רשת
צילום: אלכסנדר כץ

רגע לפני הפיצול: 'רשת' נכנסת למיזם האופנה החדש של פוקס

אפיק הכנסה נוסף? חברה בת של 'רשת' רכשה 25% מאתר ה-Ecommerce ההולך ונבנה TERMINAL-X תמורת זכאות לפרסום ב'רשת' של 50 מיליון ש' לתקופה של 5-8 שנים. האתר יושק בחודשים הקרובים

אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה TERMINAL-X פוקס רשת

חברת האופנה פוקס דיווחה הבוקר (יום א') לבורסה על הכנסתה של הזכיינית רשת כשותפה באתר האינטרנט TERMINAL-X. החברה דיווחה כי ביום שלישי שעבר, לפני ראש השנה, נחתם הסכם בין החברה לבין סמייל רשתות - שותפות מוגבלת ('סמייל') בשליטת רשת מדיה בע"מ (רשת) והורוביץ יאנג החזקות ('הורוביץ').

 

בהתאם להסכם, במועד השלמת העסקה, סמייל תעמיד לחברה בהקמה שתהיה בשליטת החברה ('החברה החדשה') ותהיה הבעלים של אתר האינטרנט הרב מותגי  TERMINAL-X זכאות לפרסום בשווי של 50 מיליון שקלים כנגד הקצאת 25% מהמניות בחברה החדשה, ובכך למעשה משקפת העסקה שווי של 200 מיליון שקלים לחברה החדשה. מיד לאחר ההקצאה ובדילול מלא, פוקס תחזיק ב-56.25%, סמייל ב-25%, והורוביץ ב-18.75% מהון מניותיה של החברה החדשה.

 

TERMINAL-X הוא אתר Ecommerce בתחום האופנה והלייף סטייל, המצוי בתהליך הקמה. בכפוף להשלמת הקמת האתר והפעלתו, ימכרו בו הן מותגים הנמכרים כיום על ידי החברה וחברות המוחזקות על ידה, כולל מותגים בינ"ל ומקומיים, וגם מותג פרטי תחת השם TERMINAL-X.

 

במסגרת ההסכם התחייבו פוקס והורוביץ כי כל פעילות Ecommerce תבוצע במסגרת החברה החדשה. להערכת החברה, האתר יחל לפעול במהלך החודשים הקרובים. ממועד השלמת העסקה, יופעל האתר על ידי החברה החדשה.

 

הזכאות לפרסום תהיה ניתנת למימוש על פני תקופה של בין 5 ל-8 שנים, לפי בחירת החברה החדשה, בשידורי רשת בטלוויזיה ובמדיות פרסומיות נוספות של רשת - כגון אתר האינטרנט שלה. כזכור, בנובמבר עוברת רשת לאפיק עצמאי מספר 13.

 

בדיווח לבורסה עולה כי עלות ההשקעה בחברה החדשה והשקעות בהון החוזר הצפויות במהלך 5 שנות ההפעלה הראשונות של האתר מוערכות בכ-40 מיליון שקלים. במסגרת ההסכם, נקבעו הוראות ביחס למימון פעילותה של החברה החדשה, וככל שיידרש מימון לחברה החדשה מבעלי מניותיה, סמייל תהיה רשאית להעמיד את חלקה היחסי במימון באמצעות הענקת זכאות נוספת לפרסום אשר תועמד לחברה החדשה ו/או לחברה וחברות המוחזקות על ידה.

 

השלמת העסקה כפופה לאישור הרשות השנייה בתוך 90 יום ממועד חתימת ההסכם, כאשר לכל צד זכות להאריך את התקופה ב-45 יום נוספים. ככל שלא יתקבל אישור, אפשר יהיה להביא את ההסכם לסיומו.  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס, מסר: "אני שמח על הבעת האמון של רשת מדיה במיזם המולטי ברנד החדש של קבוצת פוקס - טרמינל X. טרמינל X הוא מיזם e-commerce מולטי ברנד מהפכני אשר עתיד לכלול מגוון רחב מאוד של מותגים בינ"ל, ישראלים וכן מותג פרטי חזק. פעילות המיזם עתידה להתחיל בסוף השנה ואנו מאמינים כי במהרה תהווה נתח גדול מקניות הישראלים ברשת. אנו רואים ברשת שותף אסטרטגי למיזם וצופים כי יחדיו נביא בשורה חדשה לשוק הישראלי"

 

מרשת נמסר כי הזכיינית "מתחברת לחזון של קבוצת פוקס ומביאה את פלטפורמת הקידום החזקה בישראל לשותפות זו. תודה לקבוצת פוקס על שבחרו ברשת כשותף לדרך ולפיתוח העתידי של פעילות הקבוצה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.