל"ת)טל 18/03/2018 15:44הגב לתגובה זו
- 7.גל 18/03/2018 15:43הגב לתגובה זומגיעים גם אחרי 40 דקות .אנשים משלמים כסף ולא רק שעומדים כמו בקר גם לעמוד לא מצליחים כי לא מגיעים אוטובוסים והנהג או לא עוצר בכלל או שמעמיס מפוצץ את האוטובוס הוא יושב ולשר יש נהג פרטי
- 6.רכבת ישראל עולם שלישי (ל"ת)גיא 18/03/2018 15:36הגב לתגובה זו
- 5.byroni 18/03/2018 15:34הגב לתגובה זובנוסף למה שכתבתי . אני מציע להפסיק לחלק משכורות ענק ואז יהיה כסף גם לתחבורה ציבורית נוספת.
- 4.byroni 18/03/2018 15:32הגב לתגובה זו1. אין מה להשוואות בין אירופה לישראל , באירופה בכל נבנה במשך מאות שנים. בישראל אנחנו רק 70 שנה מקום המדינה . 2. אין תקציב בישראל כפי שיש באירופה. 3. בשלוש שנים האחרונות אני נוסע הרבה מאוד בתחבורה ציבורית ולא הרגשתי כל בעיה לגיע מקום למקום ובזמן.
- 3.אזרח 18/03/2018 15:29הגב לתגובה זומאות אלפי אזרחים נתקעים בפקקים, או סובלים בלית ברירה בתחבורה ציבורית לא יעילה ומסורבלת, אבל הוא וממשלתו ימשיך לנסוע ברכב שממן לו משלמי המיסים . העיקר רוצה לסלול רכבת לאריאל, השקעה אדירה בשביל קומץ של אנשים.
- 2.הבעיה היא יכולת - אין לכץ יכולת לספק תחבורה ציבורית (ל"ת)דן 18/03/2018 13:43הגב לתגובה זו
- 1.מוטי 18/03/2018 13:22הגב לתגובה זוממשלת נתניהו זו הדוגמא הכי טובה לכדאייניקים השר כץ מוקסם מעצמו שזורק עשרות מיליארדים ולא מבין מה לא בסדר אין בעיה שיסלול כבישים ועוד מחלפים אבל תחבורה ציבורית זה רכבות זימנות ומהירות מכאן לשם וחזרה התחברה הציבורית בישראל היא פיקציה מה לא מובן ?
- אזרחית 18/03/2018 13:57הגב לתגובה זוהאם הוא נותן דעתו על האזרחים המשתמשים בתחבורה הציבורית ? ספק רב. האם הוא חושב ומתכנן כיצד להסיע אלפי חיילים לבסיסי צה"ל הנבנים סביב באר-שבע או שמא מחשבותיו נתונות למסילת הברזל שהוא מעדיף לסלול לאריאל בה על תושביה המעטים ? ספק רב. 2 קדנציות בתפקיד שר התחבורה (ועוד תארים) ואנחנו האזרחים נותרנו באותו מקום.
- יש כבר רכבת לב"ש ויש גם רכבת לדימונה! גם באריאל ושומרון (ל"ת)יש אזרחים!! 18/03/2018 21:48
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם
תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים
במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות.
החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים.
יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים.
שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס.
- טלפון של חשוד יישאר בידי החוקרים לעוד 180 יום
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
