רגע לפני הפיצול: 'רשת' נכנסת למיזם האופנה החדש של פוקס
אפיק הכנסה נוסף? חברה בת של 'רשת' רכשה 25% מאתר ה-Ecommerce ההולך ונבנה TERMINAL-X תמורת זכאות לפרסום ב'רשת' של 50 מיליון ש' לתקופה של 5-8 שנים. האתר יושק בחודשים הקרובים
חברת האופנה פוקס דיווחה הבוקר (יום א') לבורסה על הכנסתה של הזכיינית רשת כשותפה באתר האינטרנט TERMINAL-X. החברה דיווחה כי ביום שלישי שעבר, לפני ראש השנה, נחתם הסכם בין החברה לבין סמייל רשתות - שותפות מוגבלת ('סמייל') בשליטת רשת מדיה בע"מ (רשת) והורוביץ יאנג החזקות ('הורוביץ').
בהתאם להסכם, במועד השלמת העסקה, סמייל תעמיד לחברה בהקמה שתהיה בשליטת החברה ('החברה החדשה') ותהיה הבעלים של אתר האינטרנט הרב מותגי TERMINAL-X זכאות לפרסום בשווי של 50 מיליון שקלים כנגד הקצאת 25% מהמניות בחברה החדשה, ובכך למעשה משקפת העסקה שווי של 200 מיליון שקלים לחברה החדשה. מיד לאחר ההקצאה ובדילול מלא, פוקס תחזיק ב-56.25%, סמייל ב-25%, והורוביץ ב-18.75% מהון מניותיה של החברה החדשה.
TERMINAL-X הוא אתר Ecommerce בתחום האופנה והלייף סטייל, המצוי בתהליך הקמה. בכפוף להשלמת הקמת האתר והפעלתו, ימכרו בו הן מותגים הנמכרים כיום על ידי החברה וחברות המוחזקות על ידה, כולל מותגים בינ"ל ומקומיים, וגם מותג פרטי תחת השם TERMINAL-X.
במסגרת ההסכם התחייבו פוקס והורוביץ כי כל פעילות Ecommerce תבוצע במסגרת החברה החדשה. להערכת החברה, האתר יחל לפעול במהלך החודשים הקרובים. ממועד השלמת העסקה, יופעל האתר על ידי החברה החדשה.
הזכאות לפרסום תהיה ניתנת למימוש על פני תקופה של בין 5 ל-8 שנים, לפי בחירת החברה החדשה, בשידורי רשת בטלוויזיה ובמדיות פרסומיות נוספות של רשת - כגון אתר האינטרנט שלה. כזכור, בנובמבר עוברת רשת לאפיק עצמאי מספר 13.
בדיווח לבורסה עולה כי עלות ההשקעה בחברה החדשה והשקעות בהון החוזר הצפויות במהלך 5 שנות ההפעלה הראשונות של האתר מוערכות בכ-40 מיליון שקלים. במסגרת ההסכם, נקבעו הוראות ביחס למימון פעילותה של החברה החדשה, וככל שיידרש מימון לחברה החדשה מבעלי מניותיה, סמייל תהיה רשאית להעמיד את חלקה היחסי במימון באמצעות הענקת זכאות נוספת לפרסום אשר תועמד לחברה החדשה ו/או לחברה וחברות המוחזקות על ידה.
השלמת העסקה כפופה לאישור הרשות השנייה בתוך 90 יום ממועד חתימת ההסכם, כאשר לכל צד זכות להאריך את התקופה ב-45 יום נוספים. ככל שלא יתקבל אישור, אפשר יהיה להביא את ההסכם לסיומו.
- קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס, מסר: "אני שמח על הבעת האמון של רשת מדיה במיזם המולטי ברנד החדש של קבוצת פוקס - טרמינל X. טרמינל X הוא מיזם e-commerce מולטי ברנד מהפכני אשר עתיד לכלול מגוון רחב מאוד של מותגים בינ"ל, ישראלים וכן מותג פרטי חזק. פעילות המיזם עתידה להתחיל בסוף השנה ואנו מאמינים כי במהרה תהווה נתח גדול מקניות הישראלים ברשת. אנו רואים ברשת שותף אסטרטגי למיזם וצופים כי יחדיו נביא בשורה חדשה לשוק הישראלי"
מרשת נמסר כי הזכיינית "מתחברת לחזון של קבוצת פוקס ומביאה את פלטפורמת הקידום החזקה בישראל לשותפות זו. תודה לקבוצת פוקס על שבחרו ברשת כשותף לדרך ולפיתוח העתידי של פעילות הקבוצה".
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
