דו"חות דלק: רווח ענק של 1 מיליארד שקל ברבעון

זאת בעיקר על רקע מכירת 9.25% מתמר; תשובה יגרוף דיבידנד של 80 מיליון שקל;  ההכנסות עלו ל-1.77 מיליארד שקל; ושימו לב לתוצאות איתקה ברבעון
גיא בן סימון | (8)
נושאים בכתבה דלק יצחק תשובה

עונת הדו"חות לרבעון השלישי מגיעה היום לישורת האחרונה עם פרסום תוצאות דלק קבוצה -1.56% לפיהם החברה רשמה רווח נקי של 1 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2017. לשם השוואה, הרווח הנקי ברבעון המקביל עמד על 85 מיליון שקל בלבד. הקבוצה תחלק דיבידנד של 120 מיליוני שקל, כאשר בעל השליטה, יצחק תשובה, צפוי לגרוף 80 מיליון שקל כדבידנד. עיקר העלייה בשורה התחתונה נוגעת להשלמת המכירה של 9.25% מהאחזקות של דלק קידוחים במאגר תמר לשותפות "תמר פטרוליום". מכירה זו הניבה לקבוצת דלק רווח נקי של 873 מיליון שקל. נזכיר כי מכירת הזכויות נעשתה בהתאם למתווה הגז לפיו השותפות אולצה למכור את מלוא אחזקותיה בתמר עד לסוף 2021. לאחר מכירת הזכויות יישארו למימוש כ-22% נוספים מהזכויות במאגר תמר. בנוגע לאסטרטגיה של דלק - התמקדות בפעילות הבינלאומית באמצעות איתקה (Ithaca Energy), זו רשמה הכנסה ממסים בסך של 48 מיליון דולר שהעבירה אותה לרווח של 127 מיליון דולר ברבעון. ללא ההכרה בהכנסות ממס איתקה היתה מפסידה 18 מיליון דולר ברבעון השלישי. אסי ברטפלד: "אנחנו מסכמים את הרבעון השלישי עם רווחי שיא של מעל למיליארד שקל, שעולים בקנה אחד עם האסטרטגיה של הקבוצה להתמקד בתחום האנרגיה ולהתרחב בשווקים הבינלאומיים. העסקה למכירת הפניקס מתקדמת בהתאם לאבני הדרך שנקבעו בהסכם בין הצדדים, ואנו מקווים שכבר בטווח הזמן הקצר היא תקבל את האישורים הרגולטורים הדרושים להשלמתה".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    לא מבין יש רווחים אדירים והמניות מפסידות איך???? (ל"ת)
    אחד פשוט 29/11/2017 13:09
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    .... עוצרים את המניה ... היא מתחילה תהליך עלייה .. (ל"ת)
    רון 29/11/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תוספת לא מקובל עלי שהפסדתי לא מעט בדלק נדלן שהוא יחגוג (ל"ת)
    דוד 29/11/2017 10:34
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דוד 29/11/2017 10:31
    הגב לתגובה זו
    אז היו לו תירוצים למכביר ובשורה התחתונה התספורת למחזיקי דלק נדלן נעשתה ללא משוא פנים פשוט תשובה התעלם ממחזיקי דלק נדלן ולא פיצה אותם במאומה אז מה יש לו להתהדר בהישגים על חשבוננו המשקיעים לאחר שעשה מה שעשה הרי הכל לטובתו האישית ושישרפו מחזיקי דלק נדלן אז מה מגיע לו להאדיר את עצמו על מה ולמה לעזאזל
  • לא נסלח ולא נשכח (ל"ת)
    ישראל999 29/11/2017 11:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שיחזיר את התספורת בדלק נדלן שערוריה (ל"ת)
    רווחים מול הפסדים 29/11/2017 09:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יגרוף 79 או 97 דיבדנד ? (ל"ת)
    גבי 29/11/2017 09:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חבל שלא קניתי בוכתה אתמול (ל"ת)
    יוסי 29/11/2017 09:47
    הגב לתגובה זו
בנקים
צילום: אילוסטרציה
סקירה

