לא לשימוש
צילום: יח"צ

פרוטרום ממשיכה ביישום אסטרטגיית הצמיחה: רוכשת חברה נוספת בברזיל תמורת כ-33 מיליון דולר

חברת הטעמים חודרת בצורה חזקה לשוק הברזילאי עם רכישה שלישית במספר והשישית באמריקה הלטינית ב-5 השנים האחרונות
נדב לוי | (2)
נושאים בכתבה פרוטרום

ענקית הטעמים הישראלית פרוטרום ממשיכה בתנופת הרכישות ומודיעה על רכישה רביעית השנה - 80% ממניות חברת 'SDFLC' הברזילאית, יצרנית מובילה של פתרונות טעם מתוקים לתחום הקינוחים בברזיל, בתמורה כוללת של כ-110 מיליון ריאל ברזילאי (כ-33 מיליון דולר). בתוך כך, הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת יתרת המניות של הנרכשת החל מכשנתיים וחצי ממועד השלמת העסקה, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של 'SDFLC' בתקופה זו.

הכנסות SDFLC ב-12 החודשים שהסתיימו בחודש מאי 2017 עמדו על כ-72 מיליון ריאל ברזילאי (כ-22 מיליון דולר), לאחר שרשמה ב-5 השנים האחרונות קצב צמיחה שנתי ממוצע של כ-17%. החברה מעניקה ללקוחותיה תמיכה במחקר ופיתוח מוצרים בהתבסס על סל פתרונות שלם ואיכותי לתחום הגלידות והקינוחים המבוסס על חומרי גלם טבעיים והכוללים: פתרונות טעם מגוונים, פתרונות מרקם, ציפויים וזיגוגים, וכן מגוון ייחודי של פתרונות פונקציונליים חדשניים (דלי סוכר, דלי שומן, דלי קלוריות ואנטי אלרגניים).

בדיווח החברה נמסר כי פעילותה של SDFLC סינרגטית במידה רבה לפעילות פתרונות הטעם של פרוטרום, בדגש על תחום הטעמים המתוקים ותחום פתרונות הטעם החדשניים מבוססי חומרי גלם טבעיים המיועדים לתחום הקינוחים, בו לפרוטרום תשתית גלובלית צומחת שחוזקה והועמקה בהתבסס על פעילותה הצומחת של Inventive (אותה רכשה פרוטרום בדצמבר 2015), בשוק הסיני ובמזרח אסיה ובזכות מגוון הפתרונות הטבעיים והחדשניים מבוססי הפרי של Taura (אותה רכשה פרוטרום במאי 2015). רכישת SDFLC מאפשרת לפרוטרום את המשך הרחבת פעילותה הגלובלית בתחום פתרונות הטעם המתוקים הטבעיים תוך הרחבת והעמקת פעילותה ונתח השוק שלה בברזיל ובאמריקה הלטינית, בהתבסס על מינוף הידע והטכנולוגיות הייחודיות של SDFLC ומערך השיווק והמכירות הנרחב של פרוטרום באזור, להרחבת פעילותה של SDFLC למדינות נוספות וכן תוך ניצול הזדמנויות ה- Cross-selling הרבות של מוצרי פרוטרום ללקוחות SDFLC. 

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום "רכישת SDFLC ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית של קבוצת פרוטרום, ואת מימוש חזונה "To be the preferred partner for tasty and healthy success". זוהי רכישה אסטרטגית חשובה המאפשרת לפרוטרום חיזוק משמעותי של מעמדה בשוק הברזילאי, שהינו השוק המרכזי באמריקה הלטינית. ל-SDFLC מעמד מוביל בשוק פתרונות הטעם המתוקים לתחומי הגלידות והקינוחים בברזיל, המתבססים על ידע ומסורת ארוכת שנים וטכנולוגיה חדשנית, ובכוונתנו להמשיך ולהרחיב את פעילותה באמצעות התמיכה הגלובלית של פרוטרום, ותוך ניצול הזדמנויות ה-Cross-Selling הרבות הן על ידי הצעת סל הפתרונות הרחב של פרוטרום ללקוחות SDFLC בברזיל, והן באמצעות הרחבת פעילותה של SDFLC למדינות האזור בהן יש לפרוטרום כבר תשתית שיווק ומכירות. השלמת בניית האתר החדיש והמודרני תאפשר הכפלת כושר הייצור של SDFLC תוך תמיכה בהמשך הצמיחה המהירה של הפעילות וניצול הסינרגיות התפעוליות רבות עם פעילותינו הקיימת בברזיל.

 

"נמשיך ונפעל להרחבת פעילותינו בברזיל ובאמריקה הלטינית, ובשווקים מתפתחים צומחים נוספים בהם אנחנו מתמקדים כמנועי צמיחה. רכישת SDFLC היא הרביעית שפרוטרום מבצעת השנה, ורכישה שישית לפרוטרום  באמריקה הלטינית בחמש השנים האחרונות, תקופה במהלכה בנינו במרבית המדינות במרכז ובדרום אמריקה תשתית רחבה של שיווק ומכירות, הנתמכת בפעילות המו"פ והייצור המקומית והגלובלית שלנו. אני משוכנע כי תשתית זאת תתמוך בהמשך הצמיחה המהירה של פעילותינו באמריקה הלטינית הן באמצעות צמיחה אורגנית והן באמצעות רכישות נוספות שאנחנו בוחנים. בשנים האחרונות מיישמת פרוטרום אסטרטגיה של התרחבות גאוגרפית בצפון אמריקה ובשווקים מתפתחים (אסיה, אפריקה, מרכז ומזרח אירופה ודרום אמריקה) בעלי שיעורי צמיחה גבוהים יותר. אסטרטגיה זו הביאה לכך שבזמן שמכירות פרוטרום ב-6 השנים האחרונות גדלו פי 2.6, המכירות באותה תקופה בשווקים המתפתחים גדלו פי-3.8, כך שנתח המכירות בשווקים המתפתחים היווה ב-2016 כ-41% ממכירות פרוטרום לעומת כ-27% ב-2010.

באקסלנס הוציאו התייחסות לרכישה כשכתבו כך: "עסקה זו תואמת את אסטרטגיית הרכש של פרוטרום, המתמקדת ברכישת חברות בגודל בינוני-קטן במכפילים נמוכים יחסית ושווקים אסטרטגיים/סינרגטיים. תחום הטעמים לגלידות מתאפיין בשיעורי רווחיות גבוהים ביחס לסקטור. לפיכך, אנו מעריכים כי מחיר העסקה מגלם מכפיל EBITDA נמוך מ-10x לפני סינרגיות. העסקה מחזקת את האחיזה בדרום אמריקה, שוק צומח ואסטרטגי עבור פרוטרום. קיים פוטנציאל למכירות צולבות בפלח שוק אטרקטיבי וסינרגיות תפעוליות".

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אהרון 25/06/2017 11:21
    הגב לתגובה זו
    ניהול שקול עקב אחר אגודל המנכל מוביל את החברה משיא לשיא באופן שקול ומדוד . גילוי נאות מחזיק במניות החברה כבר מעל שלוש שנים ובכול פעם שהמניה יורדת קונה עוד .
  • 1.
    פרוטי 25/06/2017 10:47
    הגב לתגובה זו
    המניה שהיא הלהיט של השנים הקרובות ותכנית חיסכון בטוח לגיל הפנסיה לדעתי צפויים בה רווחים של מאות אחוזים לתווך הארוך בהצלחה למחזיקים
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.