הבנקים זינקו בכ-6%, הפניקס זינקה 7%; סאפיינס ב-24%

נעילה חיובית בתל אביב: הבנקים זינקו על רקע הגדלת הדיבינד הצפוי, סאפיינס זינקה בעקבות הרכישה המסתמנת 

מערכת ביזפורטל |

המסחר ננעל בירוק בוהק: מדד ת"א 35 הוסיף 1.42% ומדד ת"א 90 עלה 1.59%.

במבט על הסקטורים, מדד הבנקים זינק 5.88%, מדד הביטוח עלה 3.4%, מדד הנפט והגז סגר שלילי ב-0.78% ומדד הנדל"ן עלה 0.82%. הבנקים כמובן גנבו את ההצגה. עליות מטורפות של 6%, בעיקר כי הם יחלקו 50% מהרווחים ברבעון הקרוב כדיבידנדים ומדובר על דיבידנדים מאוד משמעותיים. 



מדד MSCI עושה עדכון ומניית הפניקס הפניקס -2.49%   צפויה להיכנס למדד. עדכון MSCI - הפניקס מצטרפת למדד MSCI ישראל, מי עוד ברשימה?

בנק ישראל יאפשר לבנקים לחלק עד 50% מהרווח הנקי לבעלי המניות כדיבידנד, לעומת 40% עד כה, צעד שתקף בשלב זה רק לרבעון השני וייבחן מחדש ברבעון הבא. ההחלטה מגיעה על רקע ירידה ברמת הסיכון במשק, עודפי הון משמעותיים והיערכות הבנקים לפרסום דוחות חזקים במיוחד. המניות במגמה חיובית ומדד הבנקים עולה מעל 3%

חמשת הבנקים הגדולים צפויים לדווח יחד על רווח נקי של 8.5-9 מיליארד שקלים ברבעון השני, עם תשואה ממוצעת להון של 16%-17%. סביבת הריבית הגבוהה, פעילות כלכלית ערה במשק, יתרות עו"ש גבוהות ורוח גבית משוק ההון צפויים לתמוך בשורת הרווח, ולתרום לתוצאות חזקות גם בהכנסות מעמלות וניירות ערך. עם זאת, לא הכל רק ורוד. הסיכונים המרכזיים מגיעים מהגברת התחרות בשוק האשראי, לחץ רגולטורי, כולל מס זמני על רווחי יתר, והיחלשות בשוק הנדל"ן, שמתבטאת בירידה בביקושים להלוואות משכנתא. אחרי עלייה של כמעט 40% במדד הבנקים מתחילת השנה ומעל 80% ב-12 חודשים, השאלה המרכזית כעת היא לא אם הדוחות יהיו טובים, אלא כמה מזה כבר מגולם במחיר. הניתוח המלא לרבות ניתוח מניות הביטוח  -   לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות? ומה עם מניות הביטוח


שלב חדש במסחר בבורסה

היום מתחיל שלב מסחר חדש במסחר בבורסה שנקרא שלב ה-TAL  (ראשי תיבות של Trading at last). שלב זה מתחיל מיד לאחר שלב הנעילה והוא נמשך כ-5-6 דקות. בשלב זה ניתן להעביר הוראות קנייה ומכירה ללא מחיר. ככל שיהיה מפגש בין קונים למוכרים הוא יבוצע לפי שער הנעילה. השלב הזה נועד בעיקר לקרנות פאסיביות - מחקות וסל שעוקבות אחרי המדדים, הן צריכות במקרים רבים להתכסות והשלב הזה מאפשר להן יותר "מרווח" כדי להתכסות ולעקוב במדויק אחרי המדדים.  

אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

צים תימחק מניו יורק? גליקמן ואונגר מנסים להשתלט בפרמיה של 30%

אלי גליקמן מנכ"ל צים רוקח עסקה שבה הוא ישתלט על צים וימחק אותה מוול סטריט. בשלב הבא צים עשויה להתמזג עם ריי שיפינג של רמי אונגר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אלי גליקמן צים

מנכ"ל צים, אלי גליקמן במהלך לרכוש את השליטה בצים ולמחוק אותה מהמסחר. צים שנסחרת מתחת למזומנים (אם כי יש התחייבויות עתידיות) ובמכפיל רווח נמוך, היא שחקנית משמעותית בתחום הספנות ולמרות תחזיות אפורות לפני שנה-שנה וחצי היא מצליחה עדיין לייצר רווחים מרשימים (מכפיל רווח מתחת ל-8). כל זה קורה למרות מצב לא פשוט בכמה זירות - תעלת סואץ סגורה, עלייה בהיקף המכולות וההאטה מסוימת בשווקים.

זה כנראה מעיד על הפוטנציאל בתקופות הטובות וגליקמן נערך לכך - לצד מנהלים בכירים בצים הוא חובר לאיש העסקים רמי אונגר, שמייבא רכבי קיה ובעל חברת הספנות ריי שיפינג, על מנת לרכוש את השליטה. השאלה - למה שהציבור יסכים למחיקה. למרות שיש פרמיה שכנראה תגיע לקרוב ל-30%, עדיין צים שנסחרת בכ-1.85 מיליארד דולר כבר ביקרה לא מזמן במספרים שהקבוצה רוצה לשלם כ-2.5 מיליארד דולר. זאת לא בוננזה אדירה בהינתן הפוטנציאל בצים.

בשביל גליקמן זו יכולה להיות עסקת חייו. משכיר בכיר הוא יקפוץ לעמדה של חלק מבעלי השליטה. השבחה בהמשך עשויה להיות מאוד רווחית, בקנה מידה של עשרות ומאות מיליוני דולרים. אלא שכעת גליקמן בא ללא יכולות מימוניות ולכן אונגר הוא דמות מפתח בעסקה. אונגר הוא מעשירי הארץ, שגם מחזיק בפעילות סינרגטית לצים. הכוונה היא, ככל הנראה, למזג בהמשך את צים וריי. 

עסקה כזו תהיה ממונפת והיא תיעזר בכמות המזומנים הגדולים בקופה. הסיכון בעסקה כזו הוא כמובן שינוי בתנאי השוק. צים חיה בשוק מחזורי כשכעת אנחנו עומדים לקראת כניסה גדולה מאוד של ספינות חדשות, אלא שבמקביל הצרכים גדלים ויש כמויות גדולות של ספינות ישנות שיוצאות מהמחזור. צים חידשה את רוב הצי שלה בשנים האחרונות והיא נמצאת במבנה תפעולי שמתמודד טוב עם התחרות. היא יעילה ורווחית והיא בהדרגה גם עולה בנתח השוק העולמי.

הסייקליות של השוק לא מרתיעה את גליקמן מעסקה נוכחית כי הוא רואה לטווח בינוני-ארוך. הזמנת ספינות זה עניין של מספר שנים ותמיד יהיה מצב בשוק שכאשר הכל טוב מזמינים ספינות חדשות וכשהספינות האלו מגיעות וגדלה התחרות, מצמצמים הזמנות. ואז השוק חוזר להיות טוב. חברות שיודעות לעבור את המשבר, מגיעות לגאות, וצים נמצאת במב שהיא חזקה פיננסית, תפעולית ועם כרית מזומנים גדולה. כלומר, להבדיל מבעבר שהיא קרסה מספר פעמים והגיע להסדר חוב, מצבה עכשיו טוב. 

המכשול העיקרי של גליקמן יהיה הציבור. לא בטוח שהוא יהיה מוכן למחוק את צים במחיר שגליקמן ואונגר רוצים